To pokazuje analiza u nacionalnom izveštaju PISA 2022 istraživanja.
Podatak iz prethodnog ciklusa testiranja bio je da je 80 odsto učenika trogodišnjih srednjih stručnih škola funkcionalno nepismeno, a rezultat je sada još nepovoljniji.
Sada u tim školama, u zavisnosti od programa koji pohađaju, između 79 i čak 95 odsto dece nije dostiglo nivo funkcionalne pismenosti u čitanju i matematici.
Razlike su izrazito velike između gimnazija i trogodišnjih srednjih stručnih škola – postignuće se u proseku razlikuje i do 150 poena.
Postignuća učenika iz gimnazija su statistički značajno veća u odnosu na postignuće iz srednjih stručnih škola.
Najniže postignuće imaju učenici iz trogodišnjih škola, navodi se u izveštaju.
Najmanje učenika koji ne dostižu nivo funkcionalne pismenosti je među gimnazijalcima – takvih je oko 16 odsto iz matematike i 11 odsto iz čitanja, slede četvorogodišnje stručne škole sa rezultatom od 38 do 72 odsto iz matematike i od 24 do 64 odsto iz čitanja.
U trogodišnjim stručnim školama u proseku između 79 i čak 95 odsto dece ne dostiže ni osnovni nivo pismenosti u obe oblasti.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 47
Billy PITON
Srpski svet
Biciklista
Veronauka ide u paketu sa stručnim školama i bogoslovijom, ništa od ta tri ne spada u obrazovanje.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar