Srbija zainteresovana za nabavku polovnih borbenih aviona iz Grčke

Srbija je zainteresovana za nabavku polovnih višenamenskih borbenih aviona Miraža 2000-5 koje će Grčka uskoro ponuditi na prodaju u okviru plana unifikacije flote avijacije, prenose mediji u Grčkoj.
Srbija zainteresovana za nabavku polovnih borbenih aviona iz Grčke
Foto: Pixabay (ilustracija)
Nabavka aviona Miraž 2000-5 mogla bi da bude za Srbiju prirodna prelazna faza za zamenu lovaca MiG-29 i jurišnika Orao pre isteka resursa i dok ne stignu novi borbeni avioni Rafal, ukoliko najavljeni ugovor sa Francuskom bude potpisan, piše portal Balkanska bezbednosna mreža.
 
Grci su naručili iz Francuske 24 Rafala za jednu eskadrilu, ali žele da povećaju broj aviona na ekvivalent dve eskadrile, a naručiće i američke F-35.
U korist prelaska na dva modela savremenih borbenih aviona Grci će prodati 108 aviona F-16, Miraž 2000 i F-4. Na listi viškova je 18 Miraža 2000-5 Mk 2 sa velikim stokom rezervnih delova i 22 dodatna motora M53-P2, kao i 18 aviona Miraž 2000EG/BG koji su povučeni iz naoružanja 2021. godine i konzervirani.
 
U ovom trenutku grčki Miraži su vrlo solidni višenamenski borbeni avioni, naoružani raketama vazduh-vazduh MICA koje je hrvatska avijacija dobila sa Rafalima. Avioni Miraž nose i krstareće rakete SCALP EG kakve ukrajinska avijacija koristi za dejstva po dubini ruske pozadine, po bazama na Krimu.
Prvi u redu zainteresovanih za grčke Miraže je Indija koja koristi slične avione i želi da poveća broj aviona i obezbedi rezervne delove dok je Francuska pokazala interes da Miraže 2000-5 pošalje ukrajinskoj avijaciji.
 
Grčki mediji pišu da Indija nije predala formalni zahtev za informaciju o ponudi i saznali su da je Srbija zainteresovana za nabavku Miraža 2000-5.
 
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je pre dva meseca, tokom posete Parizu, rekao da se priprema posao nabavke Rafala sa francuskom firmom Daso. Prema propisima pregovore može da vodi samo javno preduzeće Jugoimport-SDPR koje je ovlašćeno za strategijske nabavke, ali za sada nema zvaničnih informacija o statusu potencijalnog ugovora.
 
Jedna tema koja može da bude problem u programu Rafal je rok primopredaje aviona zbog velikog broja narudžbina. Proizvodna linija ne može da podmiri potrebe tržišta i zato je neizvesno da li se Rafal može dočekati u Batajnici pre isteka resursa MiG-29.
 
Na ruske avione može da se računa do završetka ove dekade i postoje tehnički preduslovi za to da ti avioni lete i do 45 godina od datuma proizvodnje što je za većinu aviona MiG-29 do 2032. godine. Ipak, složeni međunarodni politički i bezbednosni odnosi mogu da dovedu do narušavanja podrške za održavanje ruske tehnike u međuvremenu.
 
Jurišnici Orao iz baze Lađevci nisu dugoročno održivo rešenje pošto se program modernizacije razvija presporo i ne pruža nadu da je to u pogledu odnosa cena-efikasnost isplativa zamisao, piše taj portal.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Boki

    15.12.2024 01:51
    Kupiti ceo paket
    Pa kad kupuju avione i motore Miraz 2000 sto nekupe i F-16 i F-4 uzmi ceo paket pa kad dodje Tramp mozda kupimo Jos i F-15 koji su se pokazali boljim i od F-16 pa cemo nadograditi i jedne i druge a voleo BiH od Irana da kupimo i njihove dogradjene F-14 pa da imamo i neke Americke avione i netreba biti dvanaest aviona vec po Deset od sva tri navedena jer kupujemo i Rafale i Tajfune sve mi kupujemo i Ruske Avione ali polovne Ciji smo remont skupo platili,ovako daj da mi otvorimo prvo fabrike NASIH Aviona zaposlimo nasu pametnu decu i Nasu DRZAVU izgradimo i nekim nasim umecem mladim kadrovima na kojima ce ova drzava ostati da oni sutra mogu kupovati strane avione i praviti nase prateći i trend u svetu avijacije a usput stvarati jako vazduhoplovstvo.Jer svi koji imaju svoje fabrike aviona kupuju i strane avione ali uz domaće fabrike imate i svoj remont aviona na veci tehnološki nivo a stim dobijate i mlade pilote koji prolaze Tesku ko kurenciju u odabiru pilota stim sto kod nas je to i previse zaista ucinjeno i zato gubimo pilote jer nigde nemate taj toliko odabir pilota kao kod nas jer svuda se bore da imaju sto vise pilota cak i zena i da imaju dobre plate i stanove za svoje porodice da bi mogli da obavljaju svoje poslove u odbrani sutra svoje zemlje na veoma reko BiH konkretan i ljudski nacin sa puno ljubavi i patriotizma boreci se za svoju zemlju i svoj narod,svoju porodicu a sa iskustvom kasnije DOBICEMO vrhunske avijaticare ali moramo malo spustiti loptu i vise razmisljati
  • Oho

    23.06.2024 13:50
    Znači, odvajamo se od Rusa?
  • Domaćin

    23.06.2024 11:02
    Bitno je da bude naše
    Duboko se se uzdajem u našeg domaćeg prozvodjača Mitrovića i smatram da će problem sa avionima biti rešen u naredne 2-3 godine , odnosno da ćemo imati najbolji borbeni avion na celom svetu . Ubedjen sam da bi proizvodne linije Punta u Kragujevcu mogle biti lako zamenjene sa proizvodnim programom naših aviona , na primer sa nazivom aviona , lovac -bombarder "Soraja" i da bi sa izvozom našeg modela mogli da povećamo još vise našu ekonomsku stabilnost države.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Vučević: I ja sam ćaci

Premijer u ostavcu Miloš Vučević podelio je na društvenim mrežama fotografiju sa porukom "i ja sam ćaci".

DDOR: Oslonac vozačima u svim situacijama

Osiguravajuća kuća DDOR, kao dugodišnji generalni sponzor međunarodnog sajma automobila u Beogradu, i ove godine pripremila je popuste na osiguranje vozila i poručuju da su oslonac vozačima.