Delez ostaje u Srbiji

Belgijski trgovinski lanac Delez grupa ne planira da se povlači iz Srbije i u ovoj godini nastaviće sa renoviranjem svojih prodajnih objekata, najavio je generalni direktor Džon Kiricis.

Belgijski trgovinski lanac Delez grupa ne planira da se povlači iz Srbije i u ovoj godini nastaviće sa renoviranjem svojih prodajnih objekata, najavio je generalni direktor Džon Kiricis.

On je kazao da je Srbija za Delez grupu jedno od glavnih tržišta. Namera Delez grupe je da bude broj jedan na tržištima na kojima radi. U Crnoj Gori, Bugarskoj, Albaniji i BiH, to nismo bili. Ta tržišta su zahtevala previše truda, a pošto to nije bilo isplativo, povukli smo se i odlučili da ostanemo fokusirani na
Srbiju - kazao je Kiricis.

Prema njegovim rečima, najbolji dokaz da Delez ne namerava da se povlači sa tržišta Srbije jeste i nedavno otvaranje distributivnog centra u Staroj Pazovi, investicije vredne 50 miliona evra.

On je potsetio da se taj centar iz kojeg može da se snabdeva 500 prodavnica, prostire na 75.000 kvadratnih metra i da je u njemu trenutno zaposleno oko 400 radnika, a do 2020. je u planu zapošljavanje još oko 350 radnika.

Kiricis je naglasio i da je ove godine Delez otvorio devet novih objekata u Srbiji - jedan Tempo u Šapcu, sedam Maksi prodavnica i jednu Šop end go prodavnicu, dok je 38 objekata ukupno renovirao.

- U prilog tome da se ne povlačimo sa tržišta Srbije govori i to što smo oko 150 prodavnica formata Mini maksi rebrendirali u objekte Šop end go, a u januaru 2015. ćemo to uraditi i sa preostalih 40 objekata tog formata - kazao je Kiricis.

On je naglasiio da ta kompanija posluje u teškom ekonomskom okruženju, ali da uprkos tome nastoji da pronađe rešenja kako bi kupci bili zadovoljni kako proizvodima koji im se nude, tako i njihovom cenom.

- Delez oseća pad kupovne moći stanovništva, ali nalazimo rešenja u smislu smanjenja veličine proizvoda, količine, kako bi proizvodi bili dostupniji građanima. Tu su i naše robne marke 'premia' i '365' - dodao je Kiricis.

Prema njegovim rečima, dolazak novih trgovinskih lanaca u Srbiju neće nužno uticati na smanjenje cena proizvoda u trgovinskim radnjama. Kiricis je potsetio i da Delez u Srbiji ima ukupno 390 prodajnih objekata formata Tempo, Maksi, Šop end go i da zapošljava 10.800 ljudi.

On je nije mogao preciznije da kaže ništa o ostvarenim poslovnim rezultatima u Srbiji, naglašavajući da se oni prikazuju u sklopu prihoda Delez grupe u jugoistočnoj Evropi, a koji su u trećem kvartalu 2014. bili povećani za 3,7 odsto, na 751 miliona evra u stvarnim cenama. Prema tim podacima na nivou cele grupe, u trećem kvartalu povećana je osnovna poslovna dobit za 12,2 odsto na 32 miliona evra, dok je osnovna operativna marža uvećana sa četiri odsto na 4,3 odsto, što je rezultat poboljšanja bruto marže zbog boljih dobavljačkih odnosa, naveo je Kiricis.

Delez je krajem jula 2011. godine kupio srpsku kompaniju Delta maksi za 932,5 miliona evra, uključujući i neto dug od 318 miliona.

  • 02.01.2015 13:07
    ma da
    I sad mi kao treba da budemo srecni,nakon ove vesti, nihovog demantija sto se oni ne povlace? Pa nigde nema trgovacki marzi i profita kao u Srbiji.Jos ako si monopolista na neuredjenom trzistu, samo bi se komplatan idiot povukao sa tog trzista.Maheri su oni...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija