Sindikati vozača autobusa u Beogradu: Privatnici teraju da se vozi i po 12 sati na dan

Ministarstvo unutrašnjih poslova je od marta do maja ove godine izdalo 272 prekršajna naloga privatnim autobuskim prevoznicima u Beogradu zbog nepoštovanja radnog vremena vozača.
Sindikati vozača autobusa u Beogradu: Privatnici teraju da se vozi i po 12 sati na dan
Foto: Pixabay
Nalozi su izdati zbog upravljanja vozilima duže od zakonom propisanog ili rada vozača bez ijednog slobodnog dana u nedelji, tvrde predstavnici sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda.
 
Sindikati Centar, Pravda i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda zahtevaju hitnu i neodložnu reakciju Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova i sprovođenje rigorozne i neselektivne kontrole rada vozača angažovanih kod privatnih prevoznika u Beogradu, objavila je Nova ekonomija.
"Svedoci smo da kod pojedinih privatnih prevoznika vozači rade duže od 12 sati u kontinuitetu, iako je zakonom predviđen maksimum osam sati, čime se direktno ugrožava bezbednost svih Beograđana, bili oni putnici u tim autobusima ili drugi učesnici u saobraćaju", naveli su sindikati u saopštenju.
 
Oni su pozvali Sekretarijat za javni prevoz da objasni koliko je tačno privatnih prevoznika kontrolisano od početka ove godine i "zbog čega se prećutno krši zakon i ugovorene obaveze između grada Beograda i konzorcijuma privatnih prevoznika".
Kako su istakli u saopštenju, osnovna obaveza privatnog prevoznika je da obezbedi dovoljan broj vozača tako da vozači ne rade duže od osam sati, imaju propisano vreme dnevnog i nedeljnog odmora kako ne bi predstavljali direktnu opasnost po sve građane.
 
"Jasno je da pojedini privatni prevoznici i njihovi vlasnici ostvaruju enorman profit takvim poslovanjem, ali to nikako ne sme da bude iznad interesa bezbednosti građana Beograda i korisnika javnog prevoza, ali i samih zaposlenih u sistemu javnog prevoza koji su time direktno dovedeni u veliku opasnost", naveli su sindikati.
 
Podsetili su da javni prevoz u Beogradu koristi više od milion građana i dodali da je to sistem u kojem ne sme da bude mesta za improvizacije, javašluk i kršenje zakona. Posledice takvog zapuštenog sistema su upravo da "imamo tragedije na ulicama našeg grada, što je potpuno neprihvatljivo i nedopustivo".
 
Dodali su da će sindikati podneti i zvaničnu prijavu Ministarstvu unutrašnjih poslova i Sekretarijatu za javni prevoz u vezi sa konkretnim saznanjima kršenja zakona od strane pojedinih privatnih prevoznika i o tome izvestiti javnost.
"Javnost ima pravo da zna kako se nadležni organi odnose prema svojoj obavezi da omoguće bezbedan javni prevoz u prestonici", istakli su.
 
Sindikati su reagovali nakon poslednjeg incidenta koji se dogodio 24. avgusta na Savskoj magistrali kada je u teškoj saobraćajnoj nezgodi učestvovalo vozilo privatnog prevoznika konzorcijuma "Avala bus 500" na liniji 551.
 
Prema poslednjim dostupnim informacijama, u toj nesreći je jedna osoba poginula, pet putnika iz autobusa je teško povređeno, a još 15 putnika je zadobilo lakše telesne povrede.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Mbm

    27.08.2024 02:03
    Raspad drzave Srbije
    To je opste poznata cinjenica da u svim granama "privatnog" sektora ne postoji ni zakon, ni sigurnost zaposlenih ni plate, a da inspekcijski organi u ovoj drzavi, posebno u Beogradu, ne rade svoj strukovni posao i da se bave konformizmom sedenja u ksncelarijama, tihim strajkovima, neradom, i da su eksteemno korumpirani, slicno kso i u Sudovima i ostalim, na papiru, "drzavnim organima". Tako se uspesno gaji bezakonje, nepravda, i svi oblici kriminala u ovom rezimu SNS i ministri.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija