Srpski turisti u inostranstvu ostave milijardu dolara

Srpski turisti će i ove godine, uprkos krizi sa kojom se susreće naša ekonomija i teškim posledicama koje su ostavile poplave, iz zemlje "izneti" više od milijardu dolara.
Srpski turisti će i ove godine, uprkos krizi sa kojom se susreće naša ekonomija i teškim posledicama koje su ostavile poplave, iz zemlje "izneti" više od milijardu dolara.

Gotovo je tradicija da Srbije najviše novca ostave Grčkoj, podaci pokazuju čak 150 miliona evra. Na drugom mestu je Nemačka, kojoj ostavimo oko 80 miliona evra, a na trećem Turska sa više od 60 miliona evra zarađenih od srpskih turista, pišu "Novosti".

Uporedo sa porastom broja naših turista u inostranstvu, pada, i to već godinama, broj domaćih gostiju u Srbiji. Uprkos tome kampanja "Putujte po Srbiji" uvek se vodi za strane goste, naročito mlade i slaboplatežne.

"Dok god država ne primeni recept koji koriste ostale turističke zemlje broj domaćih turista će padati, a veću zaradu od stranih nećemo imati", kaže Milan Lainović iz UO JUTA i predsednik Unije turističkih asocijacija Jugoistočne Evrope. "Hrvatska, Turska, Tunis, Egipat i ostale zemlje daju novac "po glavi dovedenog turiste". To nije tajna! Kada se na visokom nivou donese odluka i odredi strategija, kao što je Makedonija napravila čudo sa holandskim turistima u Ohridu, sve agencije će se okrenuti dovođenju, a ne odvođenju turista", kaže Lainović.

Balkansko udruženje agencija planira da dovodi strane goste, jer pažnju dobro platežnih turista ne može da zadrži samo jedna zemlja. Problem je što ostale zemlje svojim agencijama daju beneficije, a nacionalne avio-kompanije karte.

U agencijama kažu da i dalje niko nema interes da dovodi strane turiste, jer se na državnom nivou godinama turizmom bave ljudi koji nisu iz - proizvodnje.

"Moramo da unapredimo turističku industriju, pošto zapošljava najviše novih ljudi, jer je to direktan izvoz", kaže Midorag Popović, direktor Turističke organizacije Srbije. "Flašica kisele vode koju popije turista je kao izvezena roba bez troškova transporta, carine i marketinga. Neophodni su značajni potsticaji za promociju i razvoj turizma i da ova industrija bude tretirana kao izvoznik. Ako počnemo sa povraćajem PDV po realizovanom putovanju, za godinu dana bismo zarađivali dve milijarde, a većina agencija bi dovodila umesto odvodila turiste. Sada agencije na receptivnom turizmu gube."

Slovenija i Mađarska, koje važe za "kraljice akva-parkova" nalaze se na 11. i 12. mestu liste deviznog odliva iz naše zemlje. Krivica je naša - Srbija nema nijedan zatvoreni akva-park na nivou ovih zemalja. Naime, svi investitori u Srbiji žele brz novac sa malo ulaganja. Takođe, putevi koji vode u srpske banje daleko su od odličnih.

Patriotizam je posebna boljka naših ljudi, jer turističke agencije bukvalno žive isključivo od državnih službenika jer oni pune čarter-letove.

Takođe, Srbija je jedina zemlja u kojoj na tviter-nalogu Nacionalne turističke organizacije može da se nađe link za tekst o godišnjici početka Prvog svetskog rata u kojem je atentator "srpski nacionalista", a Austrougarska je bila pod pretnjom "srpske ambicije na Balkanu".

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • sky

    05.08.2014 08:44
    turizam
    ovde u tekstu postoji jedan oksimoron a to je da srbi troše 1 milijardu dolara a onda u nabrajanju ne dobacimo više od 300 milona,druga netačna informacija je da se broj domaćih gostiju smanjuje naprotiv po zvaničnoj informaciji turističkog saveza srbije imamo povećanje posete domaćeg gosta kao i stranog gosta tako da ovi bombastični naslovi nemaju pokriće.
  • 05.08.2014 07:57
    Ulaz i prvi utisak o Srbiji
    Kad smo se ove godine vraćali iz Hrvatske sa letovanja, najgori deo puta je bio od Bačke Palanke do NS - ajde što je put loše zakrpljen, ali što nema belih linija na kolovozu to mi nije jasno. Na nekim deonicama tog kratkog puta nije se jasno videla ni središnja linija po kolovozu. Te linije se ne stavljaju zbog lepote, nego zbog velikog značaja za bezbednost vozila i putnika, naročito tokom noćne vožnje ili po magli i kiši, te se moraju redovno obnavljati. Dokle ide neprofesionalizam u ovoj zemlji? A poznato je da su dobri putevi jedan od važnih uslova za razvoj turizma.
  • ns

    05.08.2014 06:39
    Statistika ili Plate
    "Patriotizam je posebna boljka naših ljudi, jer turističke agencije bukvalno žive isključivo od državnih službenika"
    Zanimljiv podatak o letovanju u inostranstvo:
    89% zaposleni u drzavnim institucijama +porodice.
    7% privatni sektor+porodice
    2% penzioneri
    2% ostali (sta god im to znacilo)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija