Budući auto-put, čiji je deo od Požege do Duge Poljane počeo da se gradi 2022. godine, ići će Dolinom Moravice, između padina Javora i Golije, preko Pešterske visoravni do granice sa Crnom Gorom.
Planirana deonica auto-puta Požega - Boljare predstavlja nastavak auto-puta Miloš Veliki na pravcu Požega - Arilje - Ivanica - Sjenica (Duga poljana) - Boljare, piše eKapija.
Koridor auto-puta počinje posle petlje "Prilipac", koja pripada deonici auto-puta Požega - Kotroman, pruža se ka jugu dolinom reke Moravice po ravničarskom i blago brdovitom terenu, dok posle Ivanjice ulazi u planinski predeo i prolazi između padina Javora na zapadu i Golije na istoku i penje se na Peštersku visoravan, kojom se u pravcu juga pruža do Duge Poljane i graničnog prelaza Boljare.
Granica Prostornog nalazi se na delovima teritorija opština Požega - katastraske opštine Gorobilje, Lopaš, Milićevo Selo, Pilatovići, Prilipac; Arilje - KO Arilje, Bogojevići, Vigošte-Pogled, Virovo, Grdovići, Dragojevac, Latvica, Mirosaljci, Stupčevići, Trešnjevica, Cerova; Ivanjica - KO Bedina Varoš, Bratljevo, Budoželja, Vasiljevići, Grleđica, Dubrava, Erčege, Ivanjica, Komadine, Kosovica, Mana, Medovine, Prilike, Radaljevo, Rovine, Rokci, Sveštica, Smiljevac i Šume; i Sjenica - KO Boljare, Brnjica, Buđevo, Vrsjenice, Goševo, Doliće, Dragojloviće, Draževiće, Dujke, Žitniće, Zaječiće, Kamešnica, Kijevci, Krće, Raždaginja, Rasno, Raškoviće, Stup, Tuzinje, Ugao, Cetanoviće i Štavalj.
Koridor auto-puta se najvećim delom pruža van područja naselja, dok manjim delom tangira građevinska područja Arilja i Ivanjice.
Planirana trasa auto-puta je podeljena na jedanaest deonica, ukupne dužine od 106,3 km. Planiran je preliminarni koridor auto-puta u dužini od 86,71 km i širini od 1.000 m za deonice 2-9 i deonicu 11, i koridor auto-puta u dužini od 19,59 km i prosečnoj širini od 200 do 300 m za deonice 1 i 10.
Koridor se završava dodatnom zonom graničnog prelaza "Boljare", čije će tehničko rešenje biti naknadno definisano, navedeno je u planu koji su izradili Institut za arhitekturu i urbanuizam Srbije, Jugoslovenski institut za urbanizam i stanovanje i JP Zavod za urbanizam Niš, u saradnji sa obrađivačima idejnog projekta "China road and bridge corporation", ogranak Beograd.
Investitor izrade prostornog plana su Putevi Srbije.
Auto-put je planiran sa najmanje dve saobraćajne trake i jednom zaustavnom trakom za svaki smer, a projektovan je za brzinu od 100 do 120 kilometara na sat.
Navedena podela trase auto-puta na 11 deonica je uslovna, navodi se u planu u kom stoji i da će deonice 1 i 10 imati ukupno 21 most i tri tunela.
Dodaje se da ovaj koridor povezuje Centralnu i Jugozapadnu Srbiju, a kroz povezivanje luke Bar sa lukom Beograd na Dunavu povezuje Podunavlje sa Mediteranom.
Javni uvid traje do 9. jula.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
Ana
злица
Comby
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar