Poslovno udruženje prevoznika tereta Srbije "Međunarodni transport" saopštilo je danas da će uvođenje elektronske kontrole prelaska granice Šengena putem EES sistema pogoditi i transportnu privredu trećih zemalja među kojima i Srbije, što će stvoriti problem u prevozu tereta i lancima snabdevanja, izazvati nedostatak transportnih kapaciteta, a odraziće se i na povećanje cena proizvoda, zbog čega prevoznici traže pomoć za izuzimanje profesionalnih vozača iz tog sitema.
Kako se podseća, Evropska unija (EU) 10. novembra ove godine započinje primenu EES sistema koji podrazumeva elektronsko evidentiranje ulaska i izlaska u zemlje EU, Švajcarske i Norveške kao i elektronsku proveru poštovanja pravila dozvoljenih 90 dana boravka u periodu od 180 dana za državljane trećih zemalja.
Iz Udruženja su objasnili da će EES sistem pogoditi vozače koji prevoze robu u međunarodnom prevozu, jer profesionalni vozači drumskih teretnih vozila iz trećih zemalja, imaju ograničen broj dana boravka u zemljama EU, Švajcarske i Norveške (90 dana u bilo kom periodu od 180 dana).
Dodaje se da se ovi vozači već godinama susreću sa problemom prekoračenja dozvoljenog broja dana boravka iako, smatraju da nije logično da ljudi koji su na svom radnom mestu i koji stalno, u teretnim vozilima prelaze granice, uz razne sertifikate koje kao profesionalni vozači poseduju, imaju ograničenje u broju dana boravka.
"Uvođenjem elektronske kontrole dozvoljenog broja dana boravka EES koja će predstavljati jedinstvenu kontrolu u svim navedenim zemljama i koja će zameniti manuelno brojanje pečata u pasošima vozača mnogo brže i efikasnije će eliminisati vozače sa teretnih vozila zbog prekoračenja dana boravka i dovesti do zabrane ulaska na teritorije tih zemalja za gotovo sve vozače", ukazano je u saopštenju.
Podsećaju i da se privreda EU u velikoj meri oslanja na svoje proizvodne pogone koji se nalaze u trećim zemljama kao što su Srbija, Turska, Severna Makedonija, Albanija, Crna Gora, a robu, repromaterijale, delove za automobilsku industriju, prevoze teretna vozila i vozači prevoznika iz tih zemalja.
"Nedostatak profesionalnih vozača u drumskom transportu već uveliko postoji, uvođenjem ovog EES sistema isti će još više kulminirati te u periodu od četiri do šest meseci gotovo da neće biti vozača koji će moći da prevozi robu i time će stati i drumski transport robe", upozorili su iz Udruženja.
Istaknuto je da će ovo uticati i na privredu EU jer ona zavisi od proizvodnje robe i repromaterijala koja se realizuje u trećim zemljama, a čiji se transport za/iz EU isključivo oslanja na prevoznike, vozače i vozila iz trećih zemalja.
"Sve kompanije kojima je drumski transport važan za uvoz i izvoz robe između EU i trećih zemalja treba da znaju da će kroz veoma kratak period ostati bez raspoloživih kapaciteta u pogledu teretnih vozila jer ista neće imati ko da vozi a prevoznici iz EU zemalja takve vrste prevoza ne obavljaju", navedeno je u saopštenju.
Zato iz Udruženja tražimo pomoć od svih privrednika čije su matične kompanije iz EU da putem ambasada i drugih nadležnih institucija iz svojih zemalja traže izuzeće za profesionalne vozače od ograničenog dana boravka na teritoriji zemalja EU, Švajcarske i Norveške kako bi se sprečio veoma loš scenario.
Navedeno je da prevoznici iz trećih zemalja ne mogu sami da reše ovaj problema zato je važno da svi privrednici budu upućeni i da u skladu sa svojim mogućnostima pomognu.
"Ukoliko ne dođe do hitne promene i izuzeća profesionalnih vozača iz ograničenog dana boravka na teritorijama navedenih zemalja, prevoznici naše i zemalja koje pogađa ova odluka, odlučni su da svoja prava na rad traže blokadom teretnog saobraćaja ka zemljama EU", saopštilo je udruženje "Međunarodni transport".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 5
Plaćač poreza
Dogodine u Botošu
Nije većina protiv, nego ona dvojica što uz pomoć kineskih bot farmi proizvodi hiljade minusa.
cc
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar