Električni trotineti od subote moraju da imaju nalepnicu: Za sada veoma mali broj njih registrovan

Električni trotineti u Srbiji od 15. juna neće moći da se koriste u saobraćaju bez nalepnice u skladu sa pravilnikom koji je stupio na snagu 5. aprila ove godine.
Električni trotineti od subote moraju da imaju nalepnicu: Za sada veoma mali broj njih registrovan
Foto: Pixabay
Agencija za bezbednost saobraćaja objavila je na svom sajtu detalje i proceduru pribavljanja nalepnice.
 
Predstavnik Udruženja vozača trotineta Aleksandar Mijailović kaže za N1 da je, prema poslednjem preseku, od ukupnog broja trotineta u Srbiji (oko 250.000) registrovano samo nekih 3.000, kao i da nije nabavljena oprema prema kojoj bi se klasifikacija vozila vršila.
"Mi imamo neki presek od 21. maja. U tom trenutku je bilo registrovano negde 3.000 trotineta. Pretpostavlja se da je ukupan broj trotineta negde oko 250.000. Tako da je u prvih dvadesetak dana veoma mali broj trotineta registrovan. Sledeći presek radimo 15. juna pa ćemo tada imati više informacija", rekao je Mijailović za N1.
 
On kaže da je jedan od najvećih problema u ovom postupku problem tehničke specifikacije, tj. gde će se ona vršiti, jer se njome utvrđuje da li se vozilo klasifikuje kao lako električno vozilo, tj. trotinet.
"U ovom trenutku nije nam poznato da je nabavljena oprema kojom bi mogla da se provere karakteristike trotineta, poput brzine, snage elektromotora... Ne postoji mogućnost da provere, ukoliko neko izgubi račun, koje marke trotinet ima. Nema mogućnost da takav trotinet testira u nekoj ovlašćenoj laboratoriji, kako bi ga registrovao", objašnjava on.
 
"Vlasnici prijavljuju podatke a zaposlenima u Auto-moto savezu Srbije ostaje da pretražuju internet i pronalaze različite podatke kod različitih distrubutera. Daleko od toga da je to pouzdano, ali za sada je tako ostalo", ističe Mijailović. 
 
On takođe navodi da ovo dovodi do toga da "igračke budu registrovane, a da to isto nije moguće učiniti sa pravim vozilima".
 
Izdavanje i postavljanje nalepnice ne bi trebalo da traje duže od 30 minuta, ali je potrebno dovesti trotinet na predajno mesto, kako bi ga operator pregledao i zalepio nalepnicu.
 
Na sajtu Agencije objavljen je i spisak ukupno 152 prijemna mesta u celoj Srbiji na kojima je moguće podneti zahtev za izdavanje i postavljanje nalepnica za električne trotinete.
  • Troter

    12.06.2024 13:46
    Zašto život da bude bolji!?
    Vozim trotinet svaki dan od kuće do posla i nazad. Nekih 16km svakodnevno. Do sada sam prešao 13.150 km na istom vozilu sa istom originalnom baterijom i istim originalnim motorom. Vozač sam automobila od 1990-te i imam položen i psp ispit pre nego sam položio za B kategoriju.
    U isto vreme sam kupio i nov automobil na kome za ovih 5 godina piše 20.000km pređenih.
    Mislim da je pametnom dosta da shvati koliki je uticaj ovakvih lakih električnih vozila na smanjenje emisije štetnih gasova i čađi, gradske buke, gužve u javnom prevozu... Mikromobilnost je spas uskih centra metropola i ako se taj trend ne osnažuje i ne podstiče podavićemo se u sopstvenom zlu koje emitujemo svakodnevno prema drugima, a konačno i upijamo od drugih.
    Narode srpski opusti se malo i počni da voliš misli malo izvan zatucanih navika i ustaljenih balkanskih dogmi.
  • Zemunac

    11.06.2024 03:22
    Trotinet
    Obavezno doneti zakon da svaki učesnik u saobtaćaju mora imati položen ispit o poznavanju propisa,registrovanje obavezno za sve tipove trotineta,elektičnih skutera i biciklova. Signalizacija kao na motociklu. Kazne iste kao i za sva druga vozila.Sa koliko godina može da se upravlja el.spravama.
  • Aleksandar

    11.06.2024 01:51
    Neregistrovani
    Bela kniga MUP-a gde ce biti evidentirani svi vozaci trotineta bez nalepnice?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija