Od oduzimanja vozila i uvođenja trotineta do centralizacije novca: Mnoge dileme zbog novog ZOBS-a

Vlada Srbije uputila je Narodnoj skupštini na usvajanje predlog izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.
Od oduzimanja vozila i uvođenja trotineta do centralizacije novca: Mnoge dileme zbog novog ZOBS-a
Foto: Pixabay

Poslanici će o njima raspravljati u septembru, ali u javnosti je već sada predmet rasprava – najviše zbog novih kazni, podseća RTS.

U predlogu Zakona na 118 strana, najviše se čita o 18 prekršaja zbog kojih vozač, ako bude kažnjen dva puta za dve godine, može da ostane i bez vozila.

"To su vožnja pod dejstvom alkohola, sa više od 1,2 promila alkohola, prekoračenje brzine van naselja, za 80 kilometara na čas, u naselju za više od 70 kilometara, zona škole za više od 60 kilometara, zona usporenog saobraćaja za više od 50 kilometara, preticanje kolone vozila, pod kolonom vozila se podrazumeva tri i više vozila, preticanje vozila koja su se zaustavila radi propuštanja pešaka i tako dalje", rekao je Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
 
Izmene propisa objašnjavaju i u MUP-u.
 
"Pre svega, ovo je privremeno oduzimanje, a da li će biti trajno oduzeto to zavisi od sudija koji će se u sudskom postupku odlučiti da li će se predmet izvrešenja, oduzimati i trajno", naveo je Zlatko Belencan, pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije.
 
Građani s kojima su razgovarale ekipe RTS-a podeljenog su mišljenja – pojedini podržavaju oduzimanje vozila, dok su drugi za više novčane kazne.
 
Novina je što se električni trotineti prvi put definišu kao vozila i uslovi pod kojima mogu da učestvuju u saobraćaju. Predloženo je i da se smanji starosna granica za vozače kamiona i autobusa - čime bi se, kako se nadaju, smanjio i njihov nedostatak u zemlji. Plan je da se uredi oblast oldtajmera i promeni saobraćajna signalizacija.
 
"Do sada su sve izmene i dopune i generalno usvajanje novog zakona, dali pozitivni rezultat, u kom smislu, unapređenje bezbednosti saobraćaja. Pa bilo je smanjenje broja poginulih, u odnosu na 2001, kada smo imali 1.200 i nešto poginulih, sada smo na oko 500. Taj broj varira, a istovremeno obim saobraćaja raste i broj vozila je drastično porastao", rekao je Milan Knežević, stručnjak za saobraćaj.

Ono što se takođe menja je i finansiranje sistema bezbednosti saobraćaja. Od 2009. sav novac od kazni išao je za unapređenje bezbednosti. Od sada će ići u budžet pa će država odlučivati o raspodeli.

Kako je 021.rs nedavno pisao, umesto lokalnim samoupravama, novac od naplate prekršaja ide isključivo Ministarstvo unutrašnjih poslova, zbog čega će Novi Sad na godišnjem nivou za unapređenje bezbednosti na putevima ostati bez oko 100 miliona dinara.

  • LoKaLnO TaNdRkAlO

    11.08.2023 11:45
    vozni park
    Kakav nam je vozni park u većini slučajeva je jeftinije da se kupi drugi auto nego da se plati kazna za napravljeni prekršaj. :D
  • pape

    11.08.2023 11:21
    Ne samo oduzimanje vozila nego treba dozivotna zabrana upravljanja istim. Hocemo u EU? E onda- bahatost,alkoholizam,droge i budale za volanom nesme biti. Vozilo odmah na licitaciju, pare od licitacije za lecenje dece a ti moj jarane posle samo mozes da gledas svoj auto kako ga drugi vozi.
    Samo ostro,nema popustanja!!! Srbija se redu mora nauciti.
  • Saša

    11.08.2023 11:02
    Oduzimanje
    Nemojte praviti prekršaje, pa vam se neće ništa oduzimati. Ne slažete se sa oduzimanjem vozila, a taj isti može da oduzme nekom život svojom bahatom vožnjom???? Trajno oduzeti vozilo, trajno oduzeti dozvolu, i plus u zatvor.... Što se tiče kumova i ostali poltrona, tu nažalost ne možemo ništa dok bagru ne skinemo sa vlasti....
    Što se tiče centralizacije, imali smo JOGURT REVOLUCIJU i sada je vreme da pijemo taj istI PROKISLI JOGURT.... Ne mogu da smislim ove na vlasti, da ne shvatite moju prvu rečenicu kako ne treba, ali to je jedina ispravna stvar protiv manijaka koji voze kako hoće i rade šta hoće. Naravno da sam za to da zakon važi za sve isto.....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija