Pojedini auto-servisi duplirali cene posle oluje: Šta je sve povećalo ceh za vlasnike vozila?

Nevreme koje je nedavno pogodilo Srbiju prouzrokovalo je veliku štetu na mnogim automobilima.
Pojedini auto-servisi duplirali cene posle oluje: Šta je sve povećalo ceh za vlasnike vozila?
Foto: Pixabay
Neki su ostali "izrešetani" od grada, drugi bez šoferšajbni a neki čak i bez bez krova. Vlasnike sada muči pitanje koliko će popravka da ih košta, jer majstori dižu cene preko noći, a iz osiguravajućih kuća poručuju da se ova šteta može naplatiti kroz osiguranje.
Radionice koje rade popravku automobila oštećenih usled nevremena kažu da su popravke individualne i da krajnja cene zavisi od marke i godišta automobila i da li deo mora da se menja, naručuje novi, ili je dovoljno samo ispravljanje i farbanje. Veće površine na automobilu kao što su haube i krov iziskuju veće troškove.
U jednoj auto-limarskoj radionici kažu za "Blic" da je zamena manje površine na automobilu od 70 evra, a da krov kao najveća površina može da bude i preko 200 evra, čemu treba dodati i farbanje koje košta još toliko. Prema prvoj proceni ovog majstora, samo popravka krova za manji stariji automobil, čija je ukupna vrednost oko 2.000 evra, iznosi blizu 500 evra.
 
Ako se na to doda i cena haube koja je u ovoj radionici oko 130 evra, popravka ispada kao i pola automobila, a savet majstora je da se ne isplati popravljati.
 
Hauba poskupela sa 170 na 300 evra
 
Neki građani uverili su se da cenovnici po majstorskim radionicama u Beogradu nisu isti, i dok jedni tvrde da im je popravka od grada ista kao i "čukanje" na ulici, drugi su ovu nevolju videli kao priliku za zaradu i za samo nedelju dana udvostručili cene usluga.
 
"Grad mi je kompletno uništio haubu, a onda sam se raspitivao da vidim koliko bi koštala zamena. Za stariju škodu koju vozim neki majstori su mi odmah rekli 170 evra, a jedan me je baš iznenadio kad je rekao 300 evra. Na to nisam mogao da ostanem ravnodušan, pa sam ga pitao kako je moguće da za nedelju dana cena skoči duplo, na šta on nije imao nijedan dobar argument", kaže jedan Beograđanin.
 
Jedan od većih troškova na automobilu je i zamena šoferšajbne, što je oko 100 evra. Kako su za Blic u jednoj radionici za zamenu stakla rekli, cena zavisi od proizvođača, da li postoje senzori, kao i koji je model automobila u pitanju.
 
"Zamena šoferšajbne kreće se od 12.000 dinara za kineskog proizvođača i 16.000 dinara za evropskog proizvođača. Cena zavisi i od toga da li postoje senzori i koji model je u pitanju. Što je ređi model automobila, to je teže doći do dela, pa je tako on i skuplji", kažu u jednoj radionici u Beogradu.
 
Prema njihovim rečima, poskupljenje zbog nevremena nisu planirali, a cene formiraju u odnosu na nabavne cene. Ono što su primetili je nestašica šoferki u nabavci, što ne kriju da može da dovede do povećanja cena.
 
"Mi nismo podizali cene šoferšajbni zbog nevremena i za sada nemamo nameru. Mi naše cene formiramo prema cenama u nabavci, međutim ono što je primetno da se poslednjih dana povećala tražnja za šofer šajbnama, i da i ih u nabavci ima manje, pa se tako na njih čeka i po tri nedelje. To možda može da bude jedan znak da će cene i u nabavci skočiti", kažu u ovoj radnji.
 
Pune radionice podigle cene
 
Automehaničar Pavle Zogović potvrdio je za TV Prva da su servisi puni i zbog toga što je sezona odmora, a da je nedavno nevreme samo doprinelo tome, te su puni kapaciteti podigli cenu popravki.
 
"Pored toga, zbog svih havarija na kolima, dodatno su popunjeni kapaciteti i to neminovno vuče posledicu da se naravno i cena usluge poveća, zato što je obim posla daleko veći nego što inače. Što se tiče tih šteta na kolima, verovatno je bar trećina automobila u gradu nastradala u nekoj meri, tako da je pretpostavka da će još neki period servisi biti puni", objasnio je on za TV Prva.
Kako je rekao, njegova pretpostavka je da cene mogu da odu i duplo, jer je obim posla veći, i verovatno će to tražiti i više materijala, više truda, ostajanje prekovremeno na radnom mestu...što sve povećava krajnji ceh vlasnika automobila.
 
Samo jedno osiguranje pokriva štetu od grada
 
Iako je osnovna polisa osiguranja obavezna prilikom registracije vozila, to nema nikakvog značaja prilikom štete na automobilu nastale usled prirodnih nepogoda. Iz osiguravajuće kuće kažu da oštećenje automobila nastalo na ovaj način, ako je drvo palo na haubu, krov i slično, može da se naplati i da to jedino da pokriva kasko osiguranje.
 
"Ovakve štete kao i mnoge druge nastale usled prirodnih nepogoda, a ima ih preko 20 pokriva kasko osiguranje. Procena se, naravno, vrši na osnovu nastale štete kao i modela i starosti automobila ali i polise koju imate sa osiguranjem, odnosno da li je delimična ili celokupna", kažu iz jedne osiguravajuće kuće.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Lala iz Banata

    13.08.2023 09:16
    Jeeel
    Jesmo alav narod , zarađivati na tuđoj nesreći nam je slađe neg leba jesti.
  • Realista

    13.08.2023 08:34
    domicilna beda
    Nisu servisi uduplali cene, cene su bile i pre visoke za srpski standard, već su građani duplo osiromašili za vrlo kratko vreme - to se zove inflacija. To što je neko kupio kantu za par hiljada evra ne znači da neko drugi mora da mu je održava za kikiriki, uostalom, popravljajte automobile 20+ godina starosti sami pa ćete videti kako je to lako! O novijim (0-5g) da i ne počinjemo priču.
  • Garfild

    13.08.2023 08:10
    ni po babi ni po stričevima
    već po struci i prilici:
    zubi skuplji pred svatove, kada boli pred godišnji...
    slavine i klozeti vikendom...
    električari noću...
    krovopokrivači i roletari posle oluje...
    muzikanti i fotografi u svatovima...
    Ne h3*3 q.4c, već prilika.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija