Kartica u rukama, a novac nestaje: Sa računa za nekoliko minuta skinuto 200.000 dinara

Sa bankovnog računa Marka Marijokovića za nekoliko minuta skinuto je 219.000 dinara. U trenutku kada je novac počeo da odlazi, u rukama je držao i telefon i kartice.
Kartica u rukama, a novac nestaje: Sa računa za nekoliko minuta skinuto 200.000 dinara
Foto: Pixabay
On je za RTS rekao da je na osnovu izvoda banke video da je novac potrošen na organizaciju turističkih tura po Dubaiju i na sajtovima za kupovinu garderobe. 
Kaže da je odmah pozvao banku da blokira karticu.
"Ja sam odmah pozvao banku i blokirao karticu. Video sam u izvodima kasnije gde se trošio novac i šta se sve bukiralo. Uspeo sam da pišem agencijama gde su bukirane te ture i jednom poznatom sajtu gde se prodaje garderoba. Oni su mi vrlo brzo odgovorili i deo novca mi je vraćen, tačnije polovina sume novca koja je ukradena. Ostatak sam čekao sve do sada, tako da mi je sada banka vratila ostatak novca na račun", ispričao je Marijoković.
 
Ističe i da ne zna kako je do prevare došlo.
 
"I dalje ne znam da li sam bio žrtva popularnog 'fišinga' ili 'pecanja', jer sam tamo kupio onlajn kartu za jedan muzej. To je jedini put da se sećam da sam nešto onlajn koristio", navodi Marko.
 
Dodaje da je od dosta ljudi kasnije čuo da su u Dubaiju prevare česte: "Dosta naših ljudi koji žive u Dubaiju su mi rekli da su prevare kod njih česte u smislu krađe podataka sa kartica ukoliko kucamo pin kada plaćamo nešto gde god se nalazili u Emiratima".
 
Najčešće je reč o sofisticiranom organizovanom kriminalu
 
Snežana Jakovljević iz Foruma za prevenciju zloupotrebe platnih kartica PKS navodi da se u ovakvim slučajevima, čim posumnjamo na prevaru, uvek preporučuje blokiranje kartice i provera da li postoje neovlašćene transakcije. 
 
"Prva adresa je izdavalac, putem kontakt centra ili aplikacije, te se započinje reklamacioni postupak da bi prihvatilac nadoknadio štetu. U najvećem broju slučaju su to banke", objašnjava Jakovljevićeva.
 
Prema njenim rečima, zloupotreba platne kartice u domaćem zakonodavstvu je krivično delo sa rigoroznim kaznama, ali i korisnik može da bude nepažljiv i da daje podatke o kartici, čime omogućava tu vrste prevare.
 
Jakovljevićeva kaže da nije obaveza korisnika da prijavi slučaj policiji, ali da se to preporučuje, jer to čini pod punom pravnom i materijalnom odgovornošću.
"Reč je u najvećem broju slučajeva o sofisticiranom, znalačkom i piramidalno organizovanom kriminalu. Korisnik ne zna i ne može da zna gde su podaci ukradeni. Svakodnevno se borimo protiv toga", ističe Jakovljevićeva.
 
Navodi da su platne kartice masovan proizvod, te da su potrebna bezbednost i sigurnost kako bi se obezbedilo njihovo korišćenje.
  • Boris

    03.11.2023 09:00
    Ove se meni desilo pre nekoliko dana. Skidali mi sa racuna po 32000RSD. Otisao u banku da prijavim, radnica u bance każe: "Ja ne znam kako se ovo radi." U pitanju je OTP banka. A inace ceo proces prijave je mnogo komplikovan.
  • Aleksej

    30.10.2023 12:23
    Hm...
    Odakle mu 200.000?
  • @Virtualne kartice

    29.10.2023 20:37
    I pre virtuelnih kartica su postojali odvojeni tekuci, stedni i devizni racuni, ja vec 20 godina koristim tekuci (za prilive, dinarska placanja i prebacivanje na devizni) i devizni (za online i u inostranstvu).

    Nego je narod glup, nepismen i lenj i ocigledno ima vise para nego sto zasluzuje

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija