Sastali su se s direktorom i Savetom roditelja, a održan je sastanak i sa roditeljima đaka za kojeg kažu da pravi probleme. Odlučeno je da taj đak dobije ličnog pratioca, ali roditelji ne očekuju da će se na taj način rešiti problem.
"Mi već godinu dana imamo problem sa detetom koje ide sa nama u odeljenje, koje je veoma nasilno. To je bilo maltretiranje na časovima, na putu od škole do stanice konstantno, svaki dan. Moje dete je završilo na Institutu, jer ga je uhvatio u kragnu i istegao mu vratne žile. Drugo dete je pesnicom udario u grudi i završilo je u Tiršovoj, i jednu devojčicu isto", priča roditelj Aleksandar Ivanković.
Roditelji su se, tvrde, svaki put obraćali školi, socijalnoj službi, Ministarstvu prosvete i policiji, gde im je rečeno da nemaju ni osnova ni dokaze za pokretanje bilo kakvog postupka.
"Upravo smo završili sastanak sa roditeljima dece koja ne pohađaju nastavu, prvo smo sa njima postigli dogovor da napravimo iskorak, da probamo da rešimo problem uvođenjem ličnog pratioca za dete koje je problematično. Saglasili smo se da će to biti jedan korak napred. Onda smo imali sastanak i sa roditeljem tog đaka i oni su potpisali da su saglasni", rekao je Slobodan Adamović, predsednik opštine Barajevo.
Direktor škole nije želeo da govori pred kamerom
RTS-a.
Za sada je jedino poznato da će sledeće nedelje lični pratilac biti uz učenika i trebalo bi da se ostala deca vrate na nastavu.
Goran Rojević iz Humanitarne organizacije "Dečje srce", koja je licencirana za rad sa ličnim pratiocima, ističe da izmenjeno ponašanje deteta može da bude sve ono što jedna sredina ne prepoznaje kao dobro i da prvo treba da se analizira kava je situacija.
"Ako shvatamo, ovo dete je sad peti razred, recimo, da li je ono pravilo neke probleme do petog razreda? Ili se nešto desilo u ovom trenutku detetu pa je ono juče postalo agresivno? Šta je radila učiteljica četiri godine, šta su radili roditelji, kojim tretmanom su bili obrađivani od strane Centara za socijalni rad. Koliko se uključivala škola u ovom slučaju, nismo čuli šta je uradio pedagog, šta je uradio psiholog", pitanja su na koja upozorava Rojević.
Posebno ističe ulogu specijalnih pedagoga, koji na fakultetu uče kako da rade sa decom koja imaju neki poremećaj u svom ponašanju.
"Prvo treba da uradimo, makar iz mog ugla, a to je da u školama hitno zaposlimo specijalne pedagoge. Ne znam zašto niko te ljude nije pomenuo i kad je bila priča o Ribnikaru", ukazuje Rojević.
Objašnjava da specijalni pedagog tokom obrazovanja uči kako da se vaspitava i kako da se promeni ponašanju deteta, da prepozna kako da radi sa njim, da se dete socijalizuje i da bude što manji problem sredini u kojoj funkcioniše.
Komentari 34
Marika
Vesna
II
Svaka čast ovim roditeljima koji su odlučili da zaštite svoju decu! Bravo!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar