Blokadom saobraćaja građani danas brane "žutu traku" na Brankovom mostu u Beogradu

Udruženje "Ulice za bicikliste" koje okuplja građane koji bicikl koriste kao prevozno sredstvo, danas popodne na Brankovom mostu blokiraće sve saobraćajne trake osim "žute trake".
Blokadom saobraćaja građani danas brane "žutu traku" na Brankovom mostu u Beogradu
Foto: Pixabay
Time protestuju zbog ukidanja prednosti autobusa na tom mostu.
Okupljanje pred 152. mesečnu vožnju biciklista Beogradom, nazvanu "Kome smeta žuta traka?" je od 16.30 u Pionirskom parku, a vožnja počinje u 17 sati.
 
Trasa vožnje biciklista kroz Beograd i Novi Beograd je dugačka 12,8 kilometara (https://ridewithgps.com/routes/47211896).
Udruženje "Ulice za bicikliste" je navelo da je "žuta traka" za javni prevoz nedavno ukinuta od polovine mosta u smeru ka centru Beograda i da se saobraćaj s Brankovog mosta usmerava u traku u Karađorđevoj ulici koja je do skoro bila rezervisana samo za tramvaje.
 
Udruženje smatra da je to "posledica loše odluke da se ruši Stari savski most, umesto da mu se izgradi alternativa", i da će "ta praksa samo doprineti daljoj ekspanziji automobilskog saobraćaja u gradskom jezgru".
 
Rešenje je da se ostavi prednost za javni prevoz, a da vozači automobila "ili biraju druge puteve ili da ne putuju automobilom ako ne moraju".
 
Udruženje "Ulice za bicikliste" su navele da se javnim prevozom obavi skoro 50 odsto putovanja u Beogradu, ali se izlazi u susret vozačima automobila i dodaje da 200 automobila zauzme ceo most, a autobus sa 200 putnika tek mali deo jedne saobraćajne trake.
 
Iako je iz toga "jasno kome treba dati prednost, ta prednost se na žalost ukida", piše Udruženje koje traži da se na Brankovom mostu ostavi "žuta traka" i da se Stari savski most ne ruši, već da ga koriste samo vozila javnog prevoza, pešaci i biciklisti.
  • Возач ГСП

    29.06.2024 15:21
    Да објасним
    ,@slucaj. Аутобуси могу да возе и осталим тракама а жутом само јавни превоз. Разлог убацивања у "возну" траку је да се нађе време за будуће престројавање јер слабо ко пушта аутобус да се престроји. Сигурно нико неће да се вози пуном траком ако има своју празну. Радиће се нови место уместо трамвајског али док не буде готов наравно да ће бити већа гужва. Нови ће бити и шири и већи. Па и трака за бициклисте.
  • Mare

    29.06.2024 11:29
    Prednost
    Dati prednost autobusima na struju. Ovi sada vise zagadjuju od automobila. Zuta traka je skracena da bi moglo da se skrene desno na vreme a ne da se pravi zastoj kod samov skretanja
  • Slucaj

    29.06.2024 08:46
    Neko da objasni vozacima GSP i taksistima u NS cemu sluzi zuta traka? I kad je prazna nadaleko, oni direkt sa stanice u voznu. O onima sto misle da sluzi za privremeno zaustavljanje, nemam reci.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Vučević: Marinika Tepić opet halucinira

Premijer Miloš Vučević reagovao je na otvoreno pismo poslanice SSP Marinike Tepić upućeno Aleksandru Vučiću u kojem je iznela tvrdnje o "povezanosti vlasti sa kriminalom u Novom Sadu".

IZAZOV: Pronađite Tomu Monu!

Bivši ministar građevinarstva Tomislav Momirović kao da je u zemlju propao otkad se dogodila tragedija na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je nastradalo 14 ljudi.