Koliko zarađuju radnici, a koliko direktori u Putevima Srbije: Zarade i do 255.000 dinara

Prosečna neto zarada inkasanta u "Putevima Srbije" je, prema podacima reprezentativnog sindikata, 65.000 dinara.
Koliko zarađuju radnici, a koliko direktori u Putevima Srbije: Zarade i do 255.000 dinara
Foto: 021.rs
Kako piše Forbes Srbije, rukovodstvo prima u proseku četiri puta više, oko 255.000 dinara.
 
Najbrojniji sektor je onaj zadužen za naplatu putarine. U njemu radi 1.662 radnika, ali ih je 238 angažovano na određeno vreme. Podaci o poslovanju pokazuju da je u 2023. planirano da prosečna bruto plata u tom preduzeću iznosi 119.223 dinara, a gruba računica kaže da je to nešto više od 75.000 dinara neto.
Tokom godine je zaposleno 17 radnika i njihova prosečna plata je trebalo da bude 97.577 dinara bruto, što je oko 62.000 dinara neto. Rukovodstvo, prema planu, ima prosečne neto plate oko 255.000 dinara.
 
Najniža neto zarada u Putevima Srbije, među zaposlenima, izuzimajući rukovodstvo, bila je, prema planu, u 2023. godini 54.844 dinara, a najveća 168.894 dinara. Podatak o proseku na nivou čitave firme potvrđuje da su plaćeniji radnici u manjini.
Ni rukovodstvo nije ujednačeno u zaradama. Raspon je, međutim, mnogo manji. Najmanja plata direktora je 211.464 dinara, a najveća 245.734 dinara. Iz izveštaja se vidi da je na ovom nivou zarada ukupno deset menadžera.
 
Kada se ukrste podaci iz evidencije Agencije za brobu protiv korupcije i Programa poslovanja Puteva Srbije, reklo bi se da prvi čovek te firme, Zoran Drobnjak, nije i najplaćeniji u preduzeću. Poslednji iznos zarade koji je Drobnjak prijavio Agenciji u 2022. godini je 194.338 dinara.
 
Lane je mesečna naknada za rad u Nadzornom odboru za predsednika iznosila 89.977 dinara, a za članove 74.981 dinar. Ukupno ih je četvoro.
 
Putari su u 2023. godini ostvarili ukupno 63,7 milijardi dinara poslovnih prihoda, što je oko 7,5 milijardi dinara više nego godinu pre. Ukupna državna davanja su dostigla 37,7 milijardi dinara. Od toga se oko 28 milijardi dinara iz budžeta trošilo uglavnom na održavanje puteva.
Preostalih 9,6 milijardi dinara se dobrim delom koriste za izgradnju putne mreže. Putevi Srbije su 2023. završili sa gubitkom od 6,8 milijardi dinara.
 
Iako su reprezentativni sindikat Puteva Srbije i Radnički sindikat za protekli vikend bili najavili privremenu obustavu naplate putarine na glavnim pravcima u zemlji, odustali su jer im je obećano povećanje najnižih koeficijenata 15 odsto i godišnja jednokratna pomoć od 50.000 dinara.
  • kozak

    28.05.2024 13:13
    @ex chapman

    Svugde u svetu se placa koriscenje autoputa, osim u Nemackoj, mada i oni razmisljaju da uvedu placanje. Od tih para se odrzavaju ti putevi, a ne moze niko vise da kaze da su losi, vec su medju boljima u celom ovom delu Evrope. Tebi ako se ne placa imas alternativne pravce pa izvoli.
    Sto se tice kradja na naplatnoj rampi, to je prica iz 90tih. Sada uz kamere u kabini ne mozes ni jedan evro staviti u dzep.
    A sto se tice kradja, e sada je to na nivou direktora i ekipa iz stranke kojima je to preduzece plen. A radnicima ostavili sicu.
  • @maradona

    28.05.2024 13:05
    Tako
    Je isto i u RGZ-u. Ista matrica...
  • Mica

    28.05.2024 12:22
    Plata inkasnta
    Inkasnti su najmanje plaćeni razlika u plati kod inkasanta je samo u minulom radu i to onda ne prelazi 70.000 . A oni rade po smenama od 12h i imaju oko 60 sati noćni sati a topli obrok je plaćen kao za smenu od 8h a ne 12h. Dok šefovi rade 8 sati a imaju 3 puta veću platu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Put Borisa Tadića: Ni svemir nije granica

Na poziciju nezavisnog neizvršnog direktora kompanije u oblasti svemirske tehnologije i zemaljskih aplikacija imenovan je bivši predsednik Srbije Boris Tadić. Sedište kompanije je u Hong Kongu.