Vrbas: Drastične razlike u računima za grejanje

Više desetina korisnika usluga daljinskog grejanja JKP "Standard" u Vrbasu, tražilo je od predstavnika ovog preduzeća i lokalne samouprave da pokušaju da konačno reše problem visokih računa za grejanje.
Do nezadovoljstva građana priključenih na sistem daljinskog grejanja došlo je od kada se za obračun utrošene energije koristi nova formula o fiksnom i varijabilnom delu računa. Odluku je donela Vlada Srbije, ali građani tvrde da je ona dovela do značajnog uvećanja mesečnih obaveza.
 
- Svedoci smo da se u ovoj grejnoj sezoni građani Vrbasa suočavaju sa jako visokim računima. Postoje problemi i problemi na kvadrat, a to je zgrada u Kosmajskoj ulici i zgrada u bloku Vasilja Koprivice, ali i na nivou ostalih zgrada. Neusklađenost cena postoji i u odnosu na Novi Sad i Beograd, u odnosu na odluku Vlade Srbije, krše se mnoga pravila, cene su proizvoljne, a odgovori koje smo dobili nisu pravi i lako se demantuju - rekla je Dušica Petrović, jedna od nezadovoljnih građanki.
 
- Pokazali smo jedinstvo stanara koji koriste daljinskog grejanje i problem mora da se reši. Nezadovoljni građani dobili su konkretan predlog kako bi to moglo da se računa na osnovu Uredbe Vlade, i konkretan rok od deset dana u kom će im lokalna samouprava odgovoriti kako namerava da koriguje visoke račune - i tek tada, kaže Dušica Petrović, moći će da se traži i neko sistemsko rešenje za narednu grejnu sezonu.
 
Član Opšinskog veća Duško Ćutilo objašnjava da je lokalna samouprava spremna da zajedno sa građanima traži rešenje za visoke račune za daljinsko grejanje.
 
- Naša je obaveza da saslušamo građane i pokušamo da rešimo probleme. Prvo ćemo pokušati da zgrade koje imaju značajno veće račune od drugih privedemo nivou proseka, kako pojedini građani za istu kvadraturu ne bi bili oštećeni u odnosu na ostale.
 
Ovaj sistem naplate i za nas je nov, počeli smo ga koristiti od ove grejne sezone i nismo mogli unapred znati njegove prednosti i mane. Primenili smo nešto što smo smatrali da je naša obaveza, a to da li su neke opštine to isto učinile ili ne, nije na nama da procenjujemo, jer sebe smatramo odgovornim u primeni zakona. Konsultovaću Toplanu da vidimo kako se određivalo ko poštuje odredbe, a ko ne, i niko od nas ne želi da radi na štetu građana - rekao je Ćutilo.
 
U proteklih mesec dana ovaj problem u lokalnoj samoupravi su razmatrali više puta, kaže Ćutilo i najavljuje da će se ponovo sastati sa građanima.
 
- Doneli smo odluku o smanjenju cene grejanja od deset odsto, ali je, izgleda, potrebno ponovo razmatrati i način obračuna. Najvažnije je naći sistemsko rešenje za narednu grejnu sezonu - smatra Ćutilo.
 
Autor: Dnevnik
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • MarijaS

    04.03.2016 15:41
    Nemam reči. Kakva je ovo divljina? Najlogičnije je suspendovati onog ko je napravio takvu grešku u obračunu, ili je namerno to uradio, ili je nesposoban da napravi pošten obračun. Nije mi jasno zašto šalju građanima račune koji su evidentno pogrešni? Da li razmišljaju kako se oseća osoba koja je dobila ogroman račun za koji nije odgovorna?
  • Ing Zoran Vukov

    04.03.2016 12:06
    Ispravno fakturisanje grejanja
    Toplane zagrevanjem vode koju recirkulišu predaju objektima kwh toplotne energije i NIŠTA VIŠE.kako se isporuka energije obavlja od ~15 Oktobra do ~15 Aprila tokom 6 meseci, plaćanje ove usluge treba sa 7 računa da se vrši. Ako izmerene isporičene količine kwh mesečno za ceo objekat pomnožimo sa prodajnom cenom za kwh dobija se UKUPNA OBAVEZA za sve korisnike u zgradi. Delenjem ovog iznosa sa ukupnom stanbenom površinom dobija se iznos [din/m2 mes] koji množenjem sa površinom svakog stana daje mesečni iznos obaveze. Zašto se tako ne vrši zaduživanje ? Plaćanjm 12 meseci Paušalnom cenom [din/m2 god], ili sa 2 cene tobože "PO UTROŠKU" 1. korisnik beskamatno finansira toplanu. 2. Plaća bez obračuna (na kraju grejnog perioda) čak i dvostruko veću količinu kwh sa IZVEDENOM CENOM [din/m2god] jer je to prodaja bez merenja isporučene količine kwh, a to je BEZ DEKLARACIJE o količini kwh koja se plaća a isto skrivena je i cena kwh. Naplata ˇpo utroškuˇje takođe nezakonita jer se pored Varijabilnog dela (isporučeni kwh x prodajna cena za kwh)= iznos obaveze, fakturiše REKET nazvan FIKSNI deo i što je izmišljeno kako bi se sakrila nezakonita naplata sa cenom [din/m2 god] u kojoj je ugrađen takođe reket (plaćanje 2 grejne sezone).

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina