FOTO: Bilbord na kojem žena traži paora jer je "spremna da rađa"
"Tražim paora! Zlatokosa, iz dobre porodice, zdrava i snažna, spremna da rađa", navodi se na reklami za "vrhunsku sortu pšenice". Bilbord je izazvao brojne reakcije u javnosti, a danas i poverenice za zaštitu ravnopravnosti Brankice Janković, koja je osudila reklamu kao krajnje neprimerenu i uvredljivu.
Tom reklamom se, kako kaže poverenica, poljoprivredni proizvod na omalovažavajući način dovodi u vezu sa ženama.
"Sadržaj u kome se se žena svodi na objekat, uz stereotip da je njena jedina svrha da rađa, duboko je diskriminatoran, vređa dostojanstvo žene i grubo podržava predrasude o neravnopravnosti žena. Promovisanje ovakvih patrijarhalnih modela, prema kojima je za ženu važno da je iz dobre porodice, zdrava, snažna i spremna da rađa, duboko se kosi sa domaćim antidiskriminacionim propisima i zakonodavstvom. Umesto da se suzbijaju, na ovaj način se podržavaju rodni stereotipi kojima se žene omalovažavaju", navodi Jankovićeva.
Ona traži od svih koji oblikuju javni život u Srbiji, među kojima su i kompanije i marketinške agencije, da poštuju propise i profesionalne standarde i da se uzdrže od uvredljivih, seksističkih i diskriminatorskih sadržaja, a da svoju kreativnost izraze na primeren način, poštujući dostojanstvo žene.
Poverenica dodaje da je povodom ovog slučaja podneta pritužba i da će se po njoj postupati u zakonom propisanom roku.
Komentari 40
Limanka
Kada je "zaštitnica" već toliko brižna u vezi ove reklame za sortu pšenice, što ne preduzme nešto vezano za najnoviju reklamu za "Nectar": ono kada žena objavljuje svima da je trudna pa se raduju komšije, vozači, mačke, majmuni, radnice u fabrici, čak i astronaut! jer je-žena trudna! Po mom mišljenju, potpuno omalovažena žena i potpuno pogrešna promocija akcije za pomoć porodilištima a vezano za problem veštačke oplodnje!
frank
Ja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar