Direkcija za železnice ukazivala i na druge probleme u železničkom saobraćaju: Pisali i Vesiću
Direkcija za železnice od 2018. u više navrata je slala dopise "Infrastrukturi železnice Srbije" za sprovođenje mera koje bi poboljšale bezbednost železničkog saobraćaja, po kojima nije postupano.
Foto: 021.rs (arhiva)
Samo u 2021. godini naložili su čak 51 korektivnu meru, od kojih većina nije ispunjena, a Direkcija je zbog toga 2023. uputila dopis resornom ministru Goranu Vesiću kako bi ukazala na niz stvari koje je neophodno ispuniti za bezbedno obavljanje saobraćaja, piše nova.rs.
U tom dokumentu se navodi da, nakon što im je "Infrastruktura" dostavila dokumentaciju u vezi sa merama naloženim 2021, utvrđeno je da 19 nije ispunjeno. U međuvremenu je došlo do proširenja mreže železničkih pruga, a "Infrastruktura" je od Direkcije zatražila novi sertifikat o bezbednosti za upravljenje železničkom infrastrukturom.
Komisija je obnovila sertifikat, ali su dali i novi rok za postupanje po 19 neispunjenih mera i naložila dodatne tri. Nakon izdavanja sertifikata dat je i rok do 11. jula 2022. godine.
Kada je taj rok prošao, analizom dostavljene dokumentacije, Komisija je zaključila da je od 21 mere postupljeno po samo jednoj, kao i da dve mere nisu u potpunosti ispunjene, navodi se u dokumentu.
Nakon ovog, Direkcija je još dva puta produžavala rok.
"Infrastrukura" je u aprilu 2023. dostavila dokumentaciju o sprovedenim merama, a komisija Direkcije za železnice je utvrdila da, pored konstantnog produžavanja rokova, nije ispunjeno 14 mera, kao i da je jedna samo delimično ispunjena.
Treba napomenuti da "Infrastruktura" nije sprovela ni određene mere koje datiraju još od 2018. i 2020. godine.
"Direkcija za železnice je, početkom juna 2023. godine, sprovela redovni nadzor nad sistemom za upravljanje bezbednošću u 'Infrastrukturi železnice Srbije'. Konstatovano je da društvo ne ispunjava sve obaveze propisane važećim propisima, odnosno nije u potpunosti uspostavilo i implementiralo sistem za upravljanje bezbednošću i utvrđeni su značajni nedostaci i neusaglašenosti u postupcima i njihovom sprovođenju", navodi se u dopisu.
Direkcija za železnice je kao najveće neusaglašenosti navela sledeće stvari: kadrovski problem, neadekvatno održavanje vozila, nesprovođenje redovnog održavanja, ne postoji jasan način komunikacije sa eksternim nadzorima prilikom izvođenja radova.
"Kadrovski resursi društva, po pitanju izvršilačkih radnih mesta na terenu su u potupnosti neadekvatni imajući u vidu veličinu mreže pruga i zahteva za redovnim i interventnim održavanjem. Društvo je, usled angažovanja svojih oskudnih resursa na novim investicionim projektima, u potpunosti onemogućeno da planira i sprovodi redovna održavanja građevinske infrastrukture. 'Infrastruktura železnice Srbije' ne sprovodi redovno održavanje građevinske infrastrukture u skladu sa zakonskim okvirom niti u skladu sa svojim internim aktima. Svakodnevne aktivnosti se, u najvećem delu, odnose na hitne intervencije i sanacije, što predstavalja – vanredno održavanje. U Društvu nije uspostavljen jasan način komunikacije i razmene dokumentacije sa eksternim nadzorima prilikom izvođenja i prijema radova na železničkoj infrastrukturi, pa je česta pojava da izvedeni radovi ne odgovaraju po obimu i kvalitetu ugovorenim radovima", navodi se u dopisu koji prenosi nova.rs.
Ukazali su na još jednu bitnu okolnost.
"Održavanje železničkih vozila koja pripadaju društvu, obavlja se od strane zaposlenih u radionicama kojima upravlja 'Infrastruktura železnice Srbije' kao i od strane Komisije za sprovođenje i administraciju postupaka i izvršenje periodičnih pregleda, formirane rešenjem direktora društva. Nijedna od navedenih radionica nije za te poslove sertifikovana od strane Direkcije za železnice, što je obaveza u skladu sa Zakonom, pa je kvalitet i način održavanja železničkih vozila doveden u pitanje", navodi se.
Navode i da deo železničkih vozila koja pripadaju "Infrastrukturi" ne poseduje dozvole za korišćenje, nije upisan u Nacionalni registar vozila, a ipak se koristi u saobraćaju.
Direkcija za železnice je 15. avgusta 2023. godine naložila 63 mere sa najdužim rokom za sprovođenje od 180 dana. Nije poznato da li su ispunjene.
Portal nova.rs uputio je pitanja Direkciji za železnice i "Infrastrukturi železnica Srbije", ali do zaključenja ovog teksta nisu dobili odgovore.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
FOTO Pogledajte naslovnice novina posle hapšenja 12 osoba: Verujete li ikome?
21.11.2024.•
5
Novine na naslovnim stranama sutrašnjih izdanja imaju različite poglede na hapšenja zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Vučić: Videću da li lično da predložim Skupštini zakonske izmene o dolasku stranih fakulteta
21.11.2024.•
11
Predsednik Srbije Aleksandar Vučič je večeras najavio mogućnost da on lično predloži Skupštini Srbije zakonske izmene kojima se omogućava dolazak stranih univerziteta u Srbiju.
AMSS upozorio vozače na poledicu
21.11.2024.•
0
Auto moto savez Srbije (AMSS) je večeras upozorio vozače da budu oprezni zbog poledice.
Na krovu zgrade u Severnoj Mitrovici nađeno oružje i uređaji za radio-vezu
21.11.2024.•
0
Kosovska policija je saopštila da je jutros našla oružje, municiju i uređaje za radio-vezu na krovu zgrade u Ulici kralja Petra u Severnoj Mitrovici.
Srbija i Tuvalu ukidaju vize
21.11.2024.•
7
Ministar spoljnih poslova Srbije Marko Đurić i premijer Tuvalua Feleti Teo potpisali su danas u Beogradu Sporazum dve vlade o ukidanju viza za nosioce običnih pasoša.
Vučić kaže da je očajan jer je Vlada Srbije povukla zakon o fakultetima: "Dragi Miloše..."
21.11.2024.•
43
Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je da je očajan zbog odluke vlade da povuče predlog dopuna Zakona o visokom obrazovanju.
Porodici sa sedmoro dece kod Niša isključena struja zbog duga od 30.000 dinara
21.11.2024.•
7
Devetočlana porodica iz Gadžinog Hana kod Niša ostala je danas bez struje u socijalnom stanu zbog duga od 30.000 dinara.
Srbija dobila Koordinaciono telo za pristupanje EU
21.11.2024.•
4
Vlada Srbije usvojila je Odluku o osnivanju Koordinacionog tela za proces pristupanja Srbije Evropskoj uniji.
Zbog snega: Bez struje potrošači u Novom Pazaru, na Goču i studeničkom kraju, otežan je i saobraćaj
21.11.2024.•
1
Oko 90 hiljada potrošača ostalo je bez struje na području Novog Pazara a struje nema na Goču i u studeničkom kraju od sinoć, dok u je u Valjevskom kraju zbog snega otežan i usporen saobraćaj.
"Zbog nezapamćenih pritisaka i ucena": Iz procedure se povlači zakon o dovođenju stranih fakulteta
21.11.2024.•
35
Predsednik Vlade Srbije Miloš Vučević saopštio je da će Vlada sutra doneti odluku o povlačenju dopuna Zakona o visokom obrazovanju.
Ministarstvo izdalo rešenje o obimu i sadržaju dela projekta "Jadar": Evo šta je njime predviđeno
21.11.2024.•
7
Ministarstvo zaštite životne sredine saopštilo je da je izrađeno i izdato Rešenje o obimu i sadržaju za rudarski deo projekta "Jadar".
MUP apelovao na vozače da paze na bicikliste - ali i na bicikliste da obrate više pažnje
21.11.2024.•
2
Ministarstvo unutrašnjih poslova apelovalo je danas na vozače da budu pažljiviji prema biciklistima i poštuju propise, ali i na bicikliste da budu pažljivi i koriste propisana svetla.
Pomoćnik direktora policije detaljno opisao kako je Balijagić uhapšen na spavanju
21.11.2024.•
9
Sinoć, posle 22 sata imali smo dojavu da se Alija Balijagić nalazi u jednoj kući u selu Pribojska Goleša, nakon čega su pripadnici SAJ-a uprkos intenzivnim padavinama odmah krenuli u akciju.
Srđan Milivojević jedan od kandidata za predsednika DS-a
21.11.2024.•
7
Srđan Milivojević biće novi kandidat za predsednika Demokratske stranke.
Istoričarka Stojanović: Vlast sama pravi vanredno stanje u Srbiji, jer samo tako može da opstane
21.11.2024.•
5
Istoričarka i profesorka Filozofskog fakulteta u Beogradu Dubravka Stojanović izjavila je da aktuelna vlast u Srbiji sama proizvodi vanredno stanje jer samo u vanrednom stanju može da postoji.
"Kreni-promeni": Klinički centar izdao lažno saopštenje o povredama Manojlovića
21.11.2024.•
12
Saopštenje Kliničkog centra Srbije da Sava Manojlovića policija nije povredila pisao je lično ministar zdravlja Zlatibor Lončar.
Nakon više od 25 dana: Dvostruki ubica iz Crne Gore Alija Balijagić uhapšen u Srbiji
21.11.2024.•
21
Dvostruki ubica iz Crne Gore Alija Balijagić uhapšen je jutros, nakon više od 25 dana potrage, u Srbiji.
Grbović: Vlast sprečava sudove i tužilaštvo da rade svoj posao, a ne opozicija
20.11.2024.•
4
Predsednik Pokreta slobodnih građana (PSG) Pavle Grbović izjavio je da Tužilaštvo i sudovi ne rade poslednjih 12 godina zbog političkog delovanja Srpske napredne stranke, a ne zbog opozicije.
Univerzitet u Beogradu ne isključuje privremenu obustavu rada zbog Zakona o visokom obrazovanju
20.11.2024.•
0
Univerzitet u Beogradu najavio je danas da će, ukoliko ne budu uvaženi njihovi zahtevi u vezi sa dopunama Zakona o visokom obrazovanju, biti prinuđen da preduzme odgovarajuće mere.
DNEVNI KVIZ: 10 pitanja - da se pregura sreda
20.11.2024.•
6
Novi 021.rs dnevni kviz znanja je pred vama.
Komentari 22
Petronije
Ž.stanica Novi sad je 1963/64 godinu izgrađena za samo OSAM MESECI, a nezasitom partijskom kadru je bilo potrebno TRI GODINE da tu istu građevinu renovira ili kako oni kažu rekonstruiše, a sve je to koštalo NAS GRAĐANE SRBIJE šezdeset miliona evra što je cifra koja nekoliko puta premašuje cenu izgradnje istog objekta 1963/64...
PRAVO PITANJE JE GDE SU PARE !???
Ja lično mislim da su te pare ugrađene u bg/h2o i za to neko mora da odgovara !
Zato se vladajuća garnitura ovoliko i otima...
Gagi
1. Otpadaju fasade, terase, nadstresnice. Niko nikad nije odgovarao, a pola veka je drzava uzimala naknade za "odrzavanje zgrade".
2. Pravni sistem neefikasan, spor, sve predugo traje,... Neki mogu da ubiju dete kolima pa da ostanu nekaznjeni....
3. Socijalni sistem zastite od nasilja - ne radi (setimo se koliko je zena stradalo zbog njihovog necinjenja...).
4. Vodovod sa crvima, aflatoksin, neispravnosr hrane - ne radi.
5. Katastar prepun neuknjizenih garaza, stanova, parcela i sl.
... Pa kako da verujemo u sistem kad sistema izgleda da nema?
Marko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar