Istraživanje: Manipulacija kilometražom kod automobila uvezenih u Srbiju

Kod automobila uvezenih iz Slovenije u Srbiju, 6,8 odsto pregledanih vozila pokazalo je rizik od manipulacije kilometražom.
Istraživanje: Manipulacija kilometražom kod automobila uvezenih u Srbiju
Foto: Pixabay
U stopu je prate Italija (6,7 odsto), i Holandija (6,1 odsto), pokazala je analiza kompanije za podatke o automobilima carVertical.
 
Većina uvezenih automobila u Srbiji potiče iz Zapadne Evrope i susednih oblasti.
 
Od svih uvezenih vozila koje je carVertical proverio u 2024. godini, 20,7 odsto je uvezeno iz Italije, 20 odsto iz Francuske, 11 odsto iz Nemačke, 10,4 odsto iz Švajcarske i 7,4 odsto iz Belgije.
Takođe, čest je uvoz iz Nemačke i Švajcarske, jer ove zemlje nude širok spektar premijum i vozila srednje klase, često sa detaljnom servisnom istorijom.
 
Tražena su i vozila iz Belgije i Holandije zbog rigoroznih propisa o održavanju, što garantuje da su u dobrom stanju.
 
Kako se navodi, uvozni automobili nisu uvek bolji izbor jer mnogi imaju vraćenu kilometražu.
Za popravku velikog broja oštećenih automobila koriste se jeftini, neoriginalni delovi, što može uzrokovati probleme sa pouzdanošću u budućnosti.
 
Prema studiji kompanije carVertical, kod automobila uvezenih iz Slovenije u Srbiju, rizik od manipulacije kilometražom bio je veći, a 6,8 odsto pregledanih vozila pokazalo je odstupanja. U stopu je prate Italija (6,7 odsto), Holandija (6,1 odsto), Nemačka (5,1 odsto) i Švajcarska (3,6 odsto).
 
Teško je utvrditi gde je izvršena manipulacija kilometražom jer se često dešava da lokalni prodavci falsifikuju kilometražu kod automobila uvezenih iz inostranstva kako bi se veštački podigla cena.
 
Kupcima se savetuje da, pored provere izveštaja o istoriji vozila i potvrde njegovog porekla, odvezu automobil kod mehaničara kako bi se utvrdilo njegovo stvarno stanje.
 
Istraživanjem su obuhvaćeni izveštaji o istoriji automobila koje su klijenti kompanije carVertical kupili u periodu od 1. januara 2024. do 31. decembra 2024. godine.
Automobili iz uvoza su klasifikovani prema zemlji porekla, izračunati su procenti i napravljena je rang-lista.
 
Zemlje uvoznice najpodložnije prevarama sa kilometražom utvrđene su odabirom deset najvećih uvoznih tržišta u svakoj zemlji i njihovim rangiranjem na osnovu procenta vozila sa vraćenom kilometražom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • kurajber

    16.04.2025 08:20
    Nesto su ti procenti stelovani kao kilometraze, nego imamo bitnine teme u drustvu od kilometraze polovnjaka.
  • Autodiler

    15.04.2025 15:01
    Nema tu manipulacije, to su sve automobili pažljivo birani i svi su presli oko 200 000 Km, i sve su vozile babe i dede do crkve i najdalje do pijace. Zato navalite, još malo pa nestalo!
  • shloma

    15.04.2025 14:45
    A katalizator nema ni jedan i kad ima skinu pre prodaje

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija