Motociklisti i dalje u velikom broju stradaju na putevima: "Uče se propisi, ali ne i opasnosti"
Sezona dvotočkaša je uveliko počela, a sa njom i talas crnih vesti sa puteva Srbije.
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Samo proteklog vikenda na našim putevima život su izgubila dvojica mladih motociklista, a to je samo nastavak prošlogodišnje crne serije u kojoj je poginulo čak 43 vozača motocikala.
Ministarstvo unutrašnjih poslova je, pre nekoliko dana, imajući u vidu da se sa lepim vremenom pojačava intenzitet saobraćaja, ali i prisustvo motociklista na putevima, apelovalo na sve učesnike u saobraćaju da budu oprezniji u vožnji, a poseban apel na odgovornije ponašanje upućen je vozačima motocikala i mopeda.
"U narednom periodu prilagodite brzinu vožnje stanju puta i uslovima saobraćaja, koristite zaštitnu kacigu i drugu zaštitnu opremu, nosite svetlu odeću i kacigu s reflektujućim detaljima, na motocikl i moped sedite bez prethodnog konzumiranja alkohola i droge i ne precenjujte svoje vozačke sposobnosti", navodi se u apelu MUP.
Prekršaj do prekršaja
Međutim, to, očigledno, nije dovoljno. Svako ko je ovih dana imao priliku da vozi putevima Srbije svedok je neoprezne vožnje motociklista, piše Euronews Srbija. "Debelo" prekoračenje brzine je takoreći normalna stvar, obilaženje kolone automobila s leve i desne strane, na punoj ili dvostrukoj punoj liniji, "provlačenje" između automobila "na milimetar", vožnja suprotnom trakom...
Statistika je pokazala da je rizik učešća motociklista u saobraćajnoj nesreći i do 20 puta veći u odnosu na vozača putničkog vozila, a Damir Okanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja za Euronews Srbija kaže da su se saobraćajne navike u Srbiji drastično promenile posle pandemije korona virusa.
"Po završetku pandemije ljudi su, generalno, postali mnogo neoprezniji u saobraćaju, ima mnogo više nasilne i bahate vožnje, ne poštuju se propisi, rasprave na raskrsnicama su sve češće... pretpostavljam da bi psiholozi mogli da imaju odgovor na pitanje zašto je to tako", kaže na početku Okanović.
"Kad je o motociklistima reč, problem je sistemski. U auto školama u kojima se dobija dozvola A kategorije uče se propisi, ali ne i opasnosti koje prate vožnju motocikla. Tako da motociklisti bez sumnje znaju sve propise, ali nisu svesni svih opasnosti koje ih vrebaju kao vozače motocikla", kaže on.
Da su sistemske promene neophodne saglasan je i dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista. On naglašava i odgovornost vozača automobila koji tokom sezone dvotočkaša moraju da budu mnogo oprezniji nego inače i obrate pažnju na druge učesnike u saobraćaju, ali takođe navodi da bi stvari sistemski trebalo promeniti, kako bi se izbegle nove tragedije ili barem smanjile na najmanju moguću meru. Ako već nije kasno.
"Mi imamo mnogo sitnih problema u vezi sa bezbednošću u saobraćaju koji se ne rešavaju godinama", kaže on za Euronews Srbija i dodaje:
"Ljudi nisu svesni da se samo zbog nekorišćenja pokazivača pravca (migavca) događa 80 odsto saobraćajnih nezgoda. Da navedem još jedan primer, nedavno smo uradili 'blic' istraživanje u Beogradu i utvrdili da devet od 10 vozača koristi mobilni telefon dok čeka na semaforu, potpuno nesvesni činjenice da su, i dok stoje na semaforu, aktivni učesnici u saobraćaju", kaže Jevtić.
Stručnjak za bezbednost u saobraćaju otkriva da je prošle godine, prema nezvaničnim informacijama, naplaćeno više od 1.800.000 kazni za saobraćajne prekršaje, ali da to očigledno nije donelo rezultate.
"Možemo da napišemo i dva i tri miliona kazni, ali to neće rešiti sistemske probleme. Te takozvane 'sitnice' koje moramo da rešimo samo se nagomilavaju, ti 'mali' problemi koje godinama ne rešavamo dovešće do toga da na kraju s njima neće moći da se izbore ni najbolji japanski saobraćajni strućnjaci. A s druge strane, pripremljene strategije već godinama stoje u fiokama. Bezbednost svih učesnika u saobračaju zavisi od toga da li ćemo reagovati, ili samo nastaviti da okrećemo glavu od problema", kaže Jevtić.
Okanović takođe ukazuje i na činjenicu da motociklisti određenih godina u motociklima vide stvar imidža i prestiža, a ne prevozno sredstvo.
"Da budemo sasvim iskreni. Svi znamo da dobar deo klinaca kupuje motore ne zbog potrebe, već zbog adrenalina koji donosi vožnja. A ako njima ne uspemo da objasnimo opasnosti koje ona nosi sa sobom, ostaćemo u problemu, a mladi će nastaviti da stradaju na putevima i ulicama. Kvalitetnija edukacija, uz primenu novih, ozbiljnih strategija za poboljšanje bezbednosti u saobraćaju, sigurno bi promenili stvari nabolje", smatra Okanović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
U Jagodini se obrušila kapija škole, jedna osoba povređena
18.12.2024.•
0
U glavnoj ulici u Jagodini, na trotoaru, obrušila se masivna, metalna kapija koja pripada OŠ "Rada Miljković" i tom prilikom je jedna osoba povređena.
Ješić: Nasilje režima je dominantno, ali i samoodbrana postaje dominantna
18.12.2024.•
5
Nekadašnji potpredsednik vlade Vojvodine Goran Ješić izjavio je da iz budžeta Srbije mora da bude "izbačena" međunarodna izložba EXPO 2027 jer postoje veći prioriteti.
Usvojena Deklarcija iz Brisela: Pogledajte šta se očekuje od Srbije
18.12.2024.•
5
Lideri Evropske unije (EU) i njenih država članica večeras su, u konsultaciji sa partnerima sa Zapadnog Balkana, usvojili Deklaraciju iz Brisela.
Vučić: Dok sam živ boriću se protiv onih koji zloupotrebljavaju decu
18.12.2024.•
31
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je večeras da neće dozvoliti formiranje tehničke ili prelazne vlade.
Po poznatom scenariju, krenuli redom: Naprednjaci mole Vučića da ne podnosi ostavku
18.12.2024.•
46
Nakon što su prorežimski tabloidi pustili "buvu" da će Aleksandar Vučić podneti ostavku u naredna tri meseca, krenuo je poznat scenario.
Napadali taksiste i krali im novac: Uhapšeni razbojnici u Batajnici
18.12.2024.•
1
Beogradska policija uhapsila je četiri osobe osumnjičene za razbojništva na području Batajnice.
Diskriminacija dece sa invaliditetom u Srbiji: "Svaki uspešno rešen slučaj je korak napred"
18.12.2024.•
3
Problemi sa kojima se suočavaju deca sa invaliditetom i njihovi roditelji u našem sistemu nisu malobrojni, ali na sve to neretko zna da se doda još jedan element - diskriminacija.
Kokanović: Tražili smo odgovornost ministra i premijera, ne samo vraćanje aktivnog statusa
18.12.2024.•
5
Aktivista "Ne damo Jadar", Zlatko Kokanović izjavio je da nije tražio samo da poljoprivredna gazdinstva budu vražena u aktivni status.
Vučić u Briselu hoće da "odgovori na neistine koje će neki izgovoriti o Srbiji"
18.12.2024.•
8
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izrazio je očekivanje da će Srbija otvoriti klaster 3 do kraja januara 2025. godine.
Bakić: Kriminalci treba da idu u zatvor, a ne da budu na vlasti
18.12.2024.•
15
Profesor Filozofskog fakulteta Jovo Bakić izjavio je da su nastavnici Univerziteta u Beogradu spremni da ne idu na godišnji odmor.
Gašić: Vučićeva ostavka bila bi ozbiljan udarac na bezbednost države
18.12.2024.•
43
Ministar odbrane Bratislav Gašić saopštio je danas da bi ostavka predsednika Srbije Aleksandra Vučića predstavljala ozbiljan udarac sektoru odbrane i bezbednosti države.
Ukinuta rešenja o pasivizaciji seoskih gazdinstava poljoprivrednika
18.12.2024.•
6
Ministarstvo poljoprivrede usvojilo je žalbe i ukinulo rešenja o pasivizaciji seoskih domaćinstava Predraga Veljkovića, Zlatka Kokanovića i Đoke Ćurčića.
Lideri EU sutra o Zapadnom Balkanu: Ima li nade za Srbiju?
18.12.2024.•
6
Lideri Evropske unije sutra zasedaju u Briselu.
Treba li tužilaštvo da sasluša Vučića povodom tvrdnji Tanasković: "Saslušanje predsednika je nužno"
18.12.2024.•
26
Jelena Tanasković, v.d. direktorka Infrastrukture železnice Srbije, iznela je tvrdnje da je bivši ministar Goran Vesić preuzeo odgovornost za projekte železnice po dogovoru s predsednikom Srbije.
Društvo za ugrožene narode: Umesto pregovora sa Vučićem, EU da podrži građane
18.12.2024.•
5
Društvo za ugrožene narode iz Nemačke pozvalo je vlasti u toj državi da ne pregovaraju sa Aleksandrom Vučićem.
Međunarodne medijske mreže zabrinute zbog špijunskih sofvera koje koristi BIA
18.12.2024.•
2
Međunarodne medijske mreže Sejf džurnalists i Media fridom repid rispons izrazile su zabrinutost zbog špijunskih softvera koje koristi BIA.
Đukić Dejanović: Očajna sam, kao majka, profesorka i ministarka, studenti se ponašaju agresivno
18.12.2024.•
159
Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović oglasila se nakon današnjeg događaja u Nišu.
Prosvetari u petak zajedno sa studentima: "Odgovorno je da ih zaštitimo na svaki mogući način"
18.12.2024.•
11
Cirkularni štrajk prosvetnih radnika ove nedelje nastavljen je na području školskih uprava Kragujevac, Kraljevo, Čačak i Užice.
Socijalisti i demokrate u Evropskom parlamentu reagovali na represiju u Srbiji
18.12.2024.•
3
Socijalisti i demokrate u Evropskom parlamentu reagovali su na represiju u Srbiji.
Đukić Dejanović: Veroučitelji će imati potpuno isti status u školama kao i svi drugi nastavnici
18.12.2024.•
17
Ministarka Slavica Đukić Dejanović izjavila je danas da će veroučitelji ubuduće imati potpuno isti status u školama kao i svi drugi nastavnici.
Đokić: Srbiju ove godine napustilo 400 lekara, ne znamo da se ijedan vratio kako kaže Vučić
18.12.2024.•
13
Predsednica Sindikata lekara i farmaceuta dr Gorica Đokić izjavila je da je za prvih 10 meseci ove godine Srbiju napustilo 399 lekara.
Komentari 19
/
nema provlacenja. zato vam je data cela traka.
Vlada
Prelaženje kolovoza je prvo i osnovno uslovljeno zakonskom odredbom ZOBS-a koji kaže da vozači moraju da uspore kad se približavaju prelazu kako bi U SVAKOJ situaciji mogli da se zaustave. Isto pravilo važi i svuda van Srbije, tako da tvoje odbijanje da tako postupiš, osim što je vođeno odsustvo razuma i nevaspitanjem, takođe predstavlja i nerazumevanje i kršenje zakona.
The Lalosh
Provlačenje između vozila dok stoje JESTE dozvoljeno, ali pod uslovom da ima mesta i da ne ugrožavaš ni sebe, ni ostale učesnike u saobraćaju.
E sad, što su ljudi u vozilima frustrirani, pa namerno zatvaraju prolaz motociklistima da budu prvi na semaforu, to je stvar kompleksa i vaspitanja.
A činjenica je da je bezbednije da motocikli budu prvi na semaforu jer se tako i ubrzava saobraćaj. Opet pod uslovom da se vozi po propisima, a ne pun gas kada se upali zeleno...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar