Za njih ne važi "Ne zovi": Ne možemo da sprečimo da nas zovu iz banke i nude kredite

Jovan Ristić iz Udruženja "Efektiva" kaže da se registar "Ne zovi" ne primenjuje na banke, jer za njih važi Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga, a ne Zakon o zaštiti potrošača.
Za njih ne važi "Ne zovi": Ne možemo da sprečimo da nas zovu iz banke i nude kredite
Foto: Pixabay
"Kod nas su korisnici bankarskih usluga izuzeti iz primene Zakona o zaštiti potrošača i kod njih važi potpuno drugi zakon koji se zove Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga", izjavio je Ristić.
 
Dodao je da Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga na nekoliko mesta upućuje na Zakon o zaštiti potrošača, ali da zabrana poput one iz registra "Ne zovi" nigde nije uneta.
"Znači, ne možemo da sprečimo da nas neko zove u ime banke da nam nudi zajmove i slične stvari", ukazao je Ristić.
 
Naveo je da je potrebno dopuniti Zakon o zaštiti potrošača, kako bi se u njega unela zabrana slanja materijala na aplikacije poput Vibera ili Vocapa.
 
Na pitanje da li neke firme mogu da zloupotrebe veštačku inteligenciju, Ristić je naveo primer SAD, gde je veštačka inteligencija korišćena za simuliranje glasova.
 
"Ona se koristi na još višem nivou za obmane u smislu izbora, da se ljudi obeshrabre da izlaze na izbore. Što se tiče trgovaca, vrlo lako može da se iskoristi jedna takva veštačka inteligencija da se zametnu tragovi", kazao je Ristić.
 
Građani koji ne žele da primaju pozive od trgovaca putem telefona, sms ili mms poruka mogu da se upišu u registar "Ne zovi".
 
Predviđeno je da upis ili ispis pojedinog broja u registar "Ne zovi" može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, a zahtev može da se podnese preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora.
 
Potrošač koji podnosi zahtev svom operatoru radi upisa telefonskog broja u registar ne dostavlja svoje lične podatke jer oni već postoje u bazi operatora i pribavljeni su u trenutku zaključenja ugovora.
 
Formiranje registra "Ne zovi" obavezuje trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge.
  • Pera

    20.02.2024 11:08
    Kao da rade na berzi,tako pricaju.Ispada da od banaka nemaju mira.Nekoliko puta sam podizao kredite,i sada kad zatreba.Imam 56 godina, penzioner sam i placam sve obaveze uredno.Nikada me niko nije pozvao iz banaka.
  • Kamiondžija

    19.02.2024 06:35
    Naravno da možemo sprečiti. Nemojte ni u baci niti kod bilo koga potpisati papir koji vam poture da ga potpišete, a koji im dozvoljava obradu vaših podataka u bilo koje svrhe, a što podrazumeva i uznemiravanje telefonom. To vas rešava takvih problema. Ja nikada i nigde to nisam hteo da potpišem i nikada me niko do sada nije uznemiravao.
  • w/e

    18.02.2024 23:43
    ez
    Vrlo je jednostavno. Kazete im da niste zainteresovani i da cete promeniti banku ukoliko vas budu ponovo uznemiravali. Odredjena banka je pre godinu-dve slala ljudima poruke, pozive i mailove sa obavestenjem da im je upravo odobren kredit! Na trenutak pomislih da je neko na kontu laznog predstavljanja podigao kredit na moje ime i planira da izvuce novac. Medjutim, banka kaze kako oni eto tako rutinski vrse evaluaciju korisnika, pa im odobravaju kredite bez ikakvih zahteva.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija