Smetaju li vam LED svetla na automobilima drugih vozača?

Velika Britanija mogla bi da zabrani LED svetla na automobilima. Hiljade vozača navode da ih takvo osvetljenje zaslepljuje i stvara probleme na ulicama, zbog čega je pokrenuta studija.
Smetaju li vam LED svetla na automobilima drugih vozača?
Foto: Pixabay (ilustracija)
Da problem korišćenja LED svetala nije rezervisan samo za ostrvo gde se vozi levom stranom puta, pokazuju i brojni primeri iz Srbije. Ukoliko vozite, sigurno ste primetili da kada padne noć, neretko u susret idu automobili sa uključenim LED svetlima, što može da vas zaslepi. 
 
O tome da li je problem u LED svetlima ili nečem drugom, za Euronews Srbija objašnjava profesor Saobraćajnog fakulteta Nenad Marković.
"Dakle, svetla kao svetla, sami izvori svetlosti, nisu toliko problematični koliko je problematično pitanje usklađenosti i podešenosti izvora svetlosti. Čest je problem da se postavljaju svetla, odnosno sijalice koje nisu adekvatne za taj far, koje ne odgovaraju ogledalima tog fara, odnosno uglovima konkretnog fara. Iz tog razloga često imamo rasipanje svetlosti o kojem pričamo i koje može da zaslepi ostale učesnike u saobraćaju", objašnjava sagovornik ovog medija i nastavlja:
 
"S druge strane, postavlja se pitanje i podešenosti tih farova. Naime, postoji zakonska norma prema kojoj farovi moraju biti adekvatno podešeni, da izvor svetla ne ometa ostale učesnike u saobraćaju, a da omogući dovoljnu uočljivost. Upotreba naknadno ugrađenih izvora svetlosti, bilo u obliku dodatnih farova ili farova koji su izmenjeni u odnosu na fabričke, pravi dodatni problem i može da izazove zaslepljivanje, jer svaki izvor svetla koji nije sa našeg vozila, a uperen je ka drugom vozaču, umanjuje mogućnost uočavanja. Dakle, ako je uperen ka očima vozača, svakako će, zbog prirodnog procesa, smanjiti uočljivost, pa samim tim vozač teže može da isprati saobraćajnu situaciju. Takođe, u nekim situacijama teže će uočiti pešaka, recimo u noćnim uslovima ili na delu puta gde je smanjen izvor svetlosti."
U kontekstu tehničkog pregleda vozila, profesor Marković ukazuje na Pravilnik, ali i na manipulacije nesavesnih vozača nakon završetka pregleda vozila.
 
"Pravilnik je predvideo proveru glavnih svetala na vozilu kao jednu od provera. Takođe, postoje uređaji kojima se to meri. Svakako, kada vozilo izađe sa tehničkog pregleda, to ne sprečava njihove vlasnike da izmene ili vrate neke prethodno postojeće izvore svetlosti ili ih podešavaju do novog tehničkog pregleda", navodi Marković.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Bob

    06.02.2025 10:11
    Op
    Bas tako ovaj izgleda vozi Ferarija kad prica o Bmw x3 kao o Yugu,mnogo iskompleksiranih ljudi je kod nas ,ja sam video isto to auto svugde po EU da se vozi i to bas cesto ,izgleda da oni ne znaju sta valja,uzgred ko onaj vic Pitaju Cigu sta je bolje Porsche ili Golf kaze Cigo ko iz topa pa Golf,pita covek kako bre Golf? Pa tako rece Cigo vidim da vise ljudi vozi Golfa nego tog Porschea znaci da je bolji Golf! Tako i ovaj ovde sa svojim komentarom !
  • AA

    06.02.2025 10:05
    automatsko podesavanje
    Drze ljudi ponekad i na automatskom podesavanju svetla a kad je magla ili pada kisa kamere ne rade dobro i baca se dugo svetlo kad ide u suprotnom pravcu auto umesto da ga ugasi i predje na kratko.
  • Prle

    06.02.2025 10:04
    Jok
    Po cemu je to tebi Bmw x3 prve generacije smece,objasni mi molim te,zivim u Austriji vozim takav auto i ne samo ja vec jako puno ljudi,taj auto o kom pricas ocigledno veze nemas, dobra limarija ,podvozje dobro,pogon 4x4 koji se pokazao vrhunskim,motor koji ide preko 500 000 km sa odrzavanjem,o cemu ti blebeces ovde nije mi jasno ali uopste,auto ima svoje fabricke farove ,o cemu ti prdis Strucnjak ???????

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija