Prošle godine ekipe Puteva Srbije intervenisale su 3.370 puta zbog različitih nezgoda u tunelima u Srbiji. Bilo je 18 požara, čak 48 vozača vozilo je u suprotnom smeru u tunelu. Na sreću, niko nije stradao.
Pomoćnik izvršnog direktora Puteva Srbije
Igor Terzić navodi za
RTS da prosečan vozač u tunelu ima neku vrstu nesigurnosti zbog ograničenog prostora.
"Reakcije vozača i putnika mnogo su drugačije u tunelima i mogu izazvati neke sekundarne incidente. Recimo da se vozač zaustavi u zaustavnoj traci zbog problema na vozilu na otvorenoj deonici puta, može se bezbedno skloniti, iza ograde, propisno obeležiti svoje vozilo. U tunelu, koji nema zaustavnu traku, može se zaustaviti ne znajući da u uslovima smanjene vidljivosti vozilo može naleteti na njega", rekao je Terzić.
Kada zavlada panika, malo je onih koji su u stanju da koriste sistem podrške u tunelu, pokazala su istraživanja. U tunelu postoji sistem koji detektuje požar, zatim sistem javnog razglasa i telefon za komunikaciju sa operativnim centrom.
Terzić takođe navodi da svaki tunel na auto-putu ima odgovarajuću opremu.
"Svaki tunel na auto-putu, u zavisnosti od njegove dužine, odnosno ranga puta, inteziteta saobraćaja, ima odgovarajuću opremu, označene puteve evakuacije. Dugački tuneli imaju takozvane cevi za evakuaciju vozila, prolaze za vozila hitnih službi, i na svakih 250 metara prelaze za pešake. Dakle, ako imate požar u jednoj tunelskoj cevi, pešaci će kroz te prolaze biti zaštićeni, proći će u drugu cev koja nije zahvaćena požarom", objasnio je Terzić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
/
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar