Parking mesto košta i preko 50.000 evra: Ko u Srbiji to može da priušti?

U Srbiji ima oko 30.000 ljudi koji su se prijavili da plaćaju porez na luksuz. Punom parom se grade luksuzna naselja u kojima kvadrat košta oko 10.000, a samo parking mesto košta oko 50.000 evra.
Parking mesto košta i preko 50.000 evra: Ko u Srbiji to može da priušti?
Foto: Pixabay (ilustracija)
Muškarac iz Beograda, koji je direktor, inženjer, ekonomista ili menadžer. Zarađuje oko milion evra mesečno. Ovo bi bio jednostavno iskazan prototip izuzetno bogatog čoveka u Srbiji, barem prema podacima koji su prijavljeni Poreskoj upravi, piše Vreme.
 
Ova ustanova je tako, prema poslednjim dostupnim informacijama, dobila oko 30.000 prijava za obračun godišnjeg poreza na luksuz, koji moraju da plaćaju građani koji zarađuju više od 4,2 miliona dinara godišnje.
Tako se ispostavilo da je građanin sa najvećom zaradom prijavio da na godišnjem nivou zarađuje 14 miliona evra, dok je prosečna plata u Srbiji oko 100.000 dinara, mada je realno oko 77.000 dinara. Razlika u godišnjim primanjima najbogatijeg i prosečnog građanina Srbije je - poprilična.
 
Za to vreme, na tržištu nekretnina u Beogradu u kratkom roku pojavila su se dva projekta - Delta District u blizini Hajata, i Danube Riverside na mestu bivšeg hotela Jugoslavija. Prema informacijama konsultantske kuće Cordon, Danube Riverside ponudiće 525 stanova, a cena kvadrata kreće od 9.000 evra, a predviđeno je da cena garažnog mesta bude 50.000 evra.
Za Delta District cena kvadrata će biti od 7.000 evra, a parking mesto se prodaje između 42.000 i 52.000 evra.
 
Da se u Srbiji grade čitavi kompleksi koji su specijalizovano osmišljeni za bogate koji traže luksuz - to pokazuje da u zemlji postoji tražnja za ovakvim nekretninama.
 
"Niko neće da pravi Potemkinova sela koja će samo da stoje prazna. Svi koji se u Srbiji bave građevinom posluju tako da gledaju da dobiju maksimalni profit, a kako kod nas ne caruju institucije, ceo proces je lako dezavuisati i tek naknadno dobiti dozvole, što jasno vidimo da se i dešavalo poslednjih decenija, kako od pada nadstrešnice, izlaze na videlo procesi izgradnje u zemlji", kaže za "Vreme" ekonomista Saša Đogović.
 
Tako na pitanje ko zapravo ima toliko novca da kupi parking mesto od 50.000 evra i stan od pola miliona evra, Đogović kaže da to svakako može da bude mali broj dobro plaćenih sportista i estradnih umetnika, kao i jedan, opet mali broj ljudi koji radi u IT sektoru, ali imaju menadžerske ili direktorske pozicije u dobro pozicioniranim firmama.
 
"Ipak, tu je i značajan broj ljudi koji su se obogatili tako što su bliski vlasti, jer smo videli da je sistemska korupcija uzela maha na svim nivoima, ne samo na republičkom i u Beogradu, već i na lokalu i u manjim sredinama", dodaje Đogović.
 
On daje primer hapšenja bivše gradonačelnice Niša Dragane Sotirovski, koja se sumnjiči da je korupcijom došla do velike sume novca, najviše u oblasti građevine, kao i braće Stajić, koji su u Beogradu malverzacijama navodno izdavali dozvole kako bi objekti mogli da se podižu bez potrebne papirologije.
 
Srbija je, prema poslednjim podacima organizacije Transparentnost, među prvih pet zemalja u Evropi po indeksu korupcije, a Đogović misli da su to upravo ovi najbogatiji koji imaju novac da kupuju luksuzne nekretnine.
 
"To kolo ima mnogo isprepletanih ruku, videćemo ko će to kolo napuštati barem privremeno, zbog ovih poslednjih hapšenja", dodaje on.
 
Najčešća prijavljivana zanimanja Poreskoj upravi su menadžer, direktor, inženjer, ekonomista i pravnik. Od ukupnog broja poreskih obveznika koji plaćaju porez na luksuz, 90 odsto su muškarci.
 
Prijavljeni prihodi za prvih 100 podnosilaca poreskih prijava sa najvećim iskazanim prihodima su u rasponu od oko 100 miliona dinara do oko 1,7 milijardi dinara. Najviše ih je iz Beograda, 69 odsto, a među njima je tri odsto stranih državljana.
Ovde se ipak neće naći mnogi sportisti koji imaju prebivalište u bescarinskim zonama u inostranstvu, kao ni predstavnici estrade, koji često zaradu dobijaju na ruke.
 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Gibe

    28.02.2025 09:39
    Cmizdrenje
    Ko vam je kriv kada imate loš repertoar u telefonskom imeniku.
    Na pravim brojevima leži lova.
    Vi koji cmizdrite i ogovarate ovde po forumima i stalno vam neki očin fali zbog tobožnje nepravde a u stvari vaše lične nesposobnosti i ljubomore počnite već sa promenom omiljenih tel. brojeva .
    Prestanite da tražite vezu za bilo koju glupost i pokušajte da mućnete sopstvenim glavama.
  • Oki

    28.02.2025 09:09
    Oki
    Imajući u obzir inflaciju ovo su trenutno realne cene parkin mesta i garaža. Zaraditi 30 50 hiljada evra od prosečne plate je ne moguce i ako dodjes do njih nisu nista bar za trgovinu. Kupis neki auto garderobu obnovis popraviš zube renoviras malo stan odes na neki odmor i to je to nema vise!
  • Treba

    28.02.2025 07:02
    Bre
    Raskinuti sve ugovore i dvorišta vratiti deci za igru....kupcima vratiti pare.Deca su se ranije igrala u dvorištima svojih zgrada....sada su isterana zarad INVESTITORA...Ima investitora koji su svesni da je to protivzakonito i nisu prodavali dvorišna parking mesta....RASPITAJTE SE DA IH NE REKLAMIRAM.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Kamioni na prelazu Šid čekaju oko pet sati

Teretna vozila na graničnom prelazu Šid na izlazu iz Srbije čekaju oko pet časova, a na Batrovcima i Kelebiji se zadržavaju oko dva sata, saopštio je Auto-moto savez Srbije (AMSS).