Vlada Srbije deli istraživanje: Skoro svi građani zadovoljni eUpravom

Zadovoljstvo građana i privrede uslugama portala eUprava na zavidnom je nivou, pokazuju rezultati najnovijeg istraživanja agencije Ipsos.
Vlada Srbije deli istraživanje: Skoro svi građani zadovoljni eUpravom
Foto: Pixabay
Ovo je saopštila danas Kancelarija Vlade Srbije za informacione tehnologije (IT) i eUpravu, navodeći da je broj građana koji imaju nalog na portalu eUprava 2,2 miliona.
 
Prema rezultatima istraživanja, 88 odsto građana i 97 odsto privrede je zadovoljno brzinom pružanja elektronskih usluga, dok je 86 odsto građana i 95 odsto privrede zadovoljno poslednje korišćenom elektronskom uslugom, navedeno je u saopštenju.
Rezultati istraživanja pokazuju i da je 90 odsto građana zadovoljno brojem usluga na Portalu eUprava. Takođe, 95 odsto privrede, kako je saopšteno, zadovoljno je jednostavnošću korišćenja elektronskih usluga.
 
Rezultati tog istraživanja ukazuju i da šest od deset građana Srbije više voli da završava administrativne obaveze onlajn, što je značajno više nego pre godinu i po dana, a čak tri četvrtine privrede danas radije bira elektronski šalter umesto odlaska u državne institucije.
 
Kao najveću prednost elektronskih usluga javne uprave, korisnici ističu uštedu vremena koje bi inače proveli čekajući u redovima državnih ustanova, saopštila je Kancelarija za IT i eUpravu
Broj građana koji imaju nalog na Portalu eUprava neprekidno raste i sada iznosi 2,2 miliona. Najčešće korišćena usluga je zakazivanje termina za ličnu kartu ili pasoš, dok je eSanduče funkcionalnost koja beleži izuzetan rast upotrebe u odnosu na 2023. godinu.
 
Prema navodima Kancelarije za IT i eUpravu, značajno više korisnika danas pristupa Portalu eUprava pomoću mobilne aplikacije ConsentID, koji podrazumeva prijavljivanje visokim nivoom pouzdanosti i mogućnost korišćenja kvalifikovanog elektronskog sertifikata u klaudu. Udeo građana koji za prijavljivanje na Portal koristi aplikaciju ConsentID se više nego duplirao i iznosi 31 odsto.
 
Istraživanje stavova građana i privrede Srbije o Portalu eUprava sprovela je agencija Ipsos u okviru projekta EDGE (Enabling Digital Governance), koji se implementira za potrebe Kancelarije za IT i eUpravu, uz podršku Svetske banke.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Ana

    31.07.2024 20:21
    Smešna vest
    Ne znam nikog ko je zadovoljan. Svi se žale na sajt. Vidim da se i mlađa populacija muči kad treba nešto da obavi preko e-uprave.
  • Reklama

    14.06.2024 15:19
    Opet mrmot
    I onda je mrmot odmotao čokoladu...
  • Aleksandar

    14.06.2024 13:48
    Hahaha
    Da li mogu smisliti veću laž od ove?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Ministar Bratina: Pad RTS-a bio bi državni udar

Ministar informisanja i telekomunikacija Boris Bratina kaže da bi trebalo ispitati "sve okolnosti koje blokiranje njihovog funkcionisanja prate", navodeći da bi "pad RTS imao smisao državnog udara".

Ko zapravo blokira RTS?

Blokada zgrada RTS u Takovskoj i na Košutnjaku, koju studenti i građani sprovode već šesti dan, odraz je velikog nepoverenja u javni servis, kao i dugogodišnjeg neprofesionalnog i politički pristrasn