Iako ispravne, rampe poput ove u Bogojevom Selu podignute se jer njima nema ko da upravlja, o saobraćaj se odvija po krajnje neobičnoj, potencijalno opasnoj, ali zakonitoj proceduri.
Žarko P. postavio je fotografiju na Tviteru na kojoj je pružni prelaz kroz Bogojevo Selo u Vojvodini, na delu regionalne pruge Novi Sad - Odžaci - Bogojevo, sa ispravnom, ali podignutom rampom. Ovom rampom niko ne upravlja i ona se nikada ne spušta, a saobraćaj se odvija tako što mašinovođa "izuzetno oprezno prelazi put". Građani su se žalili upravo na ovaj pružni prelaz, ali inspektori su zaključili da saobraćaj nije ugrožen zbog "strogo propisane procedure".
Naime, kako za 021 kaže inspektor za železnički saobraćaj Sekretarijata za privredu Jovo Milanović, bezbednost na putu zavisi samo od postupanja mašinovođe.
"On je, prema Zakonu o bezbednosti i interperabilnosti železničkog saobraćaja, u dužnosti da, kada se približi rampi i otvorenom putu, zaustavi voz ispred prelaza kako bi se uverio da na putnom prelazu i u njegovoj neposrednoj blizini nema vozila, pešaka ili stoke, a potom da oprezno nastavi vožnju sve dok vučno vozilo ne pređe preko putnog prelaza i dalje nastavlja propisanom brzinom", kaže inspektor Milanović i dodaje da je ovo, nažalost, redovna situacija na većem broju prelaza na teritoriji Srbije, jer je sve manje osoblja na železnici.
Ovakva procedura se koristi i kada je rampa pokvarena, što ovde nije slučaj. Faktički, na mašinovođi je da pogleda levo - desno kada prelazi ovaj pravac i uoči bilo koga ko bi se mogao približavati, a ukoliko u svom poslu omane, posledice mogu biti kobne po nečiji život. Neko bi mogao da plati životom, a kako kaže inspektor Milanović, mašinovođu u slučaju kršenja procedure čekaju sankcije.
"Vrlo lako može da se utvrdi da li je mašinovođa pogrešio. Brzomerna traka za svakog ponaosob meri brzinu kojom se prelazio put, a ako je mašinovođa išao brže nego što je dozvoljeno, teško je povredio radnu disciplinu, a ima elemenata i za krivičnu prijavu na osnovu ugrožavanja bezbednosti u saobraćaju", kaže inspektor.
Postoji, dodaje on, elemenata da se zakon menja i da se na ovim pružnim prelazima barem preuredi signalizacija. Inspekcija je, u ovom slučaju, uradila sve što je u njenoj nadležnosti, a ostalo je na zakonopiscima.
"Inspekcija samo kontroliše da li je sve po propisima. Ja sam ustanovio da se sve odvija u procedurama u skladu sa zakonom", kaže Milanović.
Dok ministarstvo saobraćaja ne naloži da se ovaj problem menja promenom zakonskih propisa, ovaj prelaz će biti primer ozakonjenja situacija u kojima postoji problem, koji niko za sada ne želi da reši.
Podsetimo da je u toku racionalizacija u Železnicama Srbije zbog oko 7.000 radnika viška, a u njih se izgleda, ubrajaju i radnici na obezbeđenju puteva.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar