Na bolovanju je zvanično 73 od 149 vozača autobusa, te se javni gradski i prigradski prevoz organizuje po subotnjem redu vožnje koji podrazumeva za trećinu ili polovinu manje polazaka, u zavisnosti od linije, u odnosu na radni dan.
"Tokom poslednjih nekoliko dana izuzetno se povećao broj vozača koji koriste bolovanje. Oni su svi doneli uredne doznake od lekara da su na bolovanju i zbog toga nismo imali dovoljno ljudi sa kojima bismo uspeli da pokrijemo sve polaske koji su predviđeni redom vožnje", navode u "Subotica-transu".
Iako imaju papire da su oboleli od gripa, u javnosti se može čuti da je reč o nezadovoljstvu vozača uslovima rada i platama (od 30.000 do 40.000 dinara). S druge strane, javno preduzeće mora da poštuje zakon i ne može na svoju ruku da podiže zarade. Zato je prošle godine preduzeće napustilo četrdesetak vozača.
Kako Novosti nezvanično saznaju, u toku su pregovori između poslovodstva preduzeća i sindikata radnika.
Izvršni direktor za saobraćaj u "Subotica-transu" Milan Vasović rekao je za Politiku da sada prvi put rade bez vozača u rezervi i da se situacija menja iz sata u sat. "Mi smo uvek imali jednu rezervu ukoliko se tako nešto dogodi tokom dana na linijama", naveo je Vasović.
Problemi sa nedostatkom vozača poslednjih nekoliko godina otežavaju organizaciju gradskog i prigradskog saobraćaja u Subotici i okolini. Uredba Vlade o zabrani zapošljavanja preduzeće je zatekla sa 20 vozača manje od potrebnog broja. Vasović kaže da su zbog toga morali da smanje vanlinijski prevoz jer nisu mogli da dozvole da ima problema u prevozu đaka do škola, ili zaposlenih u industrijskoj zoni.
Povodom novonastale situacije, u intervjuu mađarskim medijima oglasio se i Ištvan Pastor, predsednik Saveza vojvođanskih Mađara, koji je ocenio da faza zamrzavanja plata i zabrane zapošljavanja treba da se završi jer je situacija neodrživa. "Postoje problemi u sistemu javnih preduzeća poput ovih u 'Subotica-transu', bez obzira na to da li je reč o epidemiji ili o tome da mnogi odlaze i nema ko da udovolji potrebama građana. Potrebno je ljudima podići plate, neće to odmah biti koliko očekuju, ali ova situacija je neodrživa", smatra Pastor.
Na internet stranici "Subotica-transa" stalno je otvoren konkurs za prijem novih vozača. Preduzeće je da bi pospešilo interesovanje odlučilo i da finansijski učestvuje u obuci za dobijanje D kategorije. S obzirom na to da polaganje tog ispita košta oko 100.000 dinara, što je znatan iznos za nekoga ko bi tek da zasnuje radni odnos, javno preduzeće snosi deo troškova, uz obavezu da budući vozač najmanje naredne dve godine provede u "Subotica-transu" i vrati deo uloženog.
Gradsko veće Subotice odobrilo je "Subotica-transu" da podigne kredi od 12 miliona evra kako bi kupili 10 novih autobusa, ali pri sadašnjoj situaciji, ne zna se da li će imati ko da ih vozi.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
Na Drini Ćuprija
Bane
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar