Prema zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku, Vojvodinu je tokom prošle godine posetilo preko pola miliona turista, a polovinu od njih čine stranci. To je uvećanje za 8,4 odsto u odnosu na godinu dana ranije.
Zasluge za to svakako pripadaju i Turističkoj organizaciji Vojvodine koja afirmativno promoviše turitičke potencijale pokrajine. Oni u poslednje dve godine za predstavnike najrazličitijih medija iz cele Srbije organizuju više promotivnih tura, a novinari potom svoje utiske prenose putem tekstova, radijskih i televizijskih reportaža.
Direktorka ove organizacije Nataša Pavlović u razgovoru za 021.rs kaže da je upravo nakon takvog vida promocije Vojvodine, evidentiran porast turista, što se pokazalo kao učinkovita praksa.
"Ono što je Turistička organizacija Vojvodine uradila u prethodnom periodu jeste da smo pokušali da prikažemo različite destinacija i atrakcije Vojvodine, kroz četiri promo ture. Akcenat smo stavili na posetu prirodnim atrakcijama, na eko-turizmu i aktivnom odmoru, ali svakako nismo izostavili ni bogato kulturno nasleđe Panonske ravnice. Tokom zime krajem pretprošle godine napravili smo prvu promotivnu turu "zima na salašima", koja je obuhvatila mnogo više od samih salaša. Kada pravimo ovakve ture, imamo za cilj da prikažemo i gradove i najbolje atrakcije. Nakon toga je usledila "Letnja Panonska avantura" koja je pokazala da Vojvodina ima mnogo voda i prostora za aktivan odmor i uživanje na vodama. Nakon jesenje ture, gde smo posećivali manastire i vinarije, usledila je Vojvođanska prolećna rapsodija u maju ove godine, koja je prikazala svu onu dinamičnu i inspirativnu stranu naše ravnice. Kao što je napisao Mika Antić, da je "Vojvodina pitoma, mirna, ali u isto vreme raspusna", tako smo i mi imali priliku da osetimo svu tu njenu kompleksnost i raznolikost", napominje Pavlović u razgovoru za 021.
Uz poziv turistima da posete Vojvodinu, da uživaju u njenoj idiličnoj atmosferi, bilo da su u pitanju salaši, čarde, manastiri ili kulturne atrakcije, direktorka Turističke organizacije Vojvodine dodaje da nastavljaju sa dosadašnjom praksom i ovim vidom promocije, te da je jedna od tura koju pripremaju nakon letnje sezone “Zimska seoska idila”, kako bi promovisali seoski turizam.
"U Vojvodini imamo da ponudimo za svakoga ponešto, a ono što je posebno važno je da se turizam odvija tokom cele godine. Pripremili smo paket za turiste, koji žele da borave u Vojvodini, gde će se naći sve ono što smo obišli i što ćemo obići. Rezultati ovih promo tura su više nego očigledni, to pokazuje zvanična statistika. Recimo, tokom prošle godine, nakon tri-četiri meseca, beležimo porast na onim destinacijama koje smo posetili. Tako je na primer Sombor krajem prošle godine imao izuzetno veliki porast turista, nakon "Panonske letnje avanture", a takođe i Palić, kao i mnoge druge destinacije koje smo obuhvatili u okviru ovih tura. Zapravo, mediji su ti koji donose prvi utisak o nekoj destinaciji i nama je veoma važno da nastavimo ovu tendenciju u budućnosti", objašnjava Pavlović.
Dosadašnje promo ture Turistička organizacija Vojvodine upakovaće u video, brošuru i elektronska izdanja, objaviće i publikaciju, kako bi svakom posetiocu bilo dostupne, jer kako ona kaže, "Vojvodina jeste destinacija koja ima da ponudi mnogo toga tokom cele godine i koja ima za svakoga po nešto".
Turistička organizacija Vojvodine partner je na projektu Virtuelni i kulturni turizam (ViCTour) iz IPA Programa prekogranične saradnje između Srbiji i Hrvatske, sa ciljem unapređenja razvoja turizma u prekograničnoj regiji razvojem prepoznatljivog vizuelnog identiteta regije, unapređenjem turističke promocije, kao i njene vidljivosti.
Kako kaže Nataša Pavlović, u osnovi projekta leži upotreba savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija. Tokom projekta, između ostalog, biće razvijeni hologrami, interaktivni totemi, aplikacija, multimedijalni audio vodič i virtuelni vodiči, čime će dodatno unaprediti turistički potencijal Vojvodine.
Što se tiče zemlje porekla iz koje posetioci dolaze u Vojvodinu, na prvom mestu je Hrvatska, slede Bosna i Hercegovina, Slovenija, Mađarska, Nemačka, te Rumunija, Poljska, Kina, Bugarska i Italija.
"Došlo je do rekordnog porasta broja posetilaca iz Kine i to od 146,95 odsto, u odnosu na 2017. godinu, na šta je u velikoj meri uticala aktivna promocije pokrajine od strane Turističke organizacije Vojvodine i učešće na Međunarodnom sajmu turizma u Pekingu", dodaje Pavlović.
Kada je u pitanju 2019. godina, u prva tri meseca Vojvodinu je posetilo 90.882 turista, što je za 2,8 odsto više nego prethodne. Grad koji beleži najveći porast broja dolazaka i noćenja turista je Sombor. Naime, u martu je zabeleženo povećanje ukupnog broja turista od 44,5 odsto.
Novi Sad beleži porast broja turista u martu u iznosu od 11,8 odsto, dok su noćenja povećana za 7,3 odsto, u odnosu na isti period prethodne godine. Banje Vojvodine takođe beleže porast posetilaca u martu ove godine. Naime, povećanje broja turista u banju Junaković iznosi 14,9 odsto, a u banju u Rusandi je bilo 31 odsto.
Svi koji žele da više saznaju o raznolikim destinacijama i opcijama za odmor, mogu to učiniti u Info-centru Turističke organizacije Vojvodine na Bulevaru Mihajla Pupina 18 ili putem sajta ove organizacije.
Komentari 3
Sombor
Cubi
NS
P.S. Ovo je jedna od retkih godina da nismo otišli na put na godišnji odmor. Obišli smo sve što treba i ne treba po celom belom svetu. Ove godine je tako ispalo, nisam sigurna da će više ikad tako biti.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar