Turističkoj agenciji blokiran račun, a nije članica Jute - treba li putnici da brinu?

"Barcino tours" turistička agencija od kraja oktobra je u blokadi i to za 128.271.387 dinara, odnosno oko 1,09 miliona evra, objavljeno je na sajtu Narodne banke Srbije.
Turističkoj agenciji blokiran račun, a nije članica Jute - treba li putnici da brinu?
Foto: Pixabay
Ova informacija dospela je u žižu javnosti zbog toga što je desetine putnika zabrinuto za to da li će dobiti povrat novca kojim su platiti svoje aranžmane, piše Blic.
 
Kako su naveli iz inspekcije Ministarstva turizma, do blokade je došlo zbog neplaćenog poreza.
 
"Ono što mi imamo kao informaciju, iako je to u nadležnosti poreske inspekcije i policije, jeste da je došlo do neizmirenja poreskih obaveza i blokirani su svi računi ove agencije. Tokom septembra i oktobra primili smo 31 prijavu protiv ove agencije, a od početka 56 turističke inspekcije. Od toga je rešeno 28, i agencija je vratila 2,7 miliona dinara", rekla je za "Blic" rekla pomoćnica ministra turizma Dunja Đenić.
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija - Juta Aleksandar Seničić kaže da ne zna tačno o čemu se radi pošto "Barcino turs" nije članica te asocijacije.
 
"Ipak, ukoliko oni nastave da rade regularno, odnosno više ne budu u blokadi, biće u obavezi da plate sve otkazane aranžmane", kaže za "Blic" Seničić.
 
On objašnjava da agencija mora da bude osigurana jer je to uslov prema Zakonu o turizmu. Ta osiguranja se kreću u rasponu od 30.000 do 400.000 evra jer osiguravajuće kuće ne žele da osiguravaju iznad te cifre. U ovom slučaju sa "Barcino tursom" to znači sigurnost za putnike.
"Kada turističke agencije iz nekog razloga nisu realizovale putovanja, a utvrdi se da su insolventne, onda turistička inspekcija to objavi. Tek onda se otvara polisa osiguranja, i putnici će biti obavešteni šta je potrebno da dostave od dokumentacije kako bi potraživali novac koji su uplatili", navodi direktor Jute za "Blic".
 
Kako Seničić ukazuje, dok je ta asocijacija bila zadužena za isplate osiguranja oštećeni putnici su najviše čekali do dva meseca.
 
"Sada ta korespodencija sa osiguravajućim agencijama nije na nama, a rok za isplatu propisan Zakonom o osiguranju je do tri godine. Ipak, to u praksi nikada ne traje toliko dugo, otprilike od tri do šest meseci je prosek", napominje on.
 
U agenciji "Barcino turs" za Telegraf kažu da podaci o dugu nisu tačni.
 
"Istina je da je došlo do blokade računa, međutim, do toga je došlo usled pogrešnog obračuna, zbog čega je Barcino pokrenuo sudski postupak koji ima za cilj povlačenje blokade", rekli su krajem oktobra iz Barcino tursa. 
 
Kako dalje navode, poslovanje agencije se odvija uobičajeno i sve poslovnice u Srbiji su otvorene.
 
Takođe, naglasili su i da turistička agencija ima važeću garanciju putovanja, kojom su pokriveni svi uplaćeni aranžmani.
 
"Putnici nemaju razlog za zabrinutost", zaključuju iz agencije.
 
Seničić: Putnici moraju da budu odgovorniji
 
Direktor Jute Aleksandar Seničić ističe da i putnici moraju da budu odgovorniji.
 
"Sa današnjom tehnologijom, internetom i pametnim telefonima ljudi lako mogu da provere kakva je neka agencija. Tu su brojne platforme i forumi sa utiscima gde putnici hvale ili pričaju o svojim lošim iskustvima. Osim toga, putnicima je na sajtovima Narodne banke Srbije ili Agencije za privredne registre omogućeno da provere u kom je stanju agencija, da li je likvidna, i ima li validnu garanciju", ukazuje Seničić.
 
On ističe da je uveden novi jedinstven sistem garancije i provere svih turističkih agencija kako bi se izbegle baš ovakve situacije.
 
"Garancije putovanja biće izdavane iz tog sistema, i putnik će imati jedinstveni broj gde će moći da vidi da li je njegovo putovanje u redu. Kada ne dobije takav papir, onda nije ni zaštićen. To bi trebalo da profunkcioniše od naredne godine", kaže Seničić.
 
Dodaje da se još uvek dešava da ljudi od agencije dobiju blanko priznanicu bez fiskalnog računa, što je nedopustivo.
 
"Mi imamo strašan problem sa putnicima jer oni ne žele da budu edukovani. Malo je neodgovorno da daju tolike novce na raznorazne aranžmane, a da ih ne interesuje da li je ta agencija pouzdana. Putnik mora da bude uključen u taj proces, mora malo da povede računa o tome, i da zna šta je validna dokumentacija koju mora da dobije od agencije", upozorava on.
 
Seničić objašnjava da se potom ta ista dokumentacija u slučajevima potraživanja osiguranja mora kompletno podneti kako bi se dobio novac.
U validnu dokumentaciju spada:
 
- ugovor o putovanju,
- program putovanja,
- opšti uslovi putovanja,
- potvrda garancija putovanja,
- fiskalni račun
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Za @Sale

    06.11.2023 12:09
    Za @Sale
    Da se izvicu?!
    Evo objasnjenja tur. Radnika.
    Ok je vecina turustickih sluzbenika. Ali ovakvi kao sale pod potpisom su unistavali i upropastili tu divnu delatnost. Pobegli su svi iz nje sto su vredeli.
    A tek nas narod kao turisti. Na dnu lestvice. I zapravo najbolji turisti su otisli na booking, airbnb, direktno smestaj...
  • Sale

    06.11.2023 09:57
    @Nenadović K. Dušan
    Booking nije turistička agencija. Ljudi vole da neko brine o njima i kad idu na putovanje da su potpuno opušteni, da neko drugi brine o prevozu, transferu, smeštanju u hotel, da imaju vodiča koji će im pričati o destinaciji (ili da se izviču na istog ukoliko im se na putovanju nešto ne dopada) i sve to na jeziku koji razumeju.
    Preko bookinga rezervišete smeštaj i eventualno transfer ili rent-a-car.
    Ne dobijate istu uslugu kao što nude turističke agencije.
  • Biba

    06.11.2023 09:39
    .
    Ako sam dobro shvatio, putnici sami treba da istrazuju i da glume inspektore jer sve oblike inspekcije u drzavi izgleda da nemamo?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija