Ovom dopunom TS traži da se spreči da javni funkcioneri diskriminišu medije, na primer da odbiju da daju izjave na konferenciji za novinare.
Transparentnost traži da se dopuni Zakon o javnom informisanju i medijima pravilima o nabavci usluga oglašavanja javnog sektora.
Pravila bi trebalo da spreče rasipanje javnih resursa zarad kupovine medijskog uticaja i da obezbede da se odabir medija vrši u konkurentnom postupku i na osnovu relevantnih kriterijuma.
Izmene su takođe hitno potrebne zbog učestale pojave da se kroz pojačane nabavke medijskih usluga i istovremeno smanjenje izdvajanja za medijske konkurse, novac dodeljuje medijima koji zbog kršenja profesionalnih standarda ne bi mogli da ga dobiju na konkursima.
Traži se i da se predvidi način praćenja drugih ugovornih angažmana između medija i javnog sektora poput "ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji".
Transparentnost je predložila i da se kroz Zakon o javnom informisanju urede pravila u vezi sa donacijama i sponzorstvima između javnog sektora i medija.
Predloženo je i da se precizira način na koji će se pratiti ima li napretka u ostvarivanju prava na pristup informacijama od javnog značaja i da se kroz izmene Zakona o elektronskim medijima obezbedi da Regulatorno telo za elektronske medije blagovremeno pokreće postupke u svim slučajevima kada uoči kršenje zakona.
Transparentnost je predložila da se propiše način praćenja da li organi vlasti ispunjavaju svoju obavezu objavljivanja podataka u mašinski čitljivom obliku.
"Iako ova obaveza postoji već šest godina, trenutno ni jedan državni organ ne vrši nadzor nad njenom primenom", dodala je Transparentnost
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar