![Kinezi posle nesreće u Novom Sadu upozorili Infrastrukturu železnice da su stanice nebezbedne Kinezi posle nesreće u Novom Sadu upozorili Infrastrukturu železnice da su stanice nebezbedne](/images/c2a776f97547a1f42c01489ae4c3093a/300x175_radnici_zeleznicka_stanica_021.jpg)
Problemi koje su Kinezi uočili na stanicama do Subotice: Nadstrešnica u Vrbasu može pući ili pasti
Kineski konzorcijum CRIC i CCCC uputio je još jedan dopis investitoru, finansijeru i nadzoru u kojem se detaljno opisuju "postojeći bezbednosni rizici i problemi na deonici pruge Novi Sad - Subotica".
![Problemi koje su Kinezi uočili na stanicama do Subotice: Nadstrešnica u Vrbasu može pući ili pasti Problemi koje su Kinezi uočili na stanicama do Subotice: Nadstrešnica u Vrbasu može pući ili pasti](https://www.021.rs//images/4b62de32582f8582b2df55c221906afe/Pruga_zeleznica_voz_960_nasa.jpg)
Foto: 021.rs
I taj dopis su na iste adrese uputili samo dan nakon što su prethodno sastavili dopis za investitora, finansijera i nadzor nad rekonstrukcijom pruge od Novog Sada do Subotice, a koji je nedavno objavio Forbes Srbija.
Ovaj magazin je imao uvid i u novi dopis a u njemu su, kako navode, evidentirani problemi na nekoliko staničnih zgrada kao i na drugim objektima na tim stanicama.
Predviđeni period upotrebe odavno prošao
Kinezi na početku ističu da su radove na stanicama u Bačkoj Topoli, Žedniku, Naumovićevu i Subotici izveli u skladu sa odobrenim projektima za izvođenje.
"Na osnovu Idejnog projekta i Projektnog zadatka, glavna konstrukcija gorenavedenih staničnih zgrada i pojedini delovi objekata su stari i nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Postojeće stanične zgrade su davno projektovane i njihov predviđeni period upotrebe je odavno prošao, a prilikom inspekcija na terenu Izvođač radova je primetio da postoje i određeni bezbednosni rizici zbog zastarelih delova objekata, te ovim putem podeća Investitora da obrati pažnju na sledeće", stoji u dopisu i detaljnije, stanicu po stanicu. opisuje uočene probleme.
Bačka Topola: "Suočavamo se s ozbiljnim problemima"
Kineske kompanije podsećaju da je stanica u ovom mestu napravljena krajem XIX veka. Podsećaju da je ugovorom bilo predviđeno da se radi renoviranje i sanacija poda u prizemlju, stolarije, zidova, plafona i parcijalna rekonstrukcija tavanice iznad prvog sprata „što je prošlo tehnički prijem“.
"Stare su fasada stanične zgrade, podovi u prostorijama 1-4 na prvom spratu, trenutno je oštećen plafon na severnoj strani na prvom spratu, ozbiljno su oštećene drvene stepenice na prvom spratu, i svi radovi u vezi sa pomenutim oštećenjima nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom, a ukoliko se popravke ne izvrše, suočavamo se sa ozbiljnim problemima“, upozorio je kineski konzorcijum.
Izvođač radova predlaže da se izvrši sanacija i rekonstrukcija oštećenih delova objekata.
Žednik: "Jako su stare konstrukcija i instalacije"
Za stanicu u Žedniku, izvođači navode da su u skladu s ugovorom završeni radovi na krečenju i uređenju fasade stanične zgrade, koja je prošla tehnički prijem.
"Jako su stare glavna konstrukcija stanične zgrade i unutrašnje instalacije, delovi unutrašnjih zidova su otpali, u pojedinim zidovima ima i pukotina, a sanacija ovih oštećenja nije bila predviđena komercijalnim ugovorom. Imajući u vidu da postoje bezbednosni rizici, Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost", navodi se u dopisu.
Naumovićevo: "Konstrukcija je prilično stara"
Stanična zgrada u Naumovićevu izgrađena je 1910. navode kineski izvođači.
"Sama konstrukcija je prilično stara i predlog Investitoru je da unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, kako bi se ustanovilo da je sama konstrukcija zgrade bezbedna za dalju upotrebu", navodi se u oceni objekta.
Subotica: "Postoje slabe tačke na spoju nadstrešnice i zidova"
Stanica u Subotici takođe je jedna od najstarijih. Izgrađena je 1882. stoji u dopisu.
"Konstrukcija i fasada su stari, kao i same krovne grede, dok u unutrašnjosti na zidovima postoje cigle koje su nove dodate i one koje su od ranije. Na peronu 1 u Subotici je čelična konstrukcija nadstrešnice povezana sa postojećim zidovima, i pored izdržljivosti i pouzdanosti nove konstrukcije, i dalje postoje slabe tačke na tom spoju. Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost. Istovremeno je neophodno redovno održavati i voditi računa o spoju pomenute čelične grede konstrukcije nadstrešnice sa postojećim zidovima", piše za stanicu na severu Bačke.
Nadstrešnica u Vrbasu: "Može pući i/ili pasti"
Kineski izvođači osvrću se i na pitanje nadstrešnice na stanici Vrbas Nova.
"Nadstrešnica iznad dvoja bočnih vrata u prizemlju stanice Vrbas Nova i nadstrešnica iznad ulaznih vrata u kancelarije na nivou perona izrađene su od kaljenog stakla, postavljene iznad ulaza, a širina dvoslojnog kaljenog stakla je 1,2 metra. Ovakva vrsta stakla, ukoliko je izložena udarima, pritisku od padanja teških predmeta ili se vremenom istroše i oštete ankeri, može pući i/ili pasti i na taj način povrediti ljude u blizini. Izvođač radova je montirao staklo u skladu sa projektnom dokumentacijom, a kako bi se izbegla opasnost, predlaže da se ispod stakla dodaju aluminijumski nosači kako bi sama konstrukcija nadstrešnice bila stabilnija", navode kineske kompanije koje su uz dopis priložile i slike ove dve nadstešnice.
Kada je reč o ovoj stanici, Kinezi su predložili i da se predviđena staklena ograda na prvom spratu stanice u Vrbasu zameni čeličnom - zbog bezbednosti.
Ostali rizici: Podvožnjaci, mostovi …
Kineski konzorcijum nije ukazao samo na probleme i rizike na staničnim zgradama. Tema dopisa bili su i nadvožnjaci i podvožnjaci.
Za jedan od podvožnjaka navode da nakon njegovog puštanja u saobraćaj, motorna vozila mimo zakona prolaze tuda i ugrožavaju bezbednost pešaka i biciklista, a dešavalo se i da zakače i oštete konstrukciju i osvetljenje u podvožnjaku i "direktno utiču na bezbednost železničkog saobraćaja".
Slična je primedba i za drugi podvožnjak gde ulaze vozila viša od dozvoljene visine i nanose štetu gornjoj konstrukciji, rasveti i oznakama.
Kada je reč o jednom od mostova, Kinezi su upozorili da, ukoliko se desi saobraćajna nezgoda ili vozilo udari u konstrukciju mosta, "postoji ozbiljan uticaj na samu konstrukciju i bezbednost železničkog saobraćaja".
Izvođači predlažu da se postave oznake ograničenja visine
Osim ovoga, oni upozoravaju da se na četiri mesta duž pruge ne može zatvoriti zaštitna ograda zbog situacije na terenu odnosno činjenice da se na tim mestima na prugu nastavljaju različiti industrijski koloseci i krakovi pruga. „Ni na jednoj od pomenutih lokacija nije moguće zatvoriti zaštitnu ogradu zbog situacije na terenu, što znači da postoji opasnost od nezakonitog prolaska nezaposlenih lica i životinja čime se direktno ugrožava železnički saobraćaj“, stoji u dopisu.
Čišćenje i održavanje
Na kraju, kineski konzorcijum se vraća podvožnjacima. Konstatuju da su pušteni u saobraćaj.
"U toku eksploatacije primećeno je da se na najnižim tačkama podvožnjaka akumulira blato, koje dalje ulazi u pumpu za vodu i dovodi do toga da se pumpa ne može automatski pokrenuti. Ukoliko se podvožnjaci i pumpe za vodu ne čiste blagovremeno od nagomilanog mulja, u podvožnjacima će doći do sakupljanja vode koja može uticati na saobraćaj i bezbednost. Izvođač podseća Investitora (ili lica odgovorna za održavanje podvožnjaka) da na vreme čisti i održava odvodne kanale podvožnjaka i same crpne stanice", ističu kineske kompanije.
Uz ovaj problem dodaju i da su primetili ozbiljan prekid i rđu na spoju uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču.
"Gromobranska zaštita nije u funkciji što predstavlja ozbiljnu opasnost“, ističu Kinezi.
Podsećaju da je gromobranska zaštita stara, a da ti radovi nisu predviđeni ugovorom.
"Izvođač ovim putem moli Investitora da razjasni da li je potrebno rekonstruisati sistem uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču". navodi se.
Odricanje od odgovornosti
Kao i u slučaju zahteva za proveru stabilnosti stanične zgrade u Novom Sadu, kineske kompanije se pozivaju na obaveze iz ugovora.
"Opisani problemi, kao i mišljenja i predlozi u vezi sa njima, nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Te samim tim nisu odgovornost Izvođača. Ipak, očekujemo vaše dalje instrukcije da li je nešto potrebno menjati. Ljubazno molimo Investitora da što pre da jasan odgovor na gorepomenute probleme kako bi se adekvatne mere i promene implementirale", zaključuju kineske kompanije.
Forbes Srbija navodi da je uputio pitanje kineskom konzorcijumu radi potvrde da su uputili ovaj dopis Infrastrukturi železnice.
"Pitali smo da li im je odgovoreno i da li imaju saznanja da je investitor nešto preduzeo, ali ni na ovo pitanje nismo dobili odgovor", navodi Forbes Srbija.
Odgovor, kako kažu, nisu dobili ni na pitanja upućena portparolu Infrastrukture železnice, da li su dobili novi dopis kineskog konzorcijuma o stanju staničnih zgrada duž deonice pruge od Novog Sada do Subotice i da li su preduzete mere za rešavanje opisanih rizika.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Advokatska komora: Advokati će postupati u hitnim predmetima
05.02.2025.•
0
Upravni odbor Advokatske komore Srbije (AKS) doneo je danas odluku da tokom obustave rada od 30 dana advokati postupaju u hitnim predmetima.
Penzioner koji je pokušao da razgovara s Vučićem: "Rekao sam sebi – Mile, imaš ili nemaš srce"
05.02.2025.•
19
Jedan penzioner je prošle nedelje pokušao da razgovara sa predsednikom države i da postavi pitanje mimo protokola - zašto državni dodatak za telesno oštećenje iznosi tek 8.750 dinara.
Fajnenšel tajms: Sumnjiva tišina s kojom lideri EU reaguju na proteste u Srbiji
05.02.2025.•
5
Čini se sumnjivom tišina s kojom lideri Evropske unije reaguju na studentske proteste u Srbiji, piše Fajnenšel tajms.
Forum beogradskih gimnazija se žalio povereniku: Odredbe kolektivnog ugovora diskriminatorne
05.02.2025.•
0
Forum beogradskih gimnazija je povereniku za zaštitu ravnopravnosti podneo pritužbu zbog, kako kažu, diskriminatornih odredbi Posebnog kolektivnog ugovora za zaposlene u osnovnim i srednjim školama.
VIDEO Debata u Evropskom parlamentu o Rio Tintu u Srbiji: Kokanović nije mogao da se obrati
05.02.2025.•
18
Evropski parlament je bio domaćin debate o rudarenju litijuma od strane kompanije Rio Tinto u Srbiji.
Đukić Dejanović: Dopisi školama bili su podsećanje na zakonske obaveze, a ne pretnje
05.02.2025.•
10
Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović saopštila je da su "njeni ranije upućeni dopisi školama bili podsećanje na zakonske obaveze, a ne pretnja".
Nabavka osam lokomotiva za vuču teretnih vozova: 20,2 miliona evra iz kredita Evropske banke
05.02.2025.•
0
Tender za nabavku pet novih dizel električnih lokomotiva za vuču teretnih vozova i tri dizel električnih lokomotiva za ranžiranje teretnih vozova objavila je Evropska banka za obnovu i razvoj.
Pravna pomoć za radnice Centra za socijalni rad koje nisu htele na miting SNS
05.02.2025.•
4
Inicijativa za unapređenje stanja u socijalnoj zaštiti saopštila je da će obezbediti besplatnu pravnu pomoć za dve radnice Centra za socijalni rad u Gadžinom Hanu.
FOTO: Vučevićeva ostavka stigla u Skupštinu
05.02.2025.•
7
U Skupštinu Srbije stigla je ostavka premijera Miloša Vučevića.
ANEM zamrzava članstvo u Radnoj grupi za bezbednost novinara
05.02.2025.•
0
Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM) je saopštila da se pridružuje novinarskim i medijskim udruženjima koja su u utorak zamrzla učešće u radu Stalne radne grupe za bezbednost novinara.
Janis Varufakis o protestima u Srbiji: Neka nam studenti pokažu put za dalje
05.02.2025.•
2
Svetski poznati ekonomista i bivši ministar finansija Grčke Janis Varufakis podržao je proteste studenata u Srbiji.
VIDEO: Završen protest podrške prosvetarima u Beogradu - sutra novi, biće predati zahtevi
05.02.2025.•
4
Protest ispred Ministarstva prosvete u Beogradu je završen, uz najavu da će sutra biti održan još jedan.
Sud obustavio deo odluke advokata o štrajku: Naloženo im da rade u pritvorskim i hitnim predmetima
05.02.2025.•
0
Viši sud u Beogradu obustavio je od izvršenja deo odluke Skupštine Advokatske komore Srbije i potpunoj obustavi rada na mesec dana.
Vanja Grbić podržao studente: Oni su snaga potrebni za ozdravljenje
05.02.2025.•
4
Proslavljeni odbojkaš Vladimir Grbić uputio je podršku studentima u Srbiji.
Evrokomesarka Kos uputila pismo građanima Srbije: Potreban inkluzivan dijalog
05.02.2025.•
11
Odgovarajući na bojazni iz Srbije zbog trenutne situacije, evropska komeska za proširenje Marta Kos rekla je da evropska agenda Srbije nudi rešenja za mnoga otvorena pitanja.
Ko je Rod Blagojević koji se sastao sa Vučićem: Od guvernera do zatvora
05.02.2025.•
15
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić sastao se u utorak sa bivšim guvernerom Ilinoisa i bivšim robijašem Rodom Blagojevićem.
Preminuo glumac Dejan Matić
05.02.2025.•
1
Glumac Beogradskog dramskog pozorišta Dejan Matić preminuo je u 61. godini, potvrđeno je Tanjugu u BDP-u.
BIRN: U izgorelom domu za stare bili psihijatrijski pacijenti, čuvao ih nekvalifikovani sin vlasnika
05.02.2025.•
6
Osam osoba starosti između 47 i 92 godine umrlo je u domu "Ivanović" u Barajevu u požaru koji je izbio, kako se sumnja, zbog cigarete ili upaljača jedne od žrtava.
Najmanje desetoro povređenih u sudaru autobusa i automobila kod Negotina
05.02.2025.•
0
Najmanje deset osoba je povređeno u sudaru autobusa i automobila na Kobišničkom putu u Negotinu.
Brnabić: Samo u Srbiji ima kontradiktornost - Vučić nije nadležan, ali jeste kriv
05.02.2025.•
21
Predsednica Narodne skupštine Ana Brnabić izjavila je da je Srbija jedina država na svetu u kojoj, kako tvrdi, opozicija ne želi izbore.
Komentari 39
Zile
Sanja
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar