Vesić: Završen pravilnik o oldtajmerima

Pravilnik o oldtajmerima, odnosno o utvrđivanju statusa vozila od istorijskog značaja, završen je i poslat drugim ministarstvima na saglasnost, izjavio je Goran Vesić.
Vesić: Završen pravilnik o oldtajmerima
Foto: Pixabay
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je dodao da će tim pravilnikom biti rešeni svi problemi kada je reč o oldtajmerima.
 
"Potrebno je nedelju ili dve dok se dobije saglasnost svih ministarstava nakon čega će pravilnik ići na razmatranje pred vladu, tako će taj akt biti usvojen", rekao je Vesić.
Podsetio je da su u septembru stupile na snagu izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja i da ministarstvo na čijem je čelu ima obavezu da usvoji pet novih pravilnika od kojih su, kako je rekao, neki već usvojeni, a neki su u procesu usvajanja.
 
Dodao je da će Agencija za bezbednost saobraćaja biti ovlašćena da radi kategorizaciju, odnosno da vodi popis svih tih vozila.
Vesić je naveo da će Ministarstvo unutrašnjih poslova moći da registruje takva vozila po svom pravilniku koji će napraviti kada Pravilnik o oldtajmerima bude usvojen.
 
Naveo je da će na ovaj način biti izvršena kategorizacija svih vozila od istorijskog značaja, te napomenuo da je reč o vozilima koja su ili proizvedena ili registrovana pre najmanje 30 godina, u voznom su stanju i izgledaju onako kako su izgledala pre tri decenije ili imaju manje modifikacije u odnosu na original.
 
Zato će Agencija za bezbednost saobraćaja napraviti kategorizaciju i utvrditi kriterijume po kojima određeni automobili mogu da postanu spomenici tehničke kulture, rekao je on.
 
Dodao je da je to veoma važno i zbog muzeja i čuvanja takvih automobila u privatnom vlasništvu i naveo da će tako oldtajmeri biti zaštićeni, uz opasku da je Srbija jedina zemlja u okruženju koja nema ovakav pravilnik, a imamo mnogo oldtajmera i građana koji ih vole.
 
Na pitanje da li će postojati mogućnost da se oldtajmeri ne registruju za period na godinu dana, već da im registracija važi kraće, budući da se takva vozila ne koriste svakodnevno u saobraćaju, Vesić je rekao da je to dobra ideja koja će biti razmotrena.
 
Kada je reč o pravilniku koji se tiče uvoza i registracije polovnih automobila bez evropske homologacije, istakao je da je Agencija za bezbednost saobraćaja predlog tog pravilnika poslala Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture 1. aprila, te da će on biti poslat svim ministarstvima na izjašnjavanje.
 
"Taj pravilnik ćemo imati najkasnije već u maju, a nadam se možda i do kraja aprila, što znači da ćemo nakon toga moći da krenemo sa registracijom takvih automobila", rekao je Vesić.
 
Dodao je da će sve bliže uslove o tome propisati Agencija za bezbednost saobraćaja.
 
Tim pravilnikom će, dodao je, onima koji uvezu automobil iz, na primer, Amerike biti omogućeno da prođu uslove za homologaciju i vozilo registruju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Rotkvarija

    15.04.2024 06:32
    Prestao sam
    Da čitam kod "agencija".
  • Iznogud

    08.04.2024 13:57
    Replika
    Cudo koliko se priuceni kadrovici razumeju od dezerterstva do letecih automobila
  • S.O.S. 820044

    08.04.2024 09:19
    EU propisi
    Često sam po EU kamionom tako da to gledam sa visine.U Švedskoj srećem kola npr iz 1960-te i ljudi ih voze.U Sloveniji npr kupiš ''Cadilac'',''Lincoln'' ili neku drugu grdosiju staru 40 godina(uslov za sertifikat oldtajmera 2020 bio je 25 godina)obično npr 6700 cm3.Registracija 1700-1800 evra.Ali oldtajmer plaćaš samo 10% znači npr 170-180 evra.Takva kola služe za ukras i stoje u garaži.A da ih i vozi troše bar 25 litara benzima znači plaćaju veliki porez državi kroz gorivo.Ali ajd da vidimo kakav će biti zakon.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija