Motociklisti i dalje u velikom broju stradaju na putevima: "Uče se propisi, ali ne i opasnosti"
Sezona dvotočkaša je uveliko počela, a sa njom i talas crnih vesti sa puteva Srbije.
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Samo proteklog vikenda na našim putevima život su izgubila dvojica mladih motociklista, a to je samo nastavak prošlogodišnje crne serije u kojoj je poginulo čak 43 vozača motocikala.
Ministarstvo unutrašnjih poslova je, pre nekoliko dana, imajući u vidu da se sa lepim vremenom pojačava intenzitet saobraćaja, ali i prisustvo motociklista na putevima, apelovalo na sve učesnike u saobraćaju da budu oprezniji u vožnji, a poseban apel na odgovornije ponašanje upućen je vozačima motocikala i mopeda.
"U narednom periodu prilagodite brzinu vožnje stanju puta i uslovima saobraćaja, koristite zaštitnu kacigu i drugu zaštitnu opremu, nosite svetlu odeću i kacigu s reflektujućim detaljima, na motocikl i moped sedite bez prethodnog konzumiranja alkohola i droge i ne precenjujte svoje vozačke sposobnosti", navodi se u apelu MUP.
Prekršaj do prekršaja
Međutim, to, očigledno, nije dovoljno. Svako ko je ovih dana imao priliku da vozi putevima Srbije svedok je neoprezne vožnje motociklista, piše Euronews Srbija. "Debelo" prekoračenje brzine je takoreći normalna stvar, obilaženje kolone automobila s leve i desne strane, na punoj ili dvostrukoj punoj liniji, "provlačenje" između automobila "na milimetar", vožnja suprotnom trakom...
Statistika je pokazala da je rizik učešća motociklista u saobraćajnoj nesreći i do 20 puta veći u odnosu na vozača putničkog vozila, a Damir Okanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja za Euronews Srbija kaže da su se saobraćajne navike u Srbiji drastično promenile posle pandemije korona virusa.
"Po završetku pandemije ljudi su, generalno, postali mnogo neoprezniji u saobraćaju, ima mnogo više nasilne i bahate vožnje, ne poštuju se propisi, rasprave na raskrsnicama su sve češće... pretpostavljam da bi psiholozi mogli da imaju odgovor na pitanje zašto je to tako", kaže na početku Okanović.
"Kad je o motociklistima reč, problem je sistemski. U auto školama u kojima se dobija dozvola A kategorije uče se propisi, ali ne i opasnosti koje prate vožnju motocikla. Tako da motociklisti bez sumnje znaju sve propise, ali nisu svesni svih opasnosti koje ih vrebaju kao vozače motocikla", kaže on.
Da su sistemske promene neophodne saglasan je i dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista. On naglašava i odgovornost vozača automobila koji tokom sezone dvotočkaša moraju da budu mnogo oprezniji nego inače i obrate pažnju na druge učesnike u saobraćaju, ali takođe navodi da bi stvari sistemski trebalo promeniti, kako bi se izbegle nove tragedije ili barem smanjile na najmanju moguću meru. Ako već nije kasno.
"Mi imamo mnogo sitnih problema u vezi sa bezbednošću u saobraćaju koji se ne rešavaju godinama", kaže on za Euronews Srbija i dodaje:
"Ljudi nisu svesni da se samo zbog nekorišćenja pokazivača pravca (migavca) događa 80 odsto saobraćajnih nezgoda. Da navedem još jedan primer, nedavno smo uradili 'blic' istraživanje u Beogradu i utvrdili da devet od 10 vozača koristi mobilni telefon dok čeka na semaforu, potpuno nesvesni činjenice da su, i dok stoje na semaforu, aktivni učesnici u saobraćaju", kaže Jevtić.
Stručnjak za bezbednost u saobraćaju otkriva da je prošle godine, prema nezvaničnim informacijama, naplaćeno više od 1.800.000 kazni za saobraćajne prekršaje, ali da to očigledno nije donelo rezultate.
"Možemo da napišemo i dva i tri miliona kazni, ali to neće rešiti sistemske probleme. Te takozvane 'sitnice' koje moramo da rešimo samo se nagomilavaju, ti 'mali' problemi koje godinama ne rešavamo dovešće do toga da na kraju s njima neće moći da se izbore ni najbolji japanski saobraćajni strućnjaci. A s druge strane, pripremljene strategije već godinama stoje u fiokama. Bezbednost svih učesnika u saobračaju zavisi od toga da li ćemo reagovati, ili samo nastaviti da okrećemo glavu od problema", kaže Jevtić.
Okanović takođe ukazuje i na činjenicu da motociklisti određenih godina u motociklima vide stvar imidža i prestiža, a ne prevozno sredstvo.
"Da budemo sasvim iskreni. Svi znamo da dobar deo klinaca kupuje motore ne zbog potrebe, već zbog adrenalina koji donosi vožnja. A ako njima ne uspemo da objasnimo opasnosti koje ona nosi sa sobom, ostaćemo u problemu, a mladi će nastaviti da stradaju na putevima i ulicama. Kvalitetnija edukacija, uz primenu novih, ozbiljnih strategija za poboljšanje bezbednosti u saobraćaju, sigurno bi promenili stvari nabolje", smatra Okanović.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
U Skupštinu Srbije stigao predlog za glasanje o nepoverenju Vučeviću
15.11.2024.•
1
U Skupštinu Srbije stigao je danas predlog za glasanje o nepoverenju predsedniku Vlade Srbije koji je potpisao 71 narodni poslanik.
Vojnici iz Srbije u Libanu i na Bliskom istoku do sada nisu bili direktno ugroženi
15.11.2024.•
0
Pripadnici Vojske Srbije angažovani u mirovnim misijama u Libanu i na Bliskom istoku su dobro i do sada nisu bili direktno ugroženi, saopštilo je danas Ministarstvo odbrane.
Počelo rušenje "Jugoslavije"
15.11.2024.•
5
Građevinskim mašinama počelo je rušenje hotela "Jugoslavija" u Beogradu.
Ministarstvo: Neki univerziteti iz Italije i Nemačke žele da dođu u Srbiju
15.11.2024.•
4
Predlogom izmene Zakona o visokom obrazovanju stvaraju se mogućnosti da se kvalitetni studijski programi sa inostranih univerziteta realizuju u Srbiji, kažu u Ministarstvu prosvete.
Legija ostaje u zatvoru, Viši sud odbacio molbu za uslovni otpust
15.11.2024.•
2
Viši sud u Beogradu odbacio je molbu za puštanje na uslovni otpust osuđenog bivšeg komandanta Jedinice za specijalne operacije (JSO) Milorada Ulemeka Legije.
Izdato manje građevinskih dozvola: Pogledajte gde se najviše gradi
15.11.2024.•
1
U Srbiji su u septembru ove godine izdate 2.872 građevinske dozvole, što je od 7,7 odsto manje u odnosu na isti period prethodne godine, objavio je danas Republički zavod za statistiku.
Na suđenju Milovanu Brkiću svedočili urednici Pinka
15.11.2024.•
0
U nastavku suđenja novinaru i vlasniku magazina Tabloid Milovanu Brkiću danas su u Višem sudu u Beogradu svedočili urednici TV Pink.
Dragoslav Petrović u romanu o poslednjem premijeru SFRJ: Ante Marković plenio pojavom i optimizmom
15.11.2024.•
4
Nekadašnji predsednik Reformske demokratske stranke Vojvodine Dragoslav Petrović istakao je na promociji svog romana da je Ante Marković pokušavao sve kako bi zaustavio raspad Jugoslavije i rat.
DNEVNI KVIZ: Koliko tačnih odgovora imate?
15.11.2024.•
16
Novi 021.rs dnevni kviz znanja je pred vama.
Četiri milijarde evra iz Evropskog fonda za podršku Ukrajini
15.11.2024.•
5
Evropska komisija dala je pozitivnu ocenu za dodelu druge tranše finansijske pomoći Kijevu u iznosu od 4,1 milijardu evra iz Evropskog fonda za podršku Ukrajini.
Srbija i Mađarska potpisale političku deklaraciju i šest sporazuma
14.11.2024.•
7
Predstavnici Srbije i Mađarske potpisali su danas u Budimpešti zajedničku političku deklaraciju i šest sporazuma, posle sednice Saveta za stratešku saradnju dve zemlje.
DNEVNI KVIZ: 10 pitanja da testirate znanje
14.11.2024.•
4
Novi 021.rs dnevni kviz znanja je pred vama.
Vučić: Sa Piculom će razgovarati Tanja Mišćević, ja neću
14.11.2024.•
25
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da je izvestilac Evropskog parlamenta (EP) za Srbiju Tonino Picula "veoma nepristojan čovek koji ne voli Srbiju".
Vlada Srbije o dodeli nacionalnih priznanja sportistima
14.11.2024.•
3
Vlada Srbije donela je na današnjoj sednici rešenja o dodeli nacionalnog sportskog priznanja rukometašici Jeleni Petrović i odbojkašu Ivanu Miljkoviću.
Vučić: Vozom do Budimpešte do 2026, bilo bi i ranije da linija ne prolazi kroz centar tog grada
14.11.2024.•
58
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da će voz od Beograda do Budimpešte krenuti najkasnije do marta 2026. godine i da će putovanje trajati dva sata i 45 minuta.
Vučević: Marinika Tepić opet halucinira
14.11.2024.•
49
Premijer Miloš Vučević reagovao je na otvoreno pismo poslanice SSP Marinike Tepić upućeno Aleksandru Vučiću u kojem je iznela tvrdnje o "povezanosti vlasti sa kriminalom u Novom Sadu".
Srbija će do 2052. imati znatno manje stanovnika, a opstanak nekih opština biće ugrožen
14.11.2024.•
16
Srbija će za 30-tak godina imati oko 1,5 miliona stanovnika manje, a najviše će se isprazniti jug i istok, koji će biti siromašniji za 445.000 ljudi u odnosu na poslednji popis 2022. godine.
Završne reči na suđenju Urošu Blažiću 25. novembra
14.11.2024.•
0
Sudsko veće na suđenju Urošu Blažiću za masovna ubistva u selima Malo Orašje i Dubona odbilo je danas skoro sve predloge za izvođenje novih dokaza, a naredno ročište biće 25. novembra, za kada je pla
Poljoprivrednici pozvani da provere eSanduče: Počela isplata 10.000 dinara, ali bez prava na žalbu
14.11.2024.•
0
Uprava za agrarna plaćanja obavestila je poljoprivredne proizvođače da je počela isplata dodatnih 10.000 dinara svima koji su ove godine ostvarili pravo na osnovne podsticaje u biljnoj proizvodnji.
MUP nabavio "fiće" za policiju: "Opasno po javnu bezbednost" da se zna koliko, po kojoj ceni...
14.11.2024.•
49
Kako sada stvari stoje, građani Srbije neće moći da saznaju koliko su kao poreski obveznici platili nabavku vozila "Fiat 500", u narodu poznatih kao "fića", koje je MUP nabavilo kao patrolna vozila.
IZAZOV: Pronađite Tomu Monu!
14.11.2024.•
41
Bivši ministar građevinarstva Tomislav Momirović kao da je u zemlju propao otkad se dogodila tragedija na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je nastradalo 14 ljudi.
Komentari 19
/
nema provlacenja. zato vam je data cela traka.
Vlada
Prelaženje kolovoza je prvo i osnovno uslovljeno zakonskom odredbom ZOBS-a koji kaže da vozači moraju da uspore kad se približavaju prelazu kako bi U SVAKOJ situaciji mogli da se zaustave. Isto pravilo važi i svuda van Srbije, tako da tvoje odbijanje da tako postupiš, osim što je vođeno odsustvo razuma i nevaspitanjem, takođe predstavlja i nerazumevanje i kršenje zakona.
The Lalosh
Provlačenje između vozila dok stoje JESTE dozvoljeno, ali pod uslovom da ima mesta i da ne ugrožavaš ni sebe, ni ostale učesnike u saobraćaju.
E sad, što su ljudi u vozilima frustrirani, pa namerno zatvaraju prolaz motociklistima da budu prvi na semaforu, to je stvar kompleksa i vaspitanja.
A činjenica je da je bezbednije da motocikli budu prvi na semaforu jer se tako i ubrzava saobraćaj. Opet pod uslovom da se vozi po propisima, a ne pun gas kada se upali zeleno...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar