Auto-put kroz Beograd zvanično postao moto-put, brzina ograničena na 100 km/h

Auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj Potok do Petlje Beograd, od subote je zvanično moto-put, nakon što je stupila na snagu Uredba kojom je ova sabraćajnica prekategorisana.
Auto-put kroz Beograd zvanično postao moto-put, brzina ograničena na 100 km/h
Foto: Pixabay
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović objašnjava da je službeni naziv ove saobraćajnice sada moto-put M11, na njoj opet postoji zaustavna traka, a maksimalno ograničenje brzine je 100 kilometara na sat, piše Blic.
 
Okanović podseća da je u oktobru 2023. godine Vlada Srbije ovu saobraćajnicu prekategorisala iz statusa auto-puta u status državnog puta drugog B reda, što je državni put najniže kategorije.
"Samim tim je na tom putu bilo dozvoljeno kretanje bicikala, pešaka, traktora, zaprežnih vozila, radnih mašina i mopeda i, takođe, samim tim je zaustavna traka prestala da postoji. Od ponoći ponovo imamo zaustavnu traku i zabranu kretanja svih ovih učesnika u saobraćaju koje sam naveo, a razlika između auto-puta i moto-puta je što je sada najveća dozvoljena brzina do 100 kilometara na čas", ističe Okanović.
 
On dodaje i da ova saobraćajnica, odnosno novi moto-put, ne ide do Dobanovačke, već do Petlje Beograd koja je pre Dobanovačke.
Ukazuje i da na pojedinim deonicama ove saobraćajnice i dalje postoje deonice gde je saobraćajnom signalizacijom dozvoljeno više od 100 kilometara na čas, pa se postavlja pitanje kako će se to regulisati u praksi, odnosno da li će biti kažnjavani vozači ukoliko voze brže, odnosno poštuju saobraćajne znake.
 
Okanović objašnjava da tu sada imamo sukob pravnog i faktičkog stanja na terenu – saobraćajna signalizacija govori suprotno Zakonu.
 
"Vlada je rekla da je moto-put, a signalizacija je drugačija u odnosu na ono što predviđa moto-put, pa imamo sukob onoga što je na terenu. Kada govorimo o vozačima, oni imaju pravo da se uzdaju u saobraćajnu signalizaciju. Svaki učesnik u saobraćaju ima pravo da veruje da je saobraćajna signalizacija u skladu sa Zakonom i ostalim pravnim aktima, čak i ako je na pojedinim deonicama u neskladu sa Zakonom. S tim u vezi, učesnici u saobraćaju ne bi trebalo da snose posledice. Bitno je napomenuti da, što se tiče sudova, tužilaštva i saobraćajne policije, to je sada moto-put i oni treba da se ponašaju u skladu sa zakonom", kaže direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Vlada

    01.04.2024 11:06
    Od kada su zavrsili obilaznicu, Bg i taj "moto put" ne zelim ni na razglednici da vidim.
  • Куп је битан

    01.04.2024 10:21
    Шта је у позадини ове одлуке? Сигурно није брига за безбедност саобраћаја. Ствар је у томе што је заштитни појас око ауто-пута шири него око мото-пута. Једноставном административном одлуком добиће се на хиљаде хектара грађевинског земљишта.
  • Sava

    01.04.2024 10:04
    Pod hitno promena sistema
    Pod hitno smeniti ovu vlast pa ona se muljanjem i otimanjem od naroda bavi sad cete videti radara presretaca brukanja ove zemlje sa uniformisanim mangupima ovaj sistem postaje opasan po svim osnovama

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija