"Kurir me tera da siđem po paket, ne da mi da proverim robu...": Tri stvari na koje se žale građani

Poštanske usluge su usluge od opšteg ekonomskog interesa, u rangu sa strujom, telefonom, mobilnim telefonom, internetom.
"Kurir me tera da siđem po paket, ne da mi da proverim robu...": Tri stvari na koje se žale građani
Foto: Pixabay
S obzirom da je reč o usluzi od interesa za ogroman broj ljudi jer mnogi koriste poštanske usluge, posebno u uslovima kada raste elektronska prodaja, u Udruženju "Efektiva" navode da se potrošači žale na zloupotrebe prilikom isporuke. 
 
Pravnik u tom udruženju Jovan Ristić kaže za Euronews Srbija da se potrošači često javljaju i navode da ih dostavljači "teraju" da siđu ispred zgrade i preuzme svoju pošiljku pod "pretnjom" da će ako to ne učine, naznačiti da je primalac odbio prijem pošiljke. On kaže da je tu reč o jednoj vrsti obmane potrošača. 
 
"Radi se o tome da poštar, odnosno kurir dostavljač, najverovatnije zbog malog broja ljudi, ne bi da se penje kod vas u zgradu i onda mu je lakše da tako postupa", navodi Ristić. 
On je rekao da u Zakonu o zaštiti potrošača postoji odredba koja glasi da se neće smatrati da je izvršena uredna isporuka robe na adresu koju odredi potrošač, ostavljanjem robe ispred vrata kuće ili stana potrošača ili nekog drugog mesta. 
 
"Ako neko to stavi ispred stana ili kuće ili ispred zgrade, to se ne smatra urednom dostavom. Pošto želi da izbegne da se penje kod vas, onda on primeni trik i kaže da potrošač siđe ispred zgrade, a ako kaže da to ne može da učini, onda dostavljač odgovori da ako ne siđe, naznačiće da je odbio prijem. To je zloupotreba, to je trik i u tom slučaju preporučujemo potrošaču da se momentalno obrati i telefonom ali obavezno i pismom kurirskoj službi", naglasio je Ristić. 
 
On navodi da takvo ponašanje mora da se prijavi i dodaje da u Zakonu o poštanskim uslugama nigde ne piše da ako potrošač nije hteo da siđe ispred zgrade da preuzme pošiljku, znači da je odbio prijem. 
Ristić kaže i da se potrošači često žale da u slučaju da im ne dostave pošiljku, kuriri tvrde da su pokušali da ih dobiju, ali da se niko nije javljao na telefon. On dodaje da je vrlo lako utvrditi da li je to tačno ili nije tačno.
 
"To su dve stvari zbog kojih nam se često javljaju potrošači", kaže Ristić.
 
Uzrok problema sa kojima se suočavaju potrošači u tom slučaju, kaže Ristić, mogao bi da bude manji broj dostavljača, poštara, kurira.
 
"Poštanske usluge su usluge od opšteg ekonomskog interesa i zato mora da postoji infrastruktura koja se održava, koja je kvalitetna i koja radi. To je usluga od interesa za ogroman broj ljudi, svi koristimo poštanske usluge. Ovde se postavlja pitanja ako oni zaista imaju mali broj ljudi, to je sada već jedna tema posebne vrste. Taj nedostatak ne sme da se prelama preko leđa potrošača", rekao je Ristić.
 
Druga stvar je, dodaje, kako su te službe organizovane.
 
"Pretpostavljam da je u velikim gradovima problem i do velike gužve. Ljudi mogu i da se zaglave jer kuriri, poštari i drugi dostavljači kad voze kola, treba negde da se parkiraju, da iznesu pošiljku, da vam donesu na sprat. Tu treba videti kako stvari da se organizuju, jer kada neko pruža određenu vrstu usluge, on takođe i preuzima sve ono što ide uz taj posao. Nema opravdanja da je to nekome teško da izvede - pa što se onda baviš tim poslom", naveo je Ristić.
 
Postoje, dodaje, načini da se neke situacije reše i da se za roba koja je teška unapred upozori potrošač da se, na primer, nošenje do nekog sprata po određenoj gramaži plaća unapred.
 
"Treba unapred predočiti troškove potrošaču, ali da se pribegava trikovima, da ako vi ne siđete dole, zato što se njemu gore ne penje, da će biti napisano da ste vi odbili prijem, pa to je laganje, manipulacija. Vi ste odbili da siđete dole, ali niste odbili prijem pošiljke", kaže Ristić.
Koji je treći problem?
 
Ristić kaže da je uočen još jedan problem navodeći da je udruženje za jednu kuruirsku službu ustanovilo da, pozivajući se na zaštitu podataka o ličnosti, onemogućava potrošačima pravo da pregledaju robu po prijemu pošiljke kako bi je odmah vratili ako ustanove neka fizička oštećenja pred dostavljačem. 
 
"Kada nešto kupujete i prodavac vam preko kurirske službe šalje tu robu koju ste naručili, onog trenutka kada vama roba bude uručena, imate rok od osam dana da prijavite svako fizičko oštećenje po Zakonu o obligacionim odnosima. To je prijava vidljivih fizičkih mana. Ako to ne prijavite u roku od osam dana, vi to pravo gubite. Govorim o fizičkom oštećenju robe, a to je naročito bitno, recimo, kod internet prodaje gde vi kupujete mačku u džaku", naveo je Ristić.
 
Na primer, dešava se da nekome stigne fizički oštećen frižider ili ulubljen LCD televizor, kurir tu robu donese i kaže da žuri i ode.
 
Ceo tekst čitajte OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Spiridon Kopicl

    07.08.2024 13:52

    Kurir
    04.08.2024 • 19:37
    Cenjeni gospodine Ristiću iz još cenjenije agencije za istraživanje ruda i gubljenje vremena "Efektiva", lako je sedeti u fotelji, levom rukom se češkati i kuckati po tastaturi ovakve budalaštine. Da li ste svesni da u pošti fali barem 40% izvršilaca? Da li ste svesni da postoje partijski primljeni paraziti koji uglavnom baš ništa ne rade? Da li ste svesni koliko je teško naći parking u ovom gradu? Znate li da nas policija kažnjava kao i sve druge učesnike u saobraćaju? Ako budemo donosili na vrata uradićemo 40 adresa, umesto 80 koliko redovno cepamo. Naše kolege poštari nose pakete na biciklu i ostavljaju ih nezaštićene ispred zgrade kada se penju do stana. Da li o tome razmišljate? Da li pomislite na potrošače gotovane kojima je ispod časti da siđu ispred zgrade? Dostavljači jesmo, robovi nismo. U oktobru kada krene novi štrajk radnika Pošte možda budete shvatili neke stvari. Inače, sve ovo nabrojano za 65.000.

    Promeni posao. Sta hoces da ti platimo dostavu i jos da te razumemo jel ti nije lepo kao nama u privatnom sektoru?
    Sram te bilo tog nakaradnog balkansko-komunistickog mentaliteta.
    Jel ti mala plata? Pa sto to radis? Pa zato sto mopes bolovanje kad hoces, da ne radis kad hoces, na godisnji 30 radnih dana i tako....daj otkaz junacino!
  • Spiridon Kopicl

    07.08.2024 13:35

    Kurir
    04.08.2024 • 23:18
    @Komšija
    Da, 2024. godina u Srbiji u kojoj je sve savršeno, samo paket za tebe gotovana ne stiže do tvojih vrata. Radimo sjajno s obzirom koliko smo mizerno plačeni. I to ćete tek osetiti. Lično ću od sutra zbog tvog nezahvalnog komentara raditi za 50% manje. A ti koji za 2 evra kupiš klozetsku četku i hoćeš dostavu do vrata moraćeš da habaš tabane do pošte. Nadam se da će tamo biti gužva i da će koleginica za šalterom biti neljubazna.

    Nisi ti mizerno placen nego ne znas nista u zivotu da radis pa moras to.....kapiras?
    Dakle placen si bas toliko koliko i vredis/znas
    Dodji meni da ne isporucis paket pa neces ni to raditi vise.
  • Fotinija

    05.08.2024 13:09
    Hm
    Najgore od svega je sto su ovde u pravu i jedni i drugi. Treba naci ravnotezu, ali je to ovde tezi slucaj.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija