Loši rezultati probe male mature: Kod većine dece danas je pamćenje jako kratko

Po anketi nastavnika iz nekoliko škola, osmaci su ove godine lošije uradili probu male mature u odnosu na prošlu godinu.
Loši rezultati probe male mature: Kod većine dece danas je pamćenje jako kratko
Foto: Pixabay
Matematičari kažu da se u narednom periodu mora više raditi sa decom geometrija, da su im posebno komplikovani bili zadaci gde se traži izračunavanje površine složene figure. Ne snalaze se dobro ni u tekstualnim zadacima, piše Euronews Srbija.
 
Iz srpskog jezika im je glavobolju zadalo značenje padeža, zavisne rečenice. Osim gramatike, loše su uradili i zadatke koji se odnose na razumevanje pročitanog teksta, a po ko zna koji put potvrdilo se da ne čitaju književna dela koja su predviđena planom i programom. 
Nastavnici su jedinstveni u oceni da će učenici morati "dobro da zagreju stolicu" ukoliko žele u junu da upišu željenu školu. Veruju da će na maloj maturu biti bolji rezultati, jer na probi nisu imali poseban motiv da se trude.
 
Najbolje rezultate ostvarili su iz trećeg predmeta, a uglavnom su birali geografiju, zatim biologiju.
Koliko je ova generacija loše uradila probu male mature najbolje govori primer jedne osnovne škole u Vojvodini, gde je prosečna ocena iz matematike ove godine bila devet bodova, dok je prošle godine bila skoro 12 bodova. Slično je i sa srpskim jezikom.
 
"Loše je urađena proba male mature. Dva časa smo radili analizu sa učenicima. I test iz srpskog su loše uradili. Koleginica je očajna, kaže da od kada radi nije imala generaciju koja je ostvarila ovako loše rezultate na testiranju. A radi 30 godina u prosveti", priča nastavnica matematike iz te vojvođanske škole.
 
Nije želela da se javno pominje njeno ima, ni ime škole. Nezadovoljna je i koncipiranjem zadataka na testu, smatra da se zadaci iz matematike ne mogu raditi samo na zaokruživanje, a zakvih je na ovom testu bilo 17.
 
"Poslednja tri zadatka su bila da mora da se prikaže postupak i ta poslednja tri zadatka su deca loše uradila. Nisu mogli da urade 18. zadatak jer je bila primena sistema jednačina, a mi tu oblast još nismo ni počeli da radimo. Složena figura je bio 19. zadatak, a to je gradivo sedmog razreda, koje su oni zaboravili. Poslednji zadatak je bio šestostrana prizma, što je rađeno u prvom polugodištu. Kod većine dece danas je pamćenje jako kratko, sedne se, nauči za kontrolni i to je to", priča nastavnica. 
 
Suzana Dašić, nastavnica srpskog u OŠ "Mihailo Petrović Alas" smatra da je test iz srpskog jezika na probi male mature za nijansu bio zahtevniji u odnosu na prošlu godinu. Đaci su imali 20 pitanja, od čega je 17 zadataka bilo na zaokruživanje. 
 
"Biće prostora da se vratimo na neke stvari i da se još obnovi. Mi smo mnogo toga već uradili kroz nastavu. Priprema će biti u zakonskom okviru, koji je predviđen od 10 časova na kraju školske godine, pred završni ispit. Tada će se udarno raditi na vežbanju testova, izradi zadataka", kaže ona za Euronews Srbija.
 
Za test kaže da je bio dobro struktuiran, da je bilo 40 odsto pitanja osnovnog nivoa. 
 
"Najveći problem kod đaka je čitanje i razumevanje pročitanog teksta. To je problem generacijama unazad. Samo je sada uzelo maha. To se vidi i u okviru drugih predmeta. Ne razumeju se pitanja iz matematike, zahtev se ne razume", kaže ona.
 
Osim što je osmacima glavobolju zadalo razumevanje pročitanog teksta, loše su se snašli i u 19. i 20. pitanju koje se odnosilo na književna dela koja su radili na času.
  • Nastavnica

    21.04.2024 18:15
    Priprema
    Osmaka nije samo deset časova pred sam završni ispit. Počinje od prvog dana drugog polugodišta, jedan čas nedeljno.
  • Dussn

    21.04.2024 16:31
    Matematika
    Zadaci iz geometrije. Nije realno. A ni racionalno ocekivati da deca znsju napamet sbe formule iz geometrije. U ovom slucsju je trebalo kod zadatka iz prizme znati formulu za duzu i kracu dijagonalu sestouganika. Kpd geometrije treba ss strane zadatka napisati sve fotmule. I dete koje zna materiju izabrace formulu koja mu treba. Onaj ko ne zna materiju nece uraditi zadatak.
  • Abc

    21.04.2024 14:12
    Najveći krivac u ovom “lancu” prosvete je Ministarstvo, a najviše ispašta prosvetni radnik.
    Ministarstvo je precenilo učenika, isto kao i roditelji.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija