Teška nesreća kod Obrenovca: Sumnja da je kamiondžija bio drogiran i nije stao na znak "Stop"

Samo dan posle vikenda u kojem je petoro ljudi izgubilo život, juče se dogodila teška saobraćajna nesreća u Stublinama kod Obrenovca.
M. R. (56) je stradao, dok je 21 osoba povređena u teškom sudaru autobusa i kamiona, koji se dogodio juče oko 10 časova u mestu Stubline kod Obrenovca. 
 
"Postoje indicije da se vozač, koji je upravljao kamionom, na nebezbedan način uključio na regionalni put, odnosno nije se uverio da to može da učini na bezbedan način. On je potom udario u prednju stranu autobusa koji se kretao iz pravca Stublina ka Obrenovcu", rečeno je za Novu iz tužilaštva.
 
Na pomenutom delu puta, odnosno uključenju, nalazi se i znak STOP te je vozač kamiona bio dužan da se zaustavi, što on nije učinio.
Utvrđeno je i da je vozač M. J. bio pozitivan na amfetamin.
 
Osnovno javno tužilaštvo u Obrenovcu obavestilo je Više javno tužilaštvo u Beogradu koje će preuzeti istragu s obzirom na to da je u pitanju krivično delo sa smrtnom posledicom.
 
Inače, kako je ministar policije Ivica Dačić izjavio za medije, vozač kamiona je nakon sudara pobegao sa lica mesta. Ipak, on je ubrzo priveden i njemu je određeno zadržavanje do 48 sati, nakon čega će biti priveden u tužilaštvo na saslušanje.
Koliko se često kontrolišu profesionalni vozači i kakvu obuku prolaze?
 
Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja kaže za RTS da se čeka izveštaj saobraćajne policije. Ističe i koje uslove mora da ispuni svako ko je profesionalni vozač, kao i da za to nije dovoljna samo dozvola C i D kategorije.
 
Koković navodi da je uviđaj na mestu nesreće kod Obrenovca trajao tri sata.
 
"Tako da čekamo izveštaj policije i nezahvalno je bilo šta da kažemo, da okrivljujemo bilo koga. Čekamo izveštaj saobraćajne policije, nakon toga možemo dati naše mišljenje, preporuke kako za vozače teretnih vozila, tako i za ostale učesnike u saobraćaju", rekao je Koković.
 
Koković navodi da biste bili profesionalni vozač nije dovoljno da položite za C i D kategoriju, već da ispunite i druge uslove. 
 
"Potrebno je da dobijete sertifikat o stručnoj kompetenciji. To je jedan test koji se polaže u Agenciji za bezbednost saobraćaja, traje 140 časova - 130 časova teorijske nastave i 10 časova praktične nastave. To je jedan jako kvalitetan kurs, jako kvalitetna obuka, nakon čega budući vozači teretnih vozila, odnosno komercijalnih vozila, pod kojima podrazumemo autobuse i teretna vozila, steknu dodatno iskustvo i obrazovanje", dodao je Koković.
 
Ukazao je da kod profesionalnih vozača nije dozvoljena upotreba alkohola, odnosno nulta je tolerancija na alkohol.
 
"Oni imaju periodične zdravstvene preglede, najmanje jedan zdravstveni pregled u tri godine, osim ako lekar ne zakaže i ranije", naveo je Koković.
Ističe i da je kod profesionalnih vozača zabranjena i upotreba psihoaktivnih supstanci, kao i da se to vrlo često kontroliše.
 
"Ministarstvo unutrašnjih poslova, Uprava saobraćajne policije članica je ROADPOL asocijacije, to je mreža saobraćajnih policija Evrope i oni imaju plan provere određenih kategorija u saobraćaju i konkretno jedna od aktivnosti jeste usmerena upravo ciljano na vozače kamiona, odnosno teretnih vozila i vozače autobusa", objasnio je Koković.
 
I ranije su se na mestu gde se desila nesreća u mestu Stubline kod Obrenovca dešavale nezgode.
 
"Zakon o putevima iz 2018. godine definisao je jedan od alata za unapređenje putne infrastrukture - to je nezavisna ocena uticaja puta na nastanak saobraćajne nezgode. Kada se desi saobraćajna nezgoda sa jednim poginulim licem, Ministarstvo unutrašnjih poslova nalaže upravljaču puta da izradi tu nezavisnu ocenu i da se u roku od 60 dana utvrdi da li postoji uticaj puta na nastanak saobraćajne nezgode. Ako se to utvrdi, upravljač puta je u obavezi da otkloni sve nedostatke koji dovode do nastanka saobraćajnih nezgoda", istakao je Koković.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Vozač

    22.05.2024 14:30
    "Miki 22.05.2024"
    e pa kolega nije baš tako kao što kazeš. Ne moze tebe poslodavac naterati da kršiš zakone a i da radiš protiv sebe ako imaš dovoljno samopoštovanja. Njegovo je da trazi od tebe da nešto uradiš a tvoje je, kao odgovornog čoveka, da to uradiš ili ne. Dok god voze oni koji razmišljaju kao ti mi ostali savesni vozači bićemo izloženi kritici i omalovažavanju. Kada se dese ovakve stvari vozač robija a poslodavac popravi kamion, unajmi drugog "vozača" i nastavlja dalje.
  • Ljiljana

    22.05.2024 14:22
    Bezbednost
    Uvesti digitalne tahografe pod hitno!Transportne firme ne mogu svoje uposlene toliko izrabljivati, krajnje je vreme da se to sprovede zar je ljudski zivot toliko jeftin?
  • Jedan

    22.05.2024 13:41
    Je posle
    Udesa pobegao u policijski auto želeći da izbegne javnost, a imao drogu samo u urinu. Ovaj izgleda ima i u krvi, ovom prvom krv nisu ni proveravali
    Šta kaže zakon?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija