
Vozači trotineta planiraju protest zbog najavljene registracije: "Da pokažemo da postojimo"
Predsednik Udruženja vozača trotineta Aleksandar Mijailović kaže da se vozači spremaju za proteste zbog pravilnika o registraciji električnih trotineta.
.jpg)
Foto: 021.rs
Kako je rekao za N1, sve se radi kako bi se destimulisala kupovina i vožnja tog vozila.
Novi pravilnik o registraciji električnih trotineta među njihovim vozačima i vlasnicima izaziva brojne nedoumice. Ipak, po njemu će, ukoliko u saobraćaju žele da učestvuju, morati da postupe najkasnije do 15. juna, kada ističe rok za nabavku nalepnica.
Definicija trotineta glasi - to je vozilo na dva točka, koje nema sedište, čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0,6kW, čija najveća kontruktivna brzina ne prelazi 25km/h i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kg.
Sagovornik N1 kaže da veliki deo vozila ispunjava te kriterijume.
Mijajlović kaže da je sporan deo "što nemamo infrastrukuru za bezbednu vožnju takvih vozila".
"Uglavnom su to vozila koja nemaju suspenziju i osvetljenje i koja su takve konstrukcije da ne mogu da se voze po putevima. Usled nedostatka infrastrukture, moraće da se voze po putu, metar uz ivičnjak, gde je najgori deo puta, nije urađena nijedna priprema, dok se s druge strane diskriminišu vozila koja ispunjavaju konstrukcijski uslove da mogu da učestvuju u saobraćaju na takvim putevima - vozila sa osvetljenjima, amortizerima, signalizacijom", navodi sagovornik N1.
Kako kaže, vozila koja nisu za takve puteve, "njih uz takve propise teramo na puteve dok one koji su za takve puteve, njima ne dozvoljavamo registraciju".
Ocenjuje da se ovde sve radi da bi se kupovina i vožnja destimulisale, dok je suprotno u razvijenom svetu, jer se radi o najekološkijem prevoznom sredstvu.
Idealno bi bilo da vidimo primer konstruktora ove saobraćajne politike, kako bi oni vozili po starom delu grada, kaže Mijajlović.
Govoreći o tehničkoj dokumentaciji koja je neophodna za registraciju, sagovornik N1 kaže da je veliki broj ljudi kupovao polovne trotinete ili ih je kupio pre više godina, neki su proizvođači nestali, "no name" brendovi, neki su dovezeni iz inostranstva.
"Postoji samo serijski broj… Neki od distributera će tako povećavati snagu i karakteristike ili smanjivati da bi bilo legalno za registraciju. Ne postoji ništa kao verodostojni dokaz da su ti podaci tačni. Trebalo bi za svaki model trotineta da se ide na ispitivanje da bismo znali da je ta tvrdnja tačna. U suprotnom bismo imali neku vrste politike gde se nekom veruje, a nekom ne veruje na reč", ističe.
Inače, pravilnik 5. aprila stupa na snagu.
"Mi se spremamo za proteste, kako bismo pokazali da postojimo, da smo populacija koja se ponaša po propisima i vozimo odgovorno trotinete", dodaje on.
Kaže da se u medijima prikazuje manjina koja se ponaša neodgovorno, a da velika većina nije takva.
Podsetimo, u pravilniku o načinu izdavanja, vođenja evidencija, izgledu i načinu postavljanja nalepnice za laka električna vozila objavljeno je detaljno uputstvo, kao i izgled nalepnice.
U zahtevu za izdavanje nalepnice treba navesti lične podatke (ime i prezime, JMBG, datum rođenja, mesto rođenja), podatke o prebivalištu (mesto, poštanski broj, ulica i kućni broj, telefon, e-mail), kao i podatke o lakom električnom vozilu (marka, trajna nominalna snaga elektromotora, najveća konstruktivna brzina, masa praznog vozila).
Uz zahtev se mora dostaviti i tehnička dokumentacija za lako električno vozilo, iz koje se može utvrditi marka vozila, trajna nominalna snaga elektromotora, najveća konstruktivna brzina i masa praznog vozila.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Vučević o hapšenjima: Neko je juče bio na trotinetu, a danas vozi skup automobil - to iritira
23.02.2025.•
1
Predsednik Vlade Srbije u ostavci Miloš Vučević izjavio je da se očekuje još puno akcija u borbi protiv korupcije, ali se nada da će se tužilaštvo baviti i dešavanjima pre dolaska SNS na vlast.
Vučić se od početka 2025. javnosti obratio čak 59 puta - nekad i više puta u danu
23.02.2025.•
18
Za samo 48 dana ove godine predsednik Srbije Aleksandar Vučić javnosti se putem medija obratio čak 59 puta.
DNEVNI KVIZ: 10 pitanja za nedeljni odmor
23.02.2025.•
8
Nedelja je, ali 021.rs dnevni kviz znanja je tu.
Mesec dana pritvora bivšoj gradonačelnici Niša Dragani Sotirovski
23.02.2025.•
2
Sudija za prethodni postupak Višeg suda Posebnog odeljenja za suzbijanje korupcije u Nišu odredio je kasno sinoć pritvor do 30 dana bivšoj gradonačelnici Niša Dragani Sotirovski.
Picula od danas u Srbiji
23.02.2025.•
11
Izvestilac Evropskog parlamenta za Srbiju Tonino Picula boraviće od danas, 23. do srede, 26. februara u Beogradu.
Probne dozvole se ukidaju, vozila se oduzimaju trajno, a biciklisti će moći da voze u kontrasmeru
23.02.2025.•
37
Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan izjavio je da je u toku izrada Nacrta predloga novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koji bi trebalo da donese brojne promene
Da li biste glasali za studente kada bi bili opcija na izborima?
23.02.2025.•
53
Ukoliko bi studenti postali politička organizacija, procenti podrške bi se značajno smanjili.
"Najveća i neviđena do sada borba protiv korupcije": Vučićev sedativ za smirenje pobunjenog naroda
23.02.2025.•
15
Vlast u Srbiji reaguje na proteste tako što ponovo pokreće borbu protiv korupcije, "najveću i neviđenu do sada".
U Srbiji 240.000 najstarijih prima penziju iz inostranstva
23.02.2025.•
0
U Srbiji 239.000 penzionera, od ukupno 1,6 miliona, dobija penzioni ček u devizama.
Redovno zasedanje Skupštine Srbije 3. marta: O Zakonu o visokom obrazovanju, kreditima za mlade...
23.02.2025.•
1
Potpredsednica Narodne skupštine Snežana Paunović izjavila je da redovno zasedanje parlamenta počinje 3. marta.
Nakon pada nadstrešnice u Novom Sadu: Više desetina objekata u Srbiji proglašeno nebezbednim
23.02.2025.•
12
Posle nesreće u Novom Sadu određen broj lokalnih samouprava počeo je da proverava bezbednost objekata za koje su zaduženi.
VIDEO Prvi protest podrške studentima održan u Zaječaru: "Biće bune dok se zahtevi ne ispune"
22.02.2025.•
4
Prvi protest Istočne Srbije održan je u Zaječaru a okupljeni građani su nosili transparent na kojem je pisalo "biće bune dok se zahtevi ne ispune".
Sotirovski se branila ćutanjem, predložen pritvor za nju i druge osumnjičene
22.02.2025.•
2
Bivša gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski branila se ćutanjem tokom saslušanja pred Posebnim odeljenjem za suzbijanje korupcije VJT, nakon čega joj je tužilaštvo predložilo pritvor.
SSP: Naprednjaci u Obrenovcu spremaju proslavu, očekuju da će Grčić biti pušten iz pritvora
22.02.2025.•
4
Stranka slobode i pravde saopštila je da se članovi vladajuće Srpske napredne stranke u Obrenovcu "spremaju za proslavu" jer očekuju da predsednik te opštine Milorad Grčić bude pušten iz pritvora.
Vučević, u ostavci: "Sve smo spremni da uradimo za jedinstvo i našu decu"
22.02.2025.•
103
Predsednik Vlade Srbije Miloš Vučević, koji je 28. januara podneo ostavku na mesto premijera, ocenio je da "u Srbiji i danas postoje neki koji hoće da budu Vojvođaneri".
Lokalne sredine kao generator promena: Bez straha od "kabadahija", fokus na podršci studentima
22.02.2025.•
13
Sve veći broj manjih gradova, mesta, varošica i sela u Srbiji pridružilo se protestima podrške studentima gde se ljudi okupljaju u želji da, kako kažu, doprinesu promeni.
Studentski edikt 1. marta u Nišu: 18 sati protesta kao pozivni broj za bolju budućnost
22.02.2025.•
3
Neformalna grupa studenata niškog Univerziteta najavila je da će 1. marta na Trgu kralja Milana biti održan veliki protest studenata pod nazivom "Studentski edikt" koji će trajati 18 sati.
Isključeno grejanje u opštinskoj zgradu u Rači, poljoprivrednici u protestu odlučni u zahtevima
22.02.2025.•
6
Grupa poljoprivrednika iz Rače protestuje u hodniku opštinske zgrade bez grejanja, zahtevajući da se smanji porez na imovinu i da opštinski rukovodioci podnesu ostavke.
Advokat Lakić o slučaju studenta u CG: Tužna je činjenica da službe Crne Gore služe kao pomoć Vučiću
22.02.2025.•
6
Advokat Nikola Lakić izjavio je da je prilikom hapšenja studenta Luke Stojakovića u Crnoj Gori "sasvim izvesno bilo političke zloupotrebe".
BIRN: Predmeti godinama "u fiokama"
22.02.2025.•
12
Balkanska istraživačka mreža Srbije objavila je da Više javno tužilaštvo i Tužilaštvo za organizovani kriminal godinama nisu postupali po desetinama krivičnih prijava iako su imali informacije o tome.
Protest podrške učiteljici u "Ribnikaru": "Izložena mobingu" zbog palačinki za studente
22.02.2025.•
4
Roditelji učenika odeljenja IV-3 Osnovne škole "Vladislav Ribnikar" pozvali su druge roditelje, studente, građane i medije na protest "Podrška za Sabinu".
Komentari 13
Zika zivac
Velika kobaja
nemamo infrastrukturu ni za šta, to malo bici staza je samo za mazanje očiju.
Svim učesnicima u saobraćaju uvesti testove sposobnosti a elektičarima nalepnicu. Profesionalcima tj dostavljačima i polaganje pored nalepnice!
ah .. i obavezan tehnicki pregled jer KUNG FUJ bicikli sa nadograđenim motorom od 400W koji razvija brzinu od 50km/h sa masivnim vozacem koji pri tom nosi zamajac na ledjima svojim kocnicama u pokusaju nema adekvatnu kočionu snagu da zaustavi takvog frankenstajna.
Citalac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar