Kako piše
"Dnevnik", prva ideja je 2002. godine bila da bi poklonjeni most mogao da spoji dva Bečeja. Troškovi demontaže u Filshofenu i prevoza do Bečeja iznosili su 300.000 evra. Posao su obavili "Hidroinvest DTD" iz Novog Sada i JRB Beograd, a pošto Bečejci nisu imali tadašnjih 18 miliona dinara, dobijena je pozajmica iz pokrajinske kase, uz obavezu da se vrati od novca dobijenog u postupku privatizacije bečejskih preduzeća.
Međutim, most nije postavljen na planiranom mestu kod Ljutova, čime bi dva Bečeja bila povezana najkraćom trasom. Naknadno se uvidelo da je most od 260 metara kratak da premosti Tisu kod Bečeja, pa je završio dvadesetak kilometara uzvodno, kod Ade.
Pokrajina je snosila gotovo sve troškove, tadašnji predsednik Pokrajinske vlade svečano ga je otvorio krajem 2010. godine, ali niko nije postavio pitanje duga za troškove demontaže i prevoza iz Nemačke. Bivša pokrajinska vlast je tih 18 miliona dinara 2002. pozajmila JP "Stankom" iz Bečeja, a jemci su bile skupštine opštine Bečej i Novi Bečej.
Tošić: Da učestvuje i Ada
Sad, kad je stigao račun za naplatu u vidu presude Privrednog suda u Novom Sadu, više nije u pitanju dug od 18 miliona, već ga je zatezna kamata podigla na više od 60 miliona dinara.
Predsednik opštine Bečej Dragan Tošić smatra da bi bilo logično da deo demontaže i troškova prevoza snosi opština Ada, gde je most i postavljen.
"Nemamo veze s događajima od pre 16 godina, koji prete da nam okrnje aktuelne investicione projekte. Mislim da bi najbolje bilo da sednemo i obavimo razgovor u koji bi, osim dva Bečeja, bili uključeni i predstavnici Ade, gde je poklon-most završio i Vlade Vojvodine, čiji Sekretarijat za finansije potražuje novac. Da aktuelni investicioni projekti ne bi bili desetkovani, valjalo bi uraditi reprogram otplate duga za narednu godinu ili dve", kaže Tošić.
Predsednik opštine Novi Bečej Saša Maksimović kaže za "Dnevnik" da će sledeće nedelje biti održan sastanak s predsednicima drugih dveju opština, kada će razmotriti način rešavanja tog problema.
"Ukoliko budemo morali da platimo dug ove godine, to će ozbiljno uzdrmati naš investicioni budžet, kojeg onda praktično neće ni biti, a moramo i da učestvujemo u izgradnji fabrike vode, te će i ta investicija biti upitna", navodi Maksimović.
Inače, Filshofen je most prvobitno ponudio Novom Sadu, ali je odmah primećeno da je Dunav na tom mestu širi od mosta.
Komentari 6
gari
Orwell Vegan
kompenzacija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar