Hakeri objavili podatke korisnika EPS-a, a u preduzeću kažu: Bezbednost podataka nije bila ugrožena

Elektroprivreda Srbije saopštila je da portal "Uvid u račun" ponovo radi i da bezbednost podataka kupaca nije bila ugrožena hakerskim napadom.
Hakeri objavili podatke korisnika EPS-a, a u preduzeću kažu: Bezbednost podataka nije bila ugrožena
Foto: 021.rs

Kako su navode u saopštenju, digitalna pretnja ni u jednom trenutku nije ugrozila proces proizvodnje električne energije, niti bezbednost podataka.

"EPS preduzima opsežne mere kako bi osigurao da se ovakvi incidenti ne ponove. Podizanje nivoa digitalne bezbednosti, kao klјučnog prioriteta, zbog zahtevnih procedura, veličine i složenosti sistema, uslovilo je postepeno vraćanje IKT sistema u funkciju", ističe EPS.
 
EPS navodi da su na portalu dostupni računi za decembar 2023. godine, kao i arhiva računa i uplata tokom prethodne tri godine, uz detalјan pregled potrošnje po zonama i tarifama.
 
Svi decembarski računi dostavlјeni su i "Pošti Srbije", uz rok za popust za redovno plaćanje 29. januar. Građanima je za reklamacije ponovo na usluzi i kol centar EPS.
Ipak, pojedini građani javljaju da im, prema informacijama sa portala "Uvid u račun", novembarske uplate nisu proknjižene.
 
Podsetimo, hakeri koji su onesposobili onlajn sistem EPS-a i potom zatražili svojevrsni "otkup" kako bi podatke vratili, objavili su na internetu više od 34 gigabajta korisničkih podataka.
 
Takođe, omogućili su njihovo preuzimanje preko Qilin bloga, na Onion mreži.

Prvo su najavili da će drugi deo datoteke EPS biti postavljen 22. januara, kasnije su saopštili da je to odloženo za subotu, 27. januar.

  • Čekam odgovor

    24.01.2024 23:51
    Novembarska uplata mi nije evidentirana. Plaćam preko e-bankinga i do ove zavrzlame sve je bilo u redu.
    Stigao mi je na mejl decembarski račun, u kome me zadužuju za "neplaćeni" novembarski.
    Odbila sam plaćeni novembarski od decembarskog i razliku uplatila preko e-bankinga. Takođe sam im mejlom poslala reklamaciju na njihov propust sa dokazima o uplatama.
    Danas su mi mejlom poslali odgovor, da je moja reklamacija uzeta u obzir i zavedena pod brojem xy, te da če mi odgovoriti u zakonskom roku.
    Moje iznenađenje je bilo veliko što je uopšte neko tamo pročitao taj moj mejl, ali eto, čuda se dešavaju.
  • Čitalac

    23.01.2024 08:22
    Računi
    Ja nisam dobio ni novembarski, ni decembarski račun. Da li iko zna kada ćemo dobiti račune?
  • Ana

    22.01.2024 20:07
    Ge su nestali računi?
    Danas je 22.-gi, a ne znam da je ikome sigao decembarski račun. Da li je pošta opet u štrajku ili EPS laže za račune?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija