Novi zakon o saobraćaju u pripremi, građani poslali 150 predloga šta da se menja

U toku je izrada novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju koji bi trebalo da bude gotov do kraja 2025. godine, a građani Srbije imaju priliku da daju predloge za njegovo unapređenje.
Novi zakon o saobraćaju u pripremi, građani poslali 150 predloga šta da se menja
Foto: Pixabay
Do sada je na adresu Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS) stiglo više od 150 predloga, a svaki od njih razmatra radna grupa koju čine predstavnici MUP-a, akademskih i naučnih institucija, nevladinih organizacija, kao i pravosuđa.
 
Kako za "Blic" ističe savetnik direktora ABS Milan Ilić, novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju se izrađuje iz dva razloga. Prvi je usklađivanje sa propisima Evropske unije, a drugi otklanjanje nedostataka postojećeg zakona sa jasnim ciljem - unapređenja bezbednosti i smanjenja broja saobraćajnih nezgoda sa teškim posledicama.
 
"Formirana je radna grupa u kojoj je MUP nosilac, a koju čine svi subjekti bezbednosti saobraćaja, od ministarstava, preko fakulteta, NVO, udruženja, čak su i sudstvo i tužilaštvo uključeni u ovaj proces", kaže Ilić za "Blic".
Ističe da je do sada na mejl adresu zobs.predlozi@abs.gov.rs stiglo više od 150 predloga, a grupisani su u nekoliko grupa.
 
"Neki su već našli mesto u nacrtu zakona, a svi se razmatraju u radnoj grupi", ističe Ilić.
Izmene u obukama učesnika u saobraćaju
 
"Građani sami sugerišu da se poveća bezbednost kroz obuku i edukaciju učesnika u saobraćaju. To je za nas signal da se pooštre procesi edukacije, odnosno pripremne nastave za vozače", kaže Ilić.
 
Digitalni vozački dosije
 
Takođe, građani su predložili digitalizaciju prijave prekršaja i efikasnije kontrole saobraćaja od strane saobraćajne policije.
 
"Građani sagledavaju savremene napretke tehnologije, veštačku inteligenciju i kamere, i smatraju da uvođenje digitalizacije može da se ubrza proces i na taj način se kazne oni koji ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju", naveo je Ilić.
 
Prilagođavanje kazne primanjima
 
Građani su takođe ukazali da žele prilagođavanje kazni visini primanja prekršioca. 
 
"To znači da ako neko ima platu milion dinara i napravi saobraćajni prekršaj, da njegova kazna bude značajno veća u odnosu na nekog ko ima platu 50.000 dinara", objasnio je Ilić.
 
Uvođenje strožih kazni za bahate vozače
 
Kada je reč o saobraćajnoj infrastrukturi, tačnije signalizacije u saobraćaju, građani su dostavili zanimljiv predlog, a to je LED saobraćajna signalizacija - označavanje LED sijalicama pešačkih prelaza kako vertikalno tako i horizontalno.
 
Najčešći predlozi građana uključuju:
 
- Unapređenje obuke vozača i uvođenje saobraćajne kulture u obrazovni sistem.
- Digitalizaciju sistema kontrole i efikasnije procesuiranje prekršaja uz pomoć kamera i veštačke inteligencije.
- Uvođenje LED saobraćajne signalizacije na pešačkim prelazima.
- Obavezno polaganje za vožnju bicikla i električnih trotineta.
- Prilagođavanje kazni visini primanja - da se kazne razlikuju u zavisnosti od ekonomske snage počinioca.
- Strože kazne za bahate vozače koji svojim ponašanjem direktno ugrožavaju bezbednost drugih učesnika u saobraćaju.
 
Građani i dalje mogu slati svoje predloge na adresu zobs.predlozi@abs.gov.rs.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nick

    13.04.2025 20:17
    Ovo je prilika da se ukine sve što je suvišno u zakonu: rok važenja prve pomoći, obavezne zimske gume, ograničenje brzine na autoputu. Ima toga još verovatno, jer je prenormiranost karakteristika birokratskog društva.
  • Brau

    13.04.2025 17:26
    Ne postoji uslovno levo svetlo.
    Kada se upali zelena strelica, apsolutno bez ometanja je skretanje levo, a pesaci ne mogu da se nađu na pešačkom prelazu te ulice u koju se skreće levo.
  • Pera Ždera

    13.04.2025 16:10
    Dnevna svetla
    Skoro su svi ukinuli, osim skandinavaca, jer je kod njih zima 2/3 godine.
    Potpuno bez smisla.
    Odgovornost organa upravljanja putevima i na državnom i lokalnom nivou!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija