Mora da plati 9.000 evra, jer su mu ukrali mobilni
Građevinski inženjer iz Subotice Nikola Lučić, kojem je ukraden mobilni telefon u Barseloni, mora da plati 9.000 evra zbog računa koji su lopovi napravili.
Kada mu je ukraden mobilni telefon u Barseloni, ispostavilo se da su kradljivci za 20 časova uspeli da naprave račun kao da je razgovarao 244 sata u romingu.
"Bio sam sa suprugom kod prijatelja u Barseloni, dok smo mi spavali, tokom večeri nepoznate osobe su provalile u stan i odnela moju foto-opremu, jer je fotografija moj hobi i poslepodnevni posao, kao i mobilni telefon. Procenjena vrednost pljačke bila je oko 2.000 evra. Policija je obavila uviđaj 1. januara 2014, te načinila zapisnik, a ja sam sa svojim domaćinom dao izjavu u policiji narednog dana. Nisam imao ničiji broj kod sebe, te sam 1. januara preko interneta uspeo da javim kolegama da mi blokiraju kompanijski telefon, kada je, ispostavilo se, on već i bio blokiran zbog ogromnog računa u romingu. Vrativši se u Srbiju saznao sam za visinu računa napravljenu mojom karticom, ukupna astronomska suma iznosi 1.841.371 dinara sa PDV-om. Telenor krajem februara umanjuje gornji iznos za 773.575,00 'u cilju dobrih poslovnih odnosa'", ispričao je za 021.
Firma u kojoj radi, "Potiski vodovodi", poslala je brojne reklamacije, molbe i pitanja Telenoru u vezi sa visinom ispostavljenog računa, a glavne primedbe i pitanja su se odnosila na sledeće: zašto Telenor nije blokirao karticu na vreme, ako je Lučićeva prosečna mesečna potrošnja bila 2.000 dinara, nego je dočekao da suma naraste 920 puta više od proseka (na osnovu člana 30 stav 1 opštih uslova govora), te da je na dostavljenom listingu Telenor fakturisao 14.678 minuta, odnosno 244 sata. Na istom listingu se vidi da je zloupotreba broja počela 31. decembra 2013. od 20:35:41 i trajala do 01. januara 2014. do 17:05:46, što ukupno iznosi 20 sati.
"Pitanje je - kako je moguće za 20 časova obračunati 244 sata razgovora? Telenor nam nije dao konkretan odgovor, ali je firma zatražila zaštitu Ratela kao ovlašćenog tela za medijaciju u ovakvim slučajevima. Nakon nekoliko meseci međusobnih dopisivanja sa Ratelom i Telenorom, dobili smo nezvaničnu informaciju od Ratela da je Telenorov račun bez pravnog i logičkog pokrića, te da je pitanje dana kada ćemo o tome biti i zvanično obavešteni. U julu prošle godine dobijamo od Ratela dopis u kojem konstatuju Telenorovu odgovornost što nisu na vreme blokirali moju karticu, te moju krivicu što nisam na vreme dojavio nestanak telefonske kartice, uz sugestiju da ukoliko nismo zadovoljni ovakvim odgovorom, svoj prava potražimo na sudu. U međuvremenu vrlo neposlovno Telenor nam bez najave nekoliko puta vrši isključivanje telefona i vrši pritiske da platimo spornu sumu. Nakon naših brojnih molbi da se sastanemo sa odgovornima u Telenoru, uspevamo da izmolimo sastanak osam meseci nakon krađe, ali Telenor odbija naš predlog rešenja problema", dodaje Lučić za 021.
U decembru im Telenor dostavlja ponudu da potpišu ugovor na četiri godine. "Tek, krajem januara ove godine dobijamo mejl od ovlašćenog lica iz Telenora da će ukoliko ne platimo spornu sumu ili ne potpišemo po nas nepovoljan ugovor, svi brojevi biti isključeni. Nakon ovoga skupština mog preduzeća zaseda i odlučuje da ne može da preuzme rizik da nam telefoni budu isključeni. Napominjem da je vodosnabdevanje osnovna delatnost preduzeća, te da bi bilo kakav ispad prouzrokovao nesagledive posledice po korisnike vodovodne mreže. Skupština preduzeća takođe zaključuje da u skladu sa Zakonom o radu ja kao zaposleni moram da nadoknadim svu štetu koja je nastala po moju kompaniju", objašnjava Lučić.
"Ja sam kao žrtva kriminalnog čina i visokotehnološkog kriminala doveden u situaciju da moram svojoj kompaniji da isplatim sumu od 9.000 evra, koja opet tu sumu mora isplatiti Telenoru. Koliko je nadrealna ta suma u zemlji Srbiji i kakve će to posledice proizvesti po moju porodicu i mene, to verujem da možete pretpostaviti. Devet hiljada evra je cena moga greha što nakon životne opasnosti i šoka nisam odmah kontaktirao Telenor, koji mene nije zaštitio, a poseduje sve tehnološke alate da to uradi. Želim da ukažem koliko smo mi obični građani zaista mali u ovoj vladavini prava, koliko je pravda zapravo nedostižna, ako sebi imate suprotstavljen interes velike korporacije", revoltiran je Lučić.
Predsednik Nacionalnog udruženja potrošača Goran Papović kaže za 021.rs da budući da je u pitanju službeni telefon, udruženje ne može biti nadležno, ali da oštećeni treba da se obrati sudu. "Nažalost, ovde je u pitanju službeni telefon, odnosno telefon pravnog lica, a na osnovu Zakona o zaštiti potrošača za nas je samo fizičko lice potrošač. Tako da bismo mi izašli iz okvira naših nadležnosti, ali u svakom slučaju imaju pravo da pokrenu postupak, kao pravno lice, pred nadležnim sudom", napominje Papović.
Komentari 23
Milos
https://www.youtube.com/watch?v=Btnye_N8Xxk
Jogi Letač
dule
Inače, slična stvar je i sa službenim automobilima - u normalni firmama je prilično uobičajeno da se određenim ljudima da službeno vozilo za ličnu i poslovnu upotrebu, što znači da mogu da ga voze gde god hoće.
Da rezimiram: nisu problem naših JP službeni telefoni, službena vozila i plate - telefoni i vozila su normalna pojava a plate su u velikom broju slučajeva slabe - problem u našim JP je dvojak:
1) gomila "zaposlenih" koji samo primaju platu i za kojima nema potreba
2) korupcija, na svim nivoima
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar