I putarima će ubuduće zbog udesa pretiti zatvor

Nacrt izmena Zakona o saobraćaju detaljno razrađuje obaveze putara i njihovu odgovornost prilikom saobraćajnih nesreća.

Nacrt izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja detaljno razrađuje obaveze putara i njihovu odgovornost prilikom saobraćajnih nesreća.

Nacrt predviđa novih 14 članova koji će detaljno i precizno razraditi obaveze putara, kao i njihovu odgovornost za propuste u slučaju saobraćajne nesreće, izjavio je direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović. On je rekao da u važećem zakonu koji je na snazi od 2009. godine postoje odredbe koje nameću obaveze putarima po pitanju bezbednosti puteva, ali da one nisu dovoljno razrađene, jasne i precizne.

"U proteklih nekoliko godina praktično nije pokrenut nijedan krivični postupak protiv odgovornih lica zbog toga što je nebezbedan put uzrok nesreće", istakao je Okanović. On je precizirao da se od 14.000 saobraćajnih nesreća sa povređenim osobama u Srbiji, na godišnjem nivou pokrenu tri krivična postupka protiv putara zbog nebezbednosti puta, što, kako je naveo, dovodi do zaključka da je nebezbednost puteva u manje od pola procenta uzrok nesreća u Srbiji.

"U zemljama Evropske unije taj procenat je preko 10 odsto pa ispada da su naši putevi, najbezbedniji u Evropi", ocenio je Okanović. On je rekao da postoji otpor u javnim tužilaštvima kada je u pitanju postupanje po takvim predmetima, dodajući da, iako pravni okvir daje mogućnost da se putari krivično gone za propuste, ne postoji odlučna volja države da se u tako nešto krene.

Izmene zakona će, kako je istakao, oživeti "mrtav član" koji se uopšte ne sprovodi. "Mi stalno menjamo pravni okvir nadajući se da će ta promena biti od presudnog uticaja da se krene sa uspostavljanjem odgovornosti putara, ali to se ne dešava", naveo je Okanović.

Stvari se, kako je ocenio, neće promeniti dok "neko od putara zbog propusta u bezbednosti saobraćaja, ne ode na robiju".

  • Peca

    07.01.2015 07:10
    GSP stajalista
    Mozda nije konkretno tema, ali kada vec menjaju propise, neka ih prilagode i nepropisno izgradjenim autobuskim stajalistima.Bice jeftinije nego da posle placaju kazne ili izmestaju 80% nepropisno izgradjenih stajalista GSP-a.Uzgred i vozaci su prisiljeni da krse saobracajne propise, zaustavljajuci vozila na takvim stajalistima.
  • Peca

    07.01.2015 06:55
    Prekoracenje ogranicenja brzine
    Zabranite termin "neprilagodjena brzina uslovima puta" !!!
    Kada zapisnik sa uvidjaja saobracajne policije zapocne ovakvom konstatacijom, ponisteni su svi zakoni i propisi. Oslobodjeni krivice svi indirektno odgovorni prouzrokovaci nezgode.Saobracajni propisi propisuju znakove za ogranicenje brzine kojima putari treba da upozore vozace kako bi prilagodili brzinu uslovima puta.
  • dule

    06.01.2015 22:33
    @deda - Promene
    "Promene ce se desavati, bez obzira na otpore, kako raznih interesnih grupa, tako i samih gradjana, jer jednostavno to ce nam Evropa nametnuti."

    Kajlu će ti Evropa nametnuti, a ne promenu. Jedino što njih zanima je da legnemo na rudu što se tiče Kosova i da ne pravimo sranja po komšiluku, a to da li ćemo živeti ko ljudi ili kao sužnji se njih ne tiče. A mi ako nismo ljudi bićemo sužnji.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija