Ovaj dokument potpisali su Ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, regionalni direktor EBRD-a za Zapadni Balkan Mateo Kolanjeli i vršiteljka dužnosti direktorka "Infrastrukture železnice Srbije" Jelena Tanasković.
Kako je rekao Vesić, danas potpisani ugovor znači da će se utrošiti dodatnih 50 miliona evra u obnovu oko 200 kilometara postojećih pruga u Srbiji.
"Koliko je to važno za nas, odnosno za infrastrukturu i generalno za ministarstvo, najbolje pokazuje podatak da mi godišnje rehabilitujemo od svojih sredstava oko 100 kilometara pruga i na to trošimo između 20 i 30 miliona evra. Sada ćemo samo kroz ovaj ugovor duplirati broj kilometara pruga koje treba da rekonstruišemo", rekao je on.
Ministar je naveo da u Srbiji ima skoro 3.400 kilometara pruga i da je rekonstrukcija neophodna na mnogim kilometrima.
Prema njegovim rečima, u poslednih nekoliko godina, posebno sedam ili osam, nije se mnogo ulagalo u održavanje postojeće ne samo železničke već i putne i svake druge infrastrukturne mreže, i zato sada imamo situaciju da nas rekonstrukcije koštaju mnogo više nego da smo redovno održavali mrežu.
"Zato pripremamo moderan zakon o održavanju infrastrukture, kakav postoji u nekim zemljama EU, gde ćemo obavezati svakog upravljača, koliko mora novca iz budžeta da izdvaja za održavanje i snimanje stanja infrastrukture. Na taj način ćemo imati tačan pregled stanja i na vreme moći da ulažemo novac u održavanje, što će značiti manje novca za rekonstrukcije", rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Srbije.
Kako je objasnio, insistiraće se na tome da svako preduzeće odvaja više novca za održavanje infrastrukture, posebno zbog toga što već ove godine u saobraćaj ulazi i novih 108 kilometara brze pruge, koje je takođe neophodno održavati.
Deonice pruga koje će biti obuhvaćene ovim projektom su u najvećoj meri one na kojima je evidentiran veći broj nezgoda, odnosno iskliznuća kola i to su Ranžirne stanice Beograd "B" i "A" (Resnik i Rakovica), zatim Rasputnice "B", "K" i "K1" (Jajinci), deonica Jajinci - Mala Krsna - Velika Plana, Beograd centar - Pančevo - Vršac, kao i Resnik - Požega - Vrbnica - državna granica, ali i Lapovo - Kraljevo.
Projekat se odnosi i na deonice Ruma - Šabac - Rasputnica Donja Borina - državna granica - (Zvornik Novi), Platičevo -Rasputnica "1"- Rasputnica "3"- Štitar, Smederevo - Mala Krsna, zatim Mala Krsna - Bor - Rasputnica "2" - Vražogrnac, ali i deonice Niš, Crveni Krst - Zaječar - Prahovo - državna granica, Pančevo - Zrenjanin - Kikinda, Subotica - Bogojevo - državna granica, Novi Sad - Odžaci - Bogojevo i Novi Sad, rasputnica Sajlovo-Rimski Šančevi - Orlovat.
Projekat će sprovesti "Infrastruktura železnice Srbije".
Komentari 3
Charlie
čudno za prugu koja nema tunela sa jednim mostom preko Nišave ???
Dejan
Otpornik
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar