Ne prođe dan da jedan motociklista ne bude oboren: Zbog čega stradaju vozači dvotočkaša?

Od početka godine trideset četvoro motociklista izgubilo je život u saobraćaju.
Ne prođe dan da jedan motociklista ne bude oboren: Zbog čega stradaju vozači dvotočkaša?
Foto: 021.rs
Uzrok je uglavnom prebrza vožnja, bez zaštitne opreme. Doprinosi i nedostatak iskustva, s obzirom na to da je najviše poginulih imalo između 18 i 35 godina, piše RTS.
 
U letnjim mesecima ne prođe dan, a da bar jedan motocikl ne bude oboren. Od početka godine bilo je gotovo 900 saobraćajnih nezgoda, u kojima su učestvovali dvotočkaši.
Prema statistici najviše stradaju novopečeni vozači zbog svojih ili tuđih grešaka.
 
"U prvih 13 dana u ovom mesecu, pet je poginulih vozača motocikala. Najviše poginulih je mladih vozača koji su u prvih 10 godina vožnje. Od 34 poginula na motociklima ili u saobraćajnim nezgodama sa motociklima, 60 odsto je koristilo zaštitnu opremu i kacigu, što je poražavajuće", kaže za RTS Slaviša Lakićević, načelnik Saobraćajne policije.
 
Loša procena i reakcije ostalih učesnika u saobraćaju, motocikliste ostavljaju bez prostora i vremena.
"Kod motociklista uvek fali za izbegavanje jedan metar, sekund i najmanje jedan komad zaštitne opreme koji je uglavnom u motociklu jer ih mrzi da ga stave,vrućina im je ili je oprema kod kuće. Bolje je da vam bude toplo u opremi, nego da ležite u Urgentnom centru i da vas hladi klima-uređaj", ističe dr Vladimir Jevtić iz Asocijacije za bezbednost motociklista. 
 
Šta je rešenje?
 
Za crnu statistiku, kaže, odgovorni su svi koji se bave saobraćajem, putevima i propisima.
 
Agencija zato apeluje da se putevi bolje održavaju, putni prelazi oboje neklizajućim materijalima, ali i da se sva prevozna sredstva na dva točka prepoznaju kao ranjiva i ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju.
 
"Osnovni problem bezbednosti saobraćaja u celom svetu, pa i u Srbiji je neshvatanje ozbiljnosti koje saobraćaj nosi. Ljudi olako ulaze u saobraćaj, dozvoljavajući opasne situacije svesno ili nesvesno. Saobraćajne nezgode i posledice sa pogibijama i teškim povredama, javljaju se kada je nešto nelogično i kada se nešto ne odvija po onome kako je propisano", navodi prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta.
U jednom su saglasni svi – rešenje je podizanje svesti, kao i intenzivnije obuke kako bi se uticalo na stavove mladih pre nego što postanu vozači motocikala.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Motociklista

    16.08.2024 12:42
    @Dodekan (II)
    Dobro druze, niko nije rekao da je legalno. Objasnjavaju ljudi zasto se desava i zasto bi bilo pozeljno da jeste legalno. A ako je poenta ugrozavanje drugih, ne vidim koga provlacenje na semaforu ugrozava, a zaista pomaze bezbednosti motociklista(saobracaja).
  • Miro

    16.08.2024 12:09
    Vozaci automobila bi trebali da budu posebno zahvalni motociklistima jer zbog njih saobracaj u gradu nije u potpunom kolapsu. Jer zamislite kad bi svi motociklisti vozili auto...
    Nazalost, motociklisti kod nas su uglavnom pacenici I iskompleksirane budale pa tako I voze. Ono malo normalnih ljudi koji voze motor su zbog takvih na losem glasu.
    I da, PROVLACENJE IZMEDJU VOZILA NA SEMAFORU DOK JE CRVENO, DA BI MOTOCIKLISTI STALI NAPRED JE POTPUNO NORMALNO! Necu valjda da se kuvam na motoru na kraju kolone I cekam da svi krenu na zeleno, koja je onda poenta voznje motora uopste...
  • Dodekan (II)

    16.08.2024 12:00
    @Nomad, ostali "provlačioci"
    Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima (skraćeno)
    https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.html

    Član 55
    Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju. (ovo uključuje i provlačenje)
    Vozač ne sme vozilom da vrši preticanje ili obilaženje:
    (---)
    4) ako bi time ugrozio bezbednost saobraćaja ili ometao saobraćaj iz suprotnog smera,
    9) vozila koje se približava pešačkom prelazu ili ga prelazi,
    10) vozila koje se zaustavilo ili zaustavlja radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu,

    Član 57
    Vozač ne sme da pretiče drugo vozilo neposredno ispred raskrsnice ili na raskrsnici koja nije sa kružnim tokom saobraćaja.

    Dakle(m), ima li toga u zakonu ili ne? A obožavam kad se napravi neko pametan, pa lupi a ni ne pogleda da li je pogrešio. Samo se vi držite svoje trake i čekajte kao svi ostali. Sačekaće svi vas. A ako vam se bahata vožnja čini sigurnijom, pa zamislite, i ja bih da divljam po gradu jer mogu. Ali neću da ubijem nekog. Želim vam sigurnu vožnju, i da vas ne vidim u crnoj hronici. Ajd' uzdravlje.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija