Srećom, konačno možemo da odahnemo. Zahvaljujući Portalu
eUprava, digitalnom šalteru za komunikaciju sa javnom upravom, sve te neprijatnosti polako odlaze u zaborav.
Ovaj digitalni alat nam donosi revoluciju u načinu na koji završavamo poslove sa državnom administracijom i čini ih bržim, lakšim i efikasnijim nego ikada pre.
Jedna od najvećih prednosti portala je zakazivanje termina za pasoš i ličnu kartu onlajn. To možete učiniti za sebe i još maksimalno četiri člana porodice i to najdalje 30 dana unapred, što je, priznaćete, sasvim dovoljno da se organizujete na vreme.
Na naslovnoj strani portala eUprava kliknite na opciju "Usluge", zatim "Dokumenta i uverenja", pa na "Lična karta/Pasoš" i dolazite do Vama potrebne stranice.
Takođe, na portalu je moguće podneti zahtev za zamenu vozačke dozvole, kao i zahtev za izdavanje kartice socijalnog zdravstvenog osiguranja, odnosno zdravstvene knjižice, sve to bez nepotrebnog odlaska u nadležnu instituciju. Popunite formulare i ova dokumenta vam stižu na kućnu adresu.
Foto: Canva/ Andrej Veličkov
Uz to, eUprava je omogućila roditeljima da podnesu zahtev za upis deteta u vrtić online, kao i da zakažu termin za upis i testiranje deteta u osnovnoj školi, čime su procesi vezani za obrazovanje postali brži i jednostavniji.
Građani takođe mogu naručiti i dobiti dokumenta poput izvoda iz matične knjige rođenih, uverenja o državljanstvu, izvoda iz matične knjige venčanih i umrlih, u elektronskoj formi i potpuno besplatno.
Elektronski izvodi (takozvani eIzvodi) su validni isto kao i dokumentacija u papiru. Dokumentaciju dobijate u eSanduče na portalu eUprave, kojem pristupate nakon logovanja.
Osim toga, eUprava olakšala je i
plaćanje poreza – svim građanima koji imaju nalog na portalu eUprava rešenje o porezu na imovinu, koje je nekad stizalo poštom, sada stiže u eSanduče, a porez se naravno može platiti online na portalu
lokalne poreske administracije.
Foto: Canva/ Andrej Veličkov
Na
portalu eUprave je moguće izvršiti i
prijavu boravka stranca, podneti zahtev za
izdavanje uverenja o nekažnjavanju ili izdavanje uverenja o vođenju krivičnog postupka i digitalnim putem dati
brojne saglasnosti, punomoćja ili izjave, umesto odlaska u nadležne institucije.
Napominjemo da je, za korišćenje ovih usluga portala eUprave neophodno da budete eGrađanin, što praktično znači da posedujete validan digitalni identitet. U zavisnosti od vrste usluge koju koristite potrebne su vam i različite vrste identifikacije, neophodne radi potvrde vašeg identiteta i zaštite vaših ličnih podataka.
Preporučujemo vam da koristite aplikaciju
ConsentID, uz pomoć koje možete koristiti i najveći broj usluga.
Uputstvo za instaliranje mobilne aplikacije ConsentID preuzmite
OVDE.
Uputstvo za prijavu mobilnom aplikacijom Consent ID preuzmite
OVDE.
Za sada je na portalu dostupno preko 150 usluga za građane, a iz Kancelarije za IT i eUpravu saopštavaju da se broj servisa za građane neprekidno povećava.
Zato vam preporučujemo da sledeći put, pre nego što se uputite na šalter neke institucije, najpre na
portalu eUprave pogledate da li je usluga koja je baš Vama potrebna dostupna online i završite sve lakše, brže i iz udobnosti svog doma.