Direkcija za železnice ukazivala i na druge probleme u železničkom saobraćaju: Pisali i Vesiću

Direkcija za železnice od 2018. u više navrata je slala dopise "Infrastrukturi železnice Srbije" za sprovođenje mera koje bi poboljšale bezbednost železničkog saobraćaja, po kojima nije postupano.
Direkcija za železnice ukazivala i na druge probleme u železničkom saobraćaju: Pisali i Vesiću
Foto: 021.rs (arhiva)
Samo u 2021. godini naložili su čak 51 korektivnu meru, od kojih većina nije ispunjena, a Direkcija je zbog toga 2023. uputila dopis resornom ministru Goranu Vesiću kako bi ukazala na niz stvari koje je neophodno ispuniti za bezbedno obavljanje saobraćaja, piše nova.rs.
 
U tom dokumentu se navodi da, nakon što im je "Infrastruktura" dostavila dokumentaciju u vezi sa merama  naloženim 2021, utvrđeno je da 19 nije ispunjeno. U međuvremenu je došlo do proširenja mreže železničkih pruga, a "Infrastruktura" je od Direkcije zatražila novi sertifikat o bezbednosti za upravljenje železničkom infrastrukturom. 
 
Komisija je obnovila sertifikat, ali su dali i novi rok za postupanje po 19 neispunjenih mera i naložila dodatne tri. Nakon izdavanja sertifikata dat je i rok do 11. jula 2022. godine.
Kada je taj rok prošao, analizom dostavljene dokumentacije, Komisija je zaključila da je od 21 mere postupljeno po samo jednoj, kao i da dve mere nisu u potpunosti ispunjene, navodi se u dokumentu.
 
Nakon ovog, Direkcija je još dva puta produžavala rok.
 
"Infrastrukura" je u aprilu 2023. dostavila dokumentaciju o sprovedenim merama, a komisija Direkcije za železnice je utvrdila da, pored konstantnog produžavanja rokova, nije ispunjeno 14 mera, kao i da je jedna samo delimično ispunjena.
 
Treba napomenuti da "Infrastruktura" nije sprovela ni određene mere koje datiraju još od 2018. i 2020. godine.
"Direkcija za železnice je, početkom juna 2023. godine, sprovela redovni nadzor nad sistemom za upravljanje bezbednošću u 'Infrastrukturi železnice Srbije'. Konstatovano je da društvo ne ispunjava sve obaveze propisane važećim propisima, odnosno nije u potpunosti uspostavilo i implementiralo sistem za upravljanje bezbednošću i utvrđeni su značajni nedostaci i neusaglašenosti u postupcima i njihovom sprovođenju", navodi se u dopisu.
 
Direkcija za železnice je kao najveće neusaglašenosti navela sledeće stvari: kadrovski problem, neadekvatno održavanje vozila, nesprovođenje redovnog održavanja, ne postoji jasan način komunikacije sa eksternim nadzorima prilikom izvođenja radova.
 
"Kadrovski resursi društva, po pitanju izvršilačkih radnih mesta na terenu su u potupnosti neadekvatni imajući u vidu veličinu mreže pruga i zahteva za redovnim i interventnim održavanjem. Društvo je, usled angažovanja svojih oskudnih resursa na novim investicionim projektima, u potpunosti onemogućeno da planira i sprovodi redovna održavanja građevinske infrastrukture. 'Infrastruktura železnice Srbije' ne sprovodi redovno održavanje građevinske infrastrukture u skladu sa zakonskim okvirom niti u skladu sa svojim internim aktima. Svakodnevne aktivnosti se, u najvećem delu, odnose na hitne intervencije i sanacije, što predstavalja – vanredno održavanje. U Društvu nije uspostavljen jasan način komunikacije i razmene dokumentacije sa eksternim nadzorima prilikom izvođenja i prijema radova na železničkoj infrastrukturi, pa je česta pojava da izvedeni radovi ne odgovaraju po obimu i kvalitetu ugovorenim radovima", navodi se u dopisu koji prenosi nova.rs.
 
Ukazali su na još jednu bitnu okolnost.
 
"Održavanje železničkih vozila koja pripadaju društvu, obavlja se od strane zaposlenih u radionicama kojima upravlja 'Infrastruktura železnice Srbije' kao i od strane Komisije za sprovođenje i administraciju postupaka i izvršenje periodičnih pregleda, formirane rešenjem direktora društva. Nijedna od navedenih radionica nije za te poslove sertifikovana od strane Direkcije za železnice, što je obaveza u skladu sa Zakonom, pa je kvalitet i način održavanja železničkih vozila doveden u pitanje", navodi se.
 
Navode i da deo železničkih vozila koja pripadaju "Infrastrukturi" ne poseduje dozvole za korišćenje, nije upisan u Nacionalni registar vozila, a ipak se koristi u saobraćaju.
 
Direkcija za železnice je 15. avgusta 2023. godine naložila 63 mere sa najdužim rokom za sprovođenje od 180 dana. Nije poznato da li su ispunjene.
 
Portal nova.rs uputio je pitanja Direkciji za železnice i "Infrastrukturi železnica Srbije", ali do zaključenja ovog teksta nisu dobili odgovore.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Petronije

    06.11.2024 08:24
    Strašno
    Železnice srbije su ranije u svom sklopu imale tzv GRAĐEVINSKI SEKTOR koji je upošljavao majstore građevinskih struka i bio je zadužen za održavanje železničkih objekata... Međutim, u vreme vlasti a.vučića i sns-a urađena je detaljna razgradnja celokupnog železničkog sistema, železnice srbije su podeljene na nekoliko preduzeća A GRAĐEVINSKI SEKTOR JE UKINUT baš iz koruptivnih razloga KAKO SAD VIDIMO... Naime, železnički sektor je održavao železničke objekte sa sredstvima koja su im dodeljena planom rada, dakle opet političkom odlukom i uspevali sun koliko toliko da železničke objekte spasavaju od raspada - kad su ukinuti njihova delatnost, dakle održavanje železničkih objekata je prepuštena trećim licima i ti poslovi su ugovarani uglavnom SLOBODNOM POGODBOM gde su jedinu korist imali oni koji su ugovarali te poslove ispred železnice i naravno PARTIJE KOJE SU IH POSTAVLJALE NA TA RADNA MESTA, a sad vidimo kako se sve to odrazilo na železničke objekte - KATASTROFALNO !
    Ž.stanica Novi sad je 1963/64 godinu izgrađena za samo OSAM MESECI, a nezasitom partijskom kadru je bilo potrebno TRI GODINE da tu istu građevinu renovira ili kako oni kažu rekonstruiše, a sve je to koštalo NAS GRAĐANE SRBIJE šezdeset miliona evra što je cifra koja nekoliko puta premašuje cenu izgradnje istog objekta 1963/64...
    PRAVO PITANJE JE GDE SU PARE !???
    Ja lično mislim da su te pare ugrađene u bg/h2o i za to neko mora da odgovara !
    Zato se vladajuća garnitura ovoliko i otima...
  • Gagi

    05.11.2024 18:41
    Na kraju ce ispasti da je kriv pokojni arhitekta. Nadam se da ce se unsklopu istrage klupko poceti da se odmotava pa da se vidi da nijedno JKP u stvari ne radi svoj posao jer:

    1. Otpadaju fasade, terase, nadstresnice. Niko nikad nije odgovarao, a pola veka je drzava uzimala naknade za "odrzavanje zgrade".
    2. Pravni sistem neefikasan, spor, sve predugo traje,... Neki mogu da ubiju dete kolima pa da ostanu nekaznjeni....
    3. Socijalni sistem zastite od nasilja - ne radi (setimo se koliko je zena stradalo zbog njihovog necinjenja...).
    4. Vodovod sa crvima, aflatoksin, neispravnosr hrane - ne radi.
    5. Katastar prepun neuknjizenih garaza, stanova, parcela i sl.

    ... Pa kako da verujemo u sistem kad sistema izgleda da nema?
  • Marko

    05.11.2024 17:55
    Pljacka
    Na mnogim drzavnim poslovima sam radio zavrsne gradjevinske radove i bio sam neka 4 ruka. Ako za neki posao treba da se da 100 000 din on se naplati 1 000 000din a tih troje uzme 900 000din sebi u dzep a da pritom nista nisu radili. Sad vi zamislite nesto sto kosta 100 000din materijal, rad i plus meni ostane zarada a oni uzmu 900 000 u posredovanju samo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija