Vožnja motora na zadnjem točku biće nasilnička vožnja?

Stručnjaci žele da u Zakon o bezbednosti saobraćaja ugrade još dva primera nasilničke vožnje - vožnju motocikla na zadnjem točku i prekoračenje brzine u naseljenim mestima ili na auto-putu.
Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da se nađu pred poslanicima do kraja godine. Članovi radne grupe predložili su nekoliko destina novih kategorija prekršaja i isto toliko novih pravila u ponašanju koje bi vozače mogli da čekaju već sledeće godine.

Izmenama Zakona biće obuhvaćena i nova kategorizacija nasilničke vožnje. Do sada je to bilo preticanje preko pune linije, kolone vozila i dvostruki prolaz kroz crveno svetlo. Sada stručnjaci žele da u Zakon ugrade još dva primera ovakvog ponašanja - vožnju motocikla na zadnjem točku i prekoračenje brzine u naseljenim mestima ili na auto-putu.

"Vožnja preko 80 kilometara u naseljenom mestu i preko 150 kilometara na auto-putu mogli bi da se kategorišu kao nasilnička vožnja jer time vozač potpuno svesno krši neki propis", ističe Krste Lipovac, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja. Konkretan predlog je i da se dozvoli parkiranje na trotoaru svuda gde je to zakonski moguće, jer je sada strogo zabranjeno osim ako parking servis to nije odredio.

Takođe, treba dozvoliti preticanje motokultivatora ili traktora iako je linija puna jer se time ubrzava saobraćaj. "Gde je to moguće, treba omogućiti preticanje poljoprivrednih mašina jer one usporavaju saobraćaj. Traktori razvijaju od 30 do 40 kilometara na čas i oni svojim kretanjem čine saobraćaj nebezbednim više nego ostali učesnici", objašnjava Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

U Komitetu za bezbednost saobraćaja navode da treba pooštriti kaznenu politiku. "Treba nagraditi savesne i još više kazniti nesavesne vozače. Treba pooštriti kazne i pre svega treba još bolje precizirati ulogu putara, koji do sada nisu odgovarali ni u jednom slučaju", navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

U okviru promena Zakona predlaže se i veće odvajanje novca iz budžeta za bezbednost saobraćaja. Ta sredstva treba usmeriti ka projektima koji su realni i praktični. Njima će se finansirati kružni tokovi, novi trotoari, semafori i zaštitne ograde.

  • Dr Petrović

    19.11.2014 11:37
    Da li to znači?
    Da može "naprednjaka"?
    Na lastu?
    Na jednoj nozi?
    Noge na kormanu?
    Sa stranke?
    Na ležaka?
    Bez ruku?
    Da se pale gume?
    Bez prigušivača?
    ...........

  • The Lalosh

    19.11.2014 09:28
    @ ivans - Gospodo, nemate pojma
    Uz dužno poštovanje godinama izgleda da ni vi nikada niste seli na motor.

    Izjave:

    "Gospodo zakonodavci, da li ste ikada vozili motor koji ima preko 100 konjskih snaga? Ako želi da vozi brzo, vozač se trudi da motor NE DIGNE NA ZADNJI TOČAK pošto tim postupkom drastično gubi na ubrzanju i brzini!!!"

    Totalna glupost. Svako ko vozi motor i ima iskustva zna kako da ga vozi, a da se ne bori sa njim. Tako se i razlikuju oni koji znaju i oni koji će tek da nauče.

    Zatim izjava:

    ""Zadnjak" je samo egzibicija i ništa više."

    Je vrlo opasna tvrdnja. Na uređenom poligonu bez saobraćaja to jeste cirkuska tačka i to vrlo atraktivna. Međutim, to je egzibicija koja u saobraćaju može da košta života. I ne samo jednog života.

    Ovo je tek biser koji može da odnese mnogo života:

    "Osim toga, da li vam je poznato da motocikl (mislim da mu je to zvaničan naziv) ima zaustavni put daleko, daleko manji od putničkog automobila?"

    Ovo ne da nije tačno, već mi svakodnevno u saobraćaju u vožnji motora pravi velike probleme i ugrožava život. Ne znam zašto su vozači ubeđeni da ja motorom mogu sa 50km/h da se zaustavim u metar dužine. Zato mi seku put polukružnim okretanjem tik ispred mene i to objašnjavaju time da ja mogu da stanem kao ukopan. Ljudi, motor ima 2 (tanka) točka i 250 kg. Oni lakši imaju i srazmerno slabije kočnice. Čak i po suvom i da ima ABS ne može da stane na kraćoj udaljenosti od automobila iste snage i brzine. NIKAD! UPAMTITE TO!

    Sa ovim delom se delimično slažem:

    "Da, znam da ima obesnih bajkera, ali tvrdim da ih je daleko manji broj od tatinih sinova u BMW-ima i Mercesedesima koji inače i nemaju m*da da voze motor već se iživljavaju pošto oko sebe imaju bar 8 air-bag-ova. (A pošto su ufiksani, ne mogu da voze ne bicikl). Uostalom, pogledajte statistiku u kom procentu su za saobraćajne nezgode krivi motociklisti. Čisto da ne lupetate."

    Slažem se da je manji broj obesnih vozača motora, ali ne mogu da ulazim u ocenjivanje motiva obesnih vozača automobila.

    Pozdravlja vas vozač motora od 40+ godina, koji sebe ne smatra bajkerom. Ali to je druga tema.
  • pola viagre

    19.11.2014 07:42
    Mada to nije ništa novo,prolete sinoć džip na somborskom bulevaru,sa 160-180 kmh,a 4 policajca sede mirno u pežou i okrenuše glavu na drugu stranu!E tu je problem a ne u novim zakonima...ustvari,treba uvesti novi zakon ali za policiju,ako ne rade svoj posao,šut u dupe s posla!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija