Od danas javna rasprava o Nacrtu zakona o oglašavanju

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije saopštilo je da će danas početi javna rasprava o Nacrtu zakona o oglašavanju koja će trajati do 3. februara 2015. godine.

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije saopštilo je da će danas početi javna rasprava o Nacrtu zakona o oglašavanju koja će trajati do 3. februara 2015. godine.

Kako se navodi, učesnici u javnoj raspravi su svi predstavnici državnih organa i organizacija i druga zainteresovana lica.

Dodaje se da će po okončanju postupka javne rasprave Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija analizirati sve sugestije, predloge i primedbe učesnika i sačiniti izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi.

Jedan od razloga za donošenje zakona o oglašavanju je potreba za određenim propisanim pravilima kojima će se omogućiti objektivno isticanje razlika, a koje neće dovesti do narušavanja tržišne utakmice. Navedeno je i da oglašavanje utiče na potrošače, njihovu mogućnost izbora i ekonomske odluke koje se donose u vezi sa kupovinom robe ili usluge.

Dodaje se i da je dosadašnji Zakon o oglašavanju bio prvi korak u uređivanju ove oblasti, ali da je nakon deset godina od njegove primene potrebno odgovoriti zahtevima prakse kao i dužnosti pravne harmonizacije sa aktuelnim regulativama EU iz te oblasti.

U Nacrtu zakona o oglašavanju piše da je nedopustivo oglašavanje kojim se primalac oglasne poruke dovodi u zabludu u pogledu cene robe, oglašavanjem navodne rasprodaje ili prividnog sniženja cene robe ili usluge, kao i u zabludu o stvarnoj vrednosti robe ili usluge obećanjem oglašivačkog poklona.

U oglasnoj poruci nije dozvoljeno upoređivanje ranije cene i važeće tekuće cene za istu robu ili uslugu, ako je ranija cena prividna ili na drugi način neistinito prikazana, odnosno ako nije postojala stvarna mogućnost nabavke po toj ceni.

Ističe se i da oglasna poruka koja upućuje na telefonski broj, odnosno korisnički servis za koji važi posebna tarifa, mora uočljivo, jasno i čitljivo da sadrži iznos te tarife, odnosno ukupne cene te usluge - uspostavljanje poziva i tarifiranje u minuti.

Radnu grupu za Nacrt zakona o oglašavanju, koju je formiralo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija čine predstavnici grupacije oglašivača i marketinških agencija pri Privrednoj komori Srbije, Međunarodne asocijacije oglašivača (IAA), udruženja potrošača, Asocijacije medija, stručnjaci za medijsko pravo, kao i predstavnici samog ministarstva.

  • 03.01.2015 07:03
    Evo odmah da dam jedan sitan amandmancic glede tog zakona. A odnosi se na obracanje potrosacima u prvom licu jednine (kupi, pozovi, uplati, pricaj neograniceno...). Dakle obracanje potrosacima u prvom licu jednine je nekulturno i bezobrazno, a osim toga , ako se obraca maloletnim licima i nezakonito jer se onda preskace roditelj koji na kraju sve to placa. Zato bi taj amandmancic trebao da glasi:
    "Obracanje potrosacima u prvom licu jednine je nedopustivo i strogo kaznjivo".

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija