Ove godine prvi tender za održavanje puteva u poslednjih 30 godina: Vesić objašnjava šta to znači

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da bi do kraja godine trebalo da bude raspisan tender za održavanje puteva u Srbiji, prvi u poslednjih 30 godina.
Ove godine prvi tender za održavanje puteva u poslednjih 30 godina: Vesić objašnjava šta to znači
Foto: Pixabay (ilustracija)
Vesić je za RTS istakao da se za održavanje puteva u našoj zemlji godišnje troši između 35 i 40 milijardi dinara i dodao da se nalozi za to daju bez tendera, te da neka od preduzeća koja to rade imaju ugovore stare više od 30 godina.
 
"Državna revizija je pre tri godine dala nalog 'Putevima Srbije' da se to uredi, onako kako treba, u skladu sa zakonom. Kada sam postao ministar, jedna od prvih stvari koje sam tražio bila je da se to pripremi i očekujem da ćemo do kraja godine raspisati tender za održavanje puteva, što će se odnositi na tekuće i redovno održavanje puteva, kao i zimsku službu koja je deo toga", rekao je Vesić.
Naveo je da ćemo na taj način imati firme koje imaju kapacitet da to rade i da će postojati kaznena politika prema njima ukoliko ne održavaju puteve, jer će biti odgovorne ako imaju rupe na deonicama koje održavaju, a ne da tu štetu plaćaju "Putevi Srbije".
 
"To će omogućiti transparentnije trošenje javnih finansija jer taj novac pripada svim građankama i građanima, država će znati kakvu uslugu dobija za održavanje puteva, a oni koji održavaju puteve biće sigurni u svom odnosu sa državom, kakva imaju prava i sve što ide uz to, tako da će biti zadovoljni i oni koji održavaju puteve i građani koji ih koriste", rekao je Vesić.
Oštrije kazne za prikrivanje tablica i "pametni" putevi
 
Govoreći o bezbednosti na putevima, Vesić je rekao da bi trebalo pojačati kaznenu politiku u saobraćaju jer neki ljudi svojom neodgovornošću dovode u opasnost ne samo svoj, već i tuđe živote, a to je nešto što je, prema njegovim rečima, nedopustivo.
 
"Mi smo, kao ministarstvo, tražili oštrije kazne za pokrivanje tablica i to veoma oštre jer neki ljudi misle da pokrivanjem tablica mogu da spreče da budu kažnjeni. Takođe, tražili smo da se uvedu obavezne cirade za kamione jer po putevima ima rasutog šljunka i drugog materijala koliko hoćete", naveo je Vesić.
 
Ministar je dodao da se trenutno radi na projektu pretvaranja postojećih puteva u "pametne" puteve, zajedno sa "Telekomom Srbija" i institutom "Mihajlo Pupun".
 
"To znači da će putevi komunicirati samostalno sa automobilima, odnosno da će softver automobila samostalno čitati znake i nećete moći da vozite brže od predviđenog", rekao je Vesić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • pitanje

    10.09.2024 13:45
    U samom naslovu: "...vesic objasnjava..."

    Pametnom dosta, ili? xD
  • Zebra

    10.09.2024 11:00
    Osećam da će to biti jedno jako skupo održavanje! Sad kad su im apetiti skočili. Više se ne krade 10-50k, sad su milioni. I to milioni gde nas još zaduže sa debelom kamatom!
  • zztop

    10.09.2024 09:55
    Hahahaha , a sigurno će biti pošteno bez kumova i bratije ... kako će leteći automobili očitavat upozorenja sa pametnih autoputeva ... vecić ministar za velike iskorake jel i nogom u tur je korak napred ...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Svemoćna Akademija

Da li će ubuduće Pravosudna akademija biti "jedina tačka ulaska u pravosuđe" i kako će takvo rešenje uticati na budućnost pravosudnog sistema?