Devet velikih nesreća za 12 godina, a skoro niko nije dao ostavku: helikopter, Doljevac, Ribnikar...

Od predstavnika vlasti samo je ministar Goran Vesić podneo ostavku za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu, mada se odmah ogradio tvrdnjom da se ne oseća odgovornim za nju.
Devet velikih nesreća za 12 godina, a skoro niko nije dao ostavku: helikopter, Doljevac, Ribnikar...
Foto: Screenshot (Youtube/Nova S)
Danima se najavljuje da će ostavke podneti još neki funkcioneri, ali se to pretvorilo u neprimerenu igranku i licitiranje imenima. Niko ne vidi ni moralnu obavezu da se osam dana posle tragedije povuče, a odluka o tome ko bi još mogao da se pridruži Goranu Vesiću donosi se na stranačkim organima, piše N1.
 
Imena ni u petak nismo čuli, već je javnosti ostavljena mogućnost da nagađa, kao da se radi o sastavljanju vlade, a ne o nezapamćenoj tragediji.
Međutim, takav odnos vlasti prema nesreći ne treba ni da čudi, jer nam se u poslednjih 12 godina, od dolaska SNS-a na vlast, dogodilo više nesreća i pogibija ljudi za koje je bila odgovorna država ili su u njima učestvovali javni fukncioneri.
 
Za 12 godina vladavine SNS N1 je pobrojao devet nesreća. Svima njima je poveznica da je politička odgovornost, iako tražena, nekako izostala.
Par godina po dolasku naprednjaka na vlast, 2015. godine dogodio se pad helikoptera. U akciji spasavanja životno ugrožene bebe poginulo je sedmoro ljudi. Iza te nesreće ostalo je mnogo pitanja, odgovor tadašnjeg premijera bio je "ne dam ministre".
 
"Ne morate da jurite Gašiće i Lončara, jurite mene. Lakše je mene da skinete nego njih, jer ja njih neću da dam", rekao je tada premijer Aleksandar Vučić.
 
Da sin nije radio na pisti, ne avionskoj, već modnoj, čuli su roditelji mladića koji je poginuo nakon nesreće u fabrici. U magacinu u Namenskoj 2017. godine zbog zadobijenih opekotina dva radnika su stradala.
 
Brojna pitanja o slučaju nesreće na naplatnoj rampi Doljevac, u kojoj je poginula Stanika Gligorijević i zbog koje je osuđen Dejan Stanojević, nekadašnji vozač bivšeg direktora Koridora Srbije Zorana Babića, ostala su bez odgovora. Stanojević je zbog nesreće osuđen pravosnažno na četiri i po godine zatvora. Pomenuti slučaj obeležile su brojne nelogičnosti, koje do danas nisu razjašnjene, a snimak je ostao vidljiv samo predsedniku.
 
"Snimak je užasan, a pošto vidim da vi izražavate sumnju, ja ću da molim državne organe da pokažu to", rekao je tada Vučić. Taj dan nikad nije došao.
 
U međuvremenu, u Ovčar Banji sajle su popustile. U oktobru 2022. godine desila se nesreća kada je više ljudi propalo kroz pešački viseći most. Dve žene tada su poginule, a desetoro njih je povređeno. 
 
Nekoliko meseci nakon toga teretni voz sa 20 vagona amonijaka iskliznuo je iz šina, na delu magistralne pruge Niš-Dimitrovgrad. Dan nakon nesreće na snazi je bila vanredna situacija. Zbog simptoma trovanja hospitalizovano je više od 50 osoba. Jedna osoba je preminula po prijemu u bolnicu u Pirotu.
 
Od gušenja je stradalo i osam rudara, a 21 je povređen zbog visoke koncentracije metana u rudniku Soko.
 
Pucnjava u Ribnikaru i 3. maj, a potom i Dubona i Malo Orašje.
 
Nakon toga protesti na ulicama, a jedan od zahteva bio je da načelnik policijske uprave za grad Beograd, Veselin Milić, odgovara zbog toga što je pokazivao spisak potencijalnih žrtava maloletnika osumnjičenog za ubistva. Prema zapisniku poverenika za informacije od javnog značaja, Milić nije prekršio zakon, kada je celoj Srbiji pokazao imena dece sa spiska za odstranjivanje. Ali odgovornost za objavljivanje spiska bio je zahtev roditelja ubijene dece, u kojima je predsednik Srbije obećao ispunjenje svega što su tražili.
Bačka Palanka, elementarna nepogoda superćelijska oluja, dogodila se avgusta 2023. godine. Tada su poginuli 13-godišnji dečak i njegov deda. Ali ne od oluje, već od strujnog udara. Zatražena je smena opštinskog rukovodstva zbog loše reakcije nadležnih. U znak protesta šetalo se Palankom, ali i to je ostalo bez ispunjenog cilja.
 
Septembra 2024. godine dogodila se i saobraćajna nesreća kod Raške. Vojno vozilo teško 17 tona se sudarilo sa putničkim automobilom i izazvalo nesreću. Stradalo je dvoje odraslih i troje dece. Istraga je i dalje u toku, ali odgovornost niko nije preuzeo.
 
Kao ni za pogibiju vodnika Dejana Stojkovića tokom probe vojne vežbe na Pešteru. Tužilaštvo u Novom Pazaru je na kraju ocenilo da nema ni mesta za pokretanje postupka.
  • Arkadije

    11.11.2024 13:09
    Veliki Miloš
    Neću ponavljati šta je on na početku svog govora uvek govorio. Mi smo danas u istoj situaciji ali se to ne izgovara rečima.
  • MIKI

    10.11.2024 19:03
    Brisanje odgovornosti
    Ostavke nisu rešenje jer se tako izvlače od kazne. Kao kad se ispovediš popu a on ti kaže sve ti je oprošteno, pa iako si radio najgnusnije stvari. Gde je tužilaštvo i pravo vremene odluke suda? Ni na divljem zapadu nije bilo ovako.
  • Sovra

    10.11.2024 13:07
    Posle prvog puta
    Helikoptera. KRIVI SMO MI.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija