Odlučeno: Beogradski trolejbusi odlaze u istoriju; sindikati negoduju

Odbornici Skupštine Grada Beograda su danas odlučila da se trolejbusi zamene električnim autobusima.
Odlučeno: Beogradski trolejbusi odlaze u istoriju; sindikati negoduju
Foto: Pixabay (ilustracija)
U obrazloženju te odluke navedeno je da trolejbuski prevoz u Beogradu ima bogatu istoriju, ali i velike probleme: zastarelost vozila i opreme, a mala efikasnost.
 
Ocenjeno je da su mnoge trolejbuske linije u lošem stanju, sa zastarelim stubovima i žicama koje nisu menjane godinama, što često izaziva tehničke probleme i usporava i ometa prevoz, a vozni park je star i neefikasan.
 
GSP Beograd ima 92 trolejbusa prosečno starije od 15 godina, a najnoviji su kupljeni još pre 13 godina.
Ranije je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavljivao kupovinu novih 100 trolejbusa.
 
Na ukidanje trolejbusa reagovali su i sindikati u beogradskom GSP.
 
Vlast u Beogradu je odlučila da ukidanjem trolejbusa u gradskom prevozu oduzme šest linija Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" i ustupi ih privatnom prevozniku, ocenili su danas sindikati u GSP.
"Na predlog Sekretarijata za javni prevoz, hitnom i iznenadnom dopunom dnevnog reda ranije zakazane sednice Skupštine grada, pred odbornicima se nalazi i predlog odluke o ukidanju trolejbusa i oduzimanju svih trolejbuskih linija gradskom prevozniku GSP i njihovo ustupanje privatnom prevozniku Strela", navodi se u saopštenju četiri sindikata GSP.
 
Kako je istaknuto, GSP Beograd je 6. decembra Sekretarijatu za javni prevoz uputio zahtev za nabavku novih trolejbusa, ali je umesto kupovine novih vozila za to preduzeće gradonačelnik Beograda odlučio da bez ikakvog transparentnog postupka, prihvati predlog privatnog prevoznika Strela da preuzme te linije od GSP.
 
"Umesto kupovine trolejbusa za GSP, grad Beograd je zaključio ugovor u trajanju od 20 godina sa Strelom, kojoj će iz budžeta grad isplatiti 136,35 milijardi dinara za period važenja ugovora, kako bi ta firma angažovala elektroautobuse. Pored toga, privatni prevoznik je tražio i da grad ustupi trolejbuski depo GSP na Dorćolu kako bi to preduzeće napravilo svoju garažu na tom zemljištu", ukazali su sindikati.
Od gradske vlasti je zatražen odgovor na pitanje zbog čega se ukida trolejbuska kontaktna mreža, stubovi, ispravljačke stanice i drugi delovi infrastrukture u koju je grad Beograd uložio desetine miliona evra prethodnih decenija, da bi se na istim tim linijama ugrađivala i bespotrebno plaćala nova infrastruktura, kao što su punjači za elektroautobuse.
 
"Ukoliko se odluka o ukidanju trolejbusa i privatizaciji tog sektora sprovede, to bi značilo da je rukovodstvo grada postalo servis za ispunjenje poslovnih ambicija privatnog preduzeća Strela i njegovog vlasnika, na štetu svih zaposlenih u GSP i građana Beograda", naveli su sindikati GSP "Centar", "Pravda", "Sloga" i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • SRB-IN

    25.12.2024 23:15
    Stanarima BGH2O smeta buka
    Fantomsko naselje Beograd na vodi koji je osveta AVAV-a Beograđanima što ga dvaput nisu izabrali za gradonačelnika ukida tramvaje. Sve što asocira ne nešto starije, na neku tradiciju pa još i ako pravi buku, ne valja. Tramvaji su zakon....
  • NS

    25.12.2024 21:25
    Novi trolejbusi, novi autobusi, besplatna vožnja sve za BG. Gde je tu prestonica Vojvodine? Vozimo se u taljigama od autobusa, a plaćamo dok stojimo na jednoj nozi i duvamo jedni drugima u face. Sramota toliko zapostaviti NS srpsku Atinu
  • Prevoz zvani "srela"

    25.12.2024 21:12
    Kocke na Trgu
    Zbog čega gradonačelnik nije na sednici?
    Sindikati su u pravu.
    Sve što je u zadnje vreme urađeno, urađeno je loše. Na osnovu čega da se veruje da bi ova odluka mogla biti dobra?
    Posledice će videti Beograđani. Streli će biti lepo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija