Ognjanović: Malo više strogosti u školi ne bi bilo naodmet, ocene nisu i srazmeri sa znanjem

Nekadašnji direktor beogradske Matematičke gimnazije Srđan Ognjanović je rekao, govoreći o prilikama u prosveti, da se pokazalo da ocene uopšte nisu u srazmeri sa znanjem.
Ognjanović: Malo više strogosti u školi ne bi bilo naodmet, ocene nisu i srazmeri sa znanjem
Foto: Pixabay
On je rekao da je tako bilo i pre korone, sada još više.
 
"Devalvacija ocena je dugotrajan proces, a ni tu naša zemlja nije izuzetak. Slično je i u drugim državama", rekao je u intervjuu za NIN nekadašnji direktor gimnazije, čiji učenici osvajaju brojne nagrade na takmičenjima u svetu.
On je naveo da se sada pojavljuju ekstremni predlozi koji idu čak i do ukidanja, delimičnog ili potpunog sistema ocenjivanja koje poznajemo, naglasivši da ne misli da su radikalna rešenja dobra.
 
"Ovakve ocene kod nas postoje otkad i škole, od vremena Miloša Obrenovića, ne treba to na brzinu da se menja. Ali malo više strogosti ne bi bilo naodmet. Setimo se, na primer, da je nekada dvojka bila neprelazna ocena, da je bilo mnogo više popravnih ispita i ponavljanja razreda", rekao je Ognjanović.
Možda bi, naveo je, moglo da se pokuša sa praksom koja postoji u mnogim zemljama - da se jednom ili nekoliko puta godišnje u svim školama organizuju eksterna testiranja na nivou cele Srbije i da ona u većoj meri utiču na ocenu.
 
"To ne samo da bi doprinelo pravednosti u ocenjivanju i ujednačavanju kriterijuma, već bi iz osnova promenilo odnos nastavnik-učenik. Priznajem da je ovo skupo i komplikovano za organizaciju. Ali, ako može u Engleskoj, Švedskoj, Finskoj, može i kod nas", objasnio je Ognjanović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • @Roditelj

    08.08.2024 15:15
    Nije gradivo preobimno - predvidjeno je da ga u potpunosti savladaju samo oni koji bi hteli najviše ocene. Zašto bi svi imali najviše ocene iz svih predmeta, na primer i iz likovnog i iz fizike? Da li je to Vama prirodno? Čemu onda ocenjivanje. Prošao sam sve stepene obrazovanja i nikada se nisam trudio da dobijem najvišu ocenu iz predmeta za koji nemam sklonosti i koji me nije zanima.
  • Roditelj

    08.08.2024 12:44
    obim
    Za pocetak smanjite obim gradiva i prilagodite ga uzrastu ucenika.
    U udzbeniku za 4 razred o.s. u okviru prirode i drustva za par casova prosli su istoriju Srbije od doseljavanja Slovena do sadasnje Republike Srbije. Ko ne veruje neka pogleda udzbenik.
    Iz biologije u 7razredu o.s. gradivo kao za studente medicine.
    Ako se vec pozivate na neke Zapadne zemlje u pogledu ispitivanja i ocenjivanja onda analizirajte u njihova gradiva. U Finskoj deca uce sa tableta,a kod nas deca nose dzakove knjiga i svesaka na ledjima. Tako da,olaksajte deci,a nemojte da ih kritikujete kako ne znaju. Uce oni jako,jako puno.
  • Паја

    08.08.2024 11:22
    Знање мора да буде важније од оцена. Јер после у животу те нико не пита коју си оцену имао већ да ли знаш.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija